וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ארה"ב הסכימה למדינה פלסטינית בגבולות 67'

29.8.2014 / 0:38

לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, בעת שהדברים נאמרו "נותר רק לשרטט את הגבולות". בכירי הרשות ייפגשו בשבוע הבא עם ג'ון קרי לדון בשאלה "אם יש פתרון או אין פתרון"

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

(לפיד, אתמול בדרום: "צוק איתן" חייב להסתיים בתהליך מדיני)

כלי תקשורת ערביים פירסמו אמש (חמישי) ציטוט שייחסו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים שמדינה פלסטינית תקום על גבולות 1967. בהמשך התברר כי אבו מאזן כלל לא אמר את הדברים: הדברים שכביכול נאמרו על נתניהו, נאמרו בפועל על האמריקנים.

בלשכת ראש הממשלה לא המתינו עד לבירור הנושא, ומיהרו לפרסם הכחשה לדברים שיוחסו לאבו מאזן. בראיון אמר אבו מאזן כי ארה"ב הביעה הסכמה להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967, וכי נותר רק לשרטט את גבולותיה.

היום שאחרי המבצע: יוזמה מדינית או בידוד בינלאומי / פרשנות

דבריו של אבו מאזן פורסמו שעות ספורות אחרי דיווח בעיתון הירדני "אל-ע'ד", הידוע כמקורב לבית המלוכה הירדני, ולפיו לפני החתימה על הפסקת האש שלשום נפגשו נתניהו ואבו מאזן בירדן - דיווח שהוכחש בישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
הערכה בצה"ל: צבא סוריה יתקוף המורדים בגבול כבר הלילה
שרה נתניהו: "כל הרע התחיל בהתנתקות"
תצלומי לוויין מוכיחים: כך פלשה רוסיה לאוקראינה

בנימין נתניהו, אבו מאזן. מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages, עיבוד תמונה
"רוצים לדעת את הגבולות של כל מדינה". נתניהו ואבו מאזן/עיבוד תמונה, מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט, gettyimages

יו"ר הרשות הוסיף וציין בריאיון כי סאיב עריקאת, שהיה הממונה מטעמו על המשא ומתן כאשר זה התנהל מול ישראל בין יולי לאפריל, וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג', ייפגשו בשבוע הבא עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. לדברי אבו מאזן, שני הבכירים הפלסטינים ידונו עם קרי בשאלה "אם יש או אין פתרון". הוא לא פירט בדבר מיקומה של הפגישה. אחרי שהשבוע דווח כי בכוונתו לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי ללחוץ על ירושלים לסגת מיהודה ושומרון, איים אבו מאזן כי אם ישראל לא מעוניינת להגיע להסדר, "יש בידי שפע של דברים שאוכל לעשות".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בפגישה ברמאללה, 23 ביולי 2014. AP
פגישה בנושא בשבוע הבא. אבו מאזן עם ג'ון קרי, בחודש שעבר/AP

"ההחלטה על מלחמה - לא רק בידי חמאס"

בריאיון לערוץ "פלסטין" התייחס אבו מאזן גם ללחימה שניטשה בשבועות האחרונים ברצועת עזה. "אסור לשום פלג להחליט לצאת למלחמה", אמר. "ההחלטה על מלחמה ושלום איננה בידי חמאס לבדו, אלא בידי ההנהגה הפלסטינית. אם חמאס רוצה להחליט על מלחמה, הוא יתמודד עם כך לבדו, הבהיר. יו"ר הרשות הוסיף ואמר כי לחמאס יש "ממשלת צל" בעזה, עם אנשים ומשרדי ממשלה משלהם. "אם הדבר יימשך, הוא יאיים על האחדות הלאומית", הוא הזהיר. הוא גם גינה את ההוצאות להורג בעזה של אנשים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל, והגדיר זאת "פשע".

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
"הופתעתי כשחמאס קיבל אחריות". נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/רויטרס

כמו כן, אבו מאזן התייחס לחטיפה ולרצח של שלושת הנערים בגוש עציון בחודש יוני, ואמר כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר לו כי ארגונו איננו אחראי לחטיפה. "לכן, הופתעתי כשסאלח אל-ערורי קיבל אחריות על החטיפה לפני כמה ימים", הוא טען.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully