וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האיום: בדרום שוקלים לדחות את פתיחת שנה"ל

בתום סבב פגישות שקיימו שר החינוך ומנכ"לית משרדו עם ראשי הרשויות בדרום, לא הוכרע בנוגע לחזרה ללימודים. אם יימשך הירי, באשדוד, אשקלון ובאר שבע הילדים ישארו בבית

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

בעוד שישה ימים - ביום שני בשבוע הבא ישובו ילדי ישראל אל ספסל הלימודים, אך בשלב זה מסתמן כי שנת הלימודים לא תיפתח כסדרה בכל יישובי הדרום, זאת בשל הקרבה לגבול הרצועה והאיום המתמשך מפני נפילת רקטות ביישובים לאור מבצע "צוק איתן" נגד חמאס. בתום סבב פגישות שקיימו אתמול (שני) מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ושר החינוך, שי פירון, עם ראשי רשויות בדרום, לא התקבלה הכרעה בסוגיה. לדברי רוב ראשי הרשויות, השוני בין רשות אחת לאחרת גדול, כמו גם הצרכים שלהן.

השר פירון והמנכ"לית כהן נפגשו תחילה עם ראשי רשויות ומועצות אזוריות ביישובי עוטף עזה, הנמצאים במרחק של 7-0 קילומטרים מגבול עזה, ושמעו מכל רשות את בעיותיה ואת הצעות הייעול. ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הכריז כי בשל המצב הביטחוני והתשישות הנפשית של הילדים והוריהם מהחודשיים האחרונים הוא מתכוון להעמיד לרשות ההורים את הבחירה אם לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך.

חוזרים ללימודים - כותרות אחרונות:
הורים בדרום שוקלים להשבית הלימודים
חוזרים ללימודים: הגבייה האסורה עדיין כאן

שר החינוך אמר בישיבה כי טיפול המשרד יחולק לשלושה מעגלים: צרכים מיידיים, צרכים בטווח השנה הראשונה ובטווח הארוך יותר. מאחר שמוסדות החינוך ביישובי עוטף עזה ממוגנים החשש העיקרי של התושבים וראשי הרשויות הוא בדרכי ההגעה אל מוסדות החינוך, וכן הגעת כלל התלמידים למרחבים המוגנים בזמנים הקצרים המוגדרים על ידי פיקוד העורף, יחד עם הצוות.

בישיבה הוסכם על תוספת הסעות לבתי הספר וגני הילדים, כדי לקצר את זמני ההמתנה של הילדים בתחנות האיסוף. כמו כן, מספר התלמידים בהסעה יופחת, הן כתוצאה מעיבוי מערך ההסעות והן בשל דירוג זמני היציאות והחזרות של התלמידים ממוסדות החינוך, שיעשה כדי לא לאפשר לחמאס לשגר רקטות ופצמ"רים בזמנים קבועים.

שר החינוך, ראשי הרשויות בעוטף עזה וראש עיריית שדרות אלון דוידי קיימו ישיבת היערכות מיוחדת. אוגוסט 2014. אדי ישראל,
יקצה תוספת תקציב. שי פירון בביקורו בדרום, אתמול/אדי ישראל

בנוסף, הוסכם גם על הוספת כוח אדם לצוות החינוכי במוסדות החינוך שככל הנראה יורכב מבנות שירות לאומי, מורות חיילות וסטודנטים מהמכינות הקדם אקדמאיות. את שנת הלימודים יפתחו התלמידים בפעילויות הפגה ממושכות. לכל המטרות הללו תינתן גם תוספת תקציב.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', מבקר את חיילי צה"ל ומשפחותיהם בבית החולים סורוקה, יולי 2014. ניב אהרונסון
יקבל החלטה יום לפני. דנילוביץ' מבקר בסורוקה, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

מאוחר יותר נפגשו פירון וכהן גם עם ראשי רשויות ביישובים בטוח של 40-7 קילומטרים, בהם מוסדות חינוך רבים ללא מיגון. ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הודיעו כי אם הירי יימשך - הם לא יפתחו את הלימודים בעירם ב-1 בספטמבר, אולם החלטה סופית תתקבל יום לפני פתיחת שנת הלימודים, בשיתוף עם משרד החינוך ופיקוד העורף. גם ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר כי לא יאשר את פתיחת שנת הלימודים אם יימשך הירי והוסיף כי פתיחת שנת הלימודים על רקע הירי תיתן לגיטימציה למצב כפי שהוא.

ראשי הרשויות העלו בפגישה גם את סוגיית המורים, שרבים מהם שוהים כעת ביישובי הצפון עם משפחותיהם, וחלקם הביעו חשש לחזור לעבודתם. שר החינוך ציין כי שוחח עם ראשי ארגוני המורים ואמר כי בהמשך יגיע איתם להסדרת הבעיות והשלמת החוסרים במקרים בהם מורים לא יוכלו להגיע לעבודתם.

בנוסף למענים שהועלו עבור יישובי 0-7 קילומטרים, הוצעו חלופות נוספות כמו העברת תלמידים הלומדים בבתי ספר שאינם ממוגנים למרחבים מוגנים פנויים כמו מתנ"סים או למידה ברוטציה - כאשר מחצית מהתלמידים ילמדו ביום אחד והמחצית השנייה ביום למחרת או חלוקת יום לימודים לשני סבבים, בכדי שילמדו כל עת כמות התלמידים המותרת בכניסה למרחבים המוגנים.

"התפיסה היא שקודם כל פותחים את השנה ואחר כך נראה איך עושים את זה", אמר אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, שנכח בישיבה. "המשימה היא של כולם ולא רק של פיקוד העורף. גם רשויות צריכות לדעת איך להתנהל בדרך לבית הספר, איך להתמודד, והתרגולים תמיד מסייעים. אנחנו עקרונית פותחים את שנת הלימודים, אבל זאת החלטה של כולנו".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully