וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפלה לפני המוות: דאעש רצח עשרות חיילים עירומים

לוחמי "המדינה האיסלאמית" פרסמו כיצד הפשיט לתחתוניהם את ניצולי הקרב בשדה התעופה הצבאי "טבקה", שנכבש בידיהם בתום מערכה מדממת. החיילים הסורים הובלו במדבר וראשיהם נערפו

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי דאעש ("המדינה האיסלאמית") פרסמו תיעוד מבסיס חיל האוויר בצפון סוריה, שנכבש על ידיהם בתחילת השבוע בתום קרב ארוך. בסרטונים ובתצלומים משדה התעופה "טבקה", נראים אנשי דאעש פורצים למחסני הנשק שבבסיס ובוזזים אותם.

במתקפה נהרגו כ-500 לוחמים משני הצדדים, בהם דובר דאעש, אבו מוסא. בכמה מהסרטונים שפורסמו ביממה האחרונה, נראים הלוחמים הג'יהאדיסטים מרכזים עשרות מבין החיילים הסורים ששרדו את המתקפה. הם הפשיטו אותם עד לתחתוניהם, והובילו אותם דרך אזור מדברי אל מחוץ לבסיס.

בסרטונים נוספים, שאינם מובאים כאן, תועדו ההוצאות ההמוניות להורג של החיילים הסורים, שכללו ירי מטווח קרוב ועריפות ראשים.

שדה התעופה הצבאי "טבקה" היה המעוז האחרון של צבא אסד במחוז רקה, בו נקבעה בירת הח'ליפות האיסלאמית, לכאורה, שהקים דאעש. המערכה לכיבוש הבסיס נמשכה לכל אורך חודש אוגוסט, וכללה שיגור מכוניות ממולכדות לשעריו. הצבא הסורי מפגיז בימים האחרונים את ריכוזי דאעש באזור, בניסיון להניס את אנשיו מהאזור.

חדשות נוספות בוואלה!:
עיתוני העולם חוגגים עם עזה את השתיקה של נתניהו
דאעש דורש מיליוני דולרים תמורת אמריקנית בת 26
”צבא אסד תקף את עמדות המורדים בגבול ישראל”
מיוחד: הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

אנשי דאעש מובילים חיילים ערומים של צבא אסד מחוץ לבסיס חיל האוויר "טבקה" במחוז רקה – אוגוסט 2014. יוטיוב, צילום מסך
עשרות החיילים הסורים הופשטו לתחתוניהם והובלו אל מותם. בסיס טבקה, השבוע./צילום מסך, יוטיוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטחי "המדינה האיסלאמית". בסיס טבקה נמצא בעיר רקה, בצפון-מזרח סוריה./מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שבארה"ב ממשיכים לשקול אם להרחיב את המערכה האווירית נגד דאעש מעיראק לסוריה, וושינגטון מתריעה כי אזרחים זרים ממשיכים לנהור לשתי המדינות כדי להילחם בשורות "המדינה האיסלאמית".

לדברי מחלקת המדינה, דגלאס מקארתור מקיין, תושב סן דייגו בן 33, נהרג בסוף השבוע בסוריה, ונעשים כעת מאמצים לברר את זהותו של אמריקני נוסף שנהרג לצדו. בתוך כך, דאעש דורש 6 מיליון דולר תמורת שחרורה של צעירה אמריקנית בת 26, שנחטפה לפני כשנה בסוריה בעת שעסקה בפעילות הומניטרית במדינה השסועה.

הארגון דורש את הכופר, או לחילופין, את שחרורה של ד"ר עאפיה סידיקי, מדענית פקיסטנית שרכשה את השכלה באוניברסיטת MIT והורשעה בארצות הברית ב-2010 בניסיון רצח של אמריקנים.

העיתונאי האמריקני פיטר תיאו קרטיס, ששוחרר משבי הארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בצפון סוריה והועבר לתל אביב, הגיע אתמול לביתו. מחוץ לביתו בעיר קיימברידג' שבמסצ'וסטס, קרטיס מסר הצהרה קצרה לתקשורת, ובה הודה לממשלת קטאר ו"לגורמים האמריקניים" שהיו מעורבים במשא-ומתן לשחרורו. הוא סירב למסור פרטים נוספים ולא השיב לשאלות שהופנו אליו.

פיטר תיאו קרטיס – עיתונאי אמריקני ששוחרר מהשבי ג'בהת אל-נוסרה בצפון סוריה. קיימברידג', מסצ'וסטס, אוגוסט 2014. AP
העיתונאי האמריקני פיטר קרטיס, אתמול מחוץ לביתו במסצ'וסטס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully