וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שואלים מי ניצח, מתחילים לשקם

יאיר פרג'ון

27.8.2014 / 10:12

את ראש מועצת חוף אשקלון פחות מעסיקה השאלה מי ניצח בשדה הקרב, ישראל או חמאס. אחרי 50 ימים של עמידה איתנה בעורף, הוא מסביר: הניצחון שלנו יהיה הרחבת ההתיישבות

מאז שהפסקת האש נכנסה לתוקף לא מפסקים לשאול אותי האם ניצחנו במערכה מול החמאס? רבותי, במלחמה אין מנצחים. יש מפסדים פחות, אבל כולם מפסדים. המלחמות של היום ,זה לא כמו המלחמות של פעם. פעם, בתום המלחמה התחיל דיבור לעתיד טוב יותר אך אצלנו עם מי יש לדבר? עם החמאס? זה שהשכם והערב מכריז על כל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן שמטרתו לחסל אותי כחברה, כמדינה, כפרט? נו, על אילו הסכמים נסכים?

מלחמה בדרום | כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים

אז מי ניצח? אני לא צריך למדוד את ניצחונותיי לפי אמות מידה צבאיות, קרי כמה מחבלים הצלחתי להרוג או כמה מבנים ותשתיות הצלחתי לחרב להם. אמת המידה שלי היא עד כמה אצליח למנף את האירועים המלחמתיים והלחץ שחווינו לכדי מוטיבים ערכיים ואיכותיים. התשובה שלנו לטרור הבנדיטי מחמאס חייבת להיות צמיחה דמוגרפית אמתית. היעד שלנו יהיה שתוך עשור נכפיל את האוכלוסייה בעוטף עזה, מ-60 אלף תושבים כיום ל-120 אלף. זו תשובה ציונית, זה ניצחון.

להקים כפר סטודנטים עם 3,000 מיטות לטובת הסטודנטים הלומדים במכללת ספיר יהיה ניצחון. יישובי הנגב המערבי יצליחו לעבד עוד 30 אלף דונמים שלחין בעקבות הגדלת מכסות המים - זה ניצחון.

ברור לכל שלפנינו עבודה רבה. לשם כך, אנו, ראשי הרשויות בעוטף עזה, צריכים להמשיך ולקדם את התכנית הכלכלית לחיזוק מרחב קסום זה יד ביד עם ממשלת ישראל. הניצחון שלנו הינו העתיד בעוטף עזה.

הכותב הוא ראש מועצת חוף אשקלון

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully