וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום הקימו מאהל מול בית נתניהו: "דורשים יותר"

עשרות תושבים מחו מול מעון ראש הממשלה, שם קראו לו להציג פיתרון ארוך-טווח עבור בעיית הרקטות. "פירון חושב לפתוח את השנה כרגיל - מזמינים אותו ליום אחד איתנו"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

- עשרות תושבי הדרום הקימו מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים
- אחת התושבות: זה לא עובד, שיעשו מה שצריך עכשיו
- ראש מועצת מרחבים: אין מקום למאהל מחאה בעת הזו


הרחבה מול בית ראש הממשלה בירושלים הפכה אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים למוקד מחאה של תושבי הדרום. עשרות מהתושבים אשר חזרו בימים האחרונים לשגרת חירום, הקימו מאהל מחאה במקום וקראו לראש הממשלה להגיע להכרעה שתביא לסיום המצב, ולשקט וביטחון לטווח הארוך. מוקדם יותר הם קיימו במקום קבלת שבת, ומתכוונים להישאר במאהל לאורך סוף השבוע.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד
ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ בשער הנגב
תיעוד: חמאס הוציא להורג 18 "סוכנים של ישראל"
משעל מפתיע: "לשוב למשא ומתן עם ישראל בקהיר"

מאהל מחאה של תושבי הדרום מול בית ראש הממשלה בירושלים, אוגוסט 2014. עומר מירון
ההכנות מול בית ראש הממשלה בירושלים, אתמול/עומר מירון

תושבת קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול, ענת חפץ, הגיעה למקום וקראה לנתניהו להציג לתושבים תכנית להמשך המבצע. "אנו קוראים לראש הממשלה להציג בפנינו כיצד הוא מתכוון לפתור את הבעיה הביטחונית שאנחנו סובלים ממנה כבר 14 שנים", אמרה חפץ. "אנחנו מקווים שבניגוד למה שאנחנו רואים עכשיו, בכל זאת יש לו אסטרטגיה וחזון". היא הוסיפה כי "אסור להשלים עם השיטה הזו שכל ממשלות ישראל אימצו: ניהול הסכסוך בצורה שלא נותנת לנו ביטחון הן בשגרה והן במבצעים שמתרחשים בכל כמה שנים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאהל מחאה של תושבי הדרום מול בית ראש הממשלה בירושלים, אוגוסט 2014. עומר מירון
"אין ביטחון הן בשגרה והן במבצעים". מכינים שלטים במאהל, אתמול/עומר מירון

לאורך מבצע "צוק איתן", נתקלו תושבי הדרום והמרכז פעמים רבות בדרישה להשתיק את הביקורת. חפץ, תושבת אזור מוכה ירי, אמרה כי לדעתה "זה בדיוק הזמן לפעילות כזאת". לדבריה, "אנו צריכים להשמיע קול ברור שאומר שעם כל ההערכה לכוחות צה"ל, אנחנו דורשים מראש הממשלה הרבה מעבר לתגובות לירי. הבנו שזה לא עובד, שיעשו מה שצריך עכשיו.

"שי פירון חושב שאפשר להתחיל את שנת הלימודים כרגיל", התייחסה חפץ להחלטתו של שר החינוך, על אף החשש הרב של תושבי עוטף עזה. "אני מזמינה אותו להיות איתנו יום אחד. הרי רק להסיע את הילדים מהבית לגן, נסיעה של שתי דקות, זה פחד אלוהים. אתה מתכנן את דרכך ממיגונית למיגונית".

מאהל מחאה של תושבי הדרום מול בית ראש הממשלה בירושלים, אוגוסט 2014. עומר מירון
"פירון חושב שאפשר לחזור ללימודים". ילדים מכינים שלטים במאהל/עומר מירון

צבי קורבי ממושב פטיש אשר נמצא סמוך לעיר אופקים, הוסיף על דבריה של חפץ כי אין בכוונתם לבקר את החלטות הממשלה בלבד. "נתניהו צריך להתחשב בכל הדעות וההחלטה היא מאוד קשה. המאהל הזה נועד גם להעניק גיבוי ולא רק לבקר", אמר. "אנחנו דורשים שקט, והשקט הזה יבוא עם פירוז הרצועה תוך מתן גיבוי בינלאומי".

ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', דווקא הביע את תמיהתו לגבי הקמת המאהל. "אין מקום למאהל מחאה בעת הזו כאשר הממשלה וצה"ל עוסקים בלחימה נגד הטרור בעזה", אמר חג'ג'. "זו העת לחזק את ידיה של הממשלה ואת ידי צה"ל, שעושים לילות כימים על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל. לאורך כל המבצע פעל הדרג המדיני מתוך שיקול דעת ואחריות. למלחמת 'צוק איתן' יש הישגים מרשימים, סיכול המנהרות, פגיעה במערך הרקטי ופגיעה אנושה בחמאס".

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.com

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully