וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה נגד דאעש: "ניאבק בכופרים וננצח אותם"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס בנאומו לציון שמונה שנים למלחמת לבנון השנייה לסכנה הנשקפת מצד אנשי "המדינה האיסלאמית" והבטיח: "רק אנחנו יכולים לגבור עליהם"

צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ניצל אמש (שישי) את נאומו לציון שמונה שנים למלחמת לבנון השנייה כדי לתקוף דווקא את אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שהשתלטו בשבועות האחרונים על שטחים נרחבים בצפון עיראק ובסוריה, והמעיט בהתייחסותו לישראל. "דאעש הם כופרים שמאיימים על סוריה ועיראק, צריך להתרחק מהם", תקף נסראללה והבטיח: "הניצחון על דאעש אפשרי בהחלט. אנחנו בתור עם נישאר פה ולא נעזוב. נישאר כאן וננצח".


המשבר בעיראק - כותרות נוספות:
מיוחד | הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"
"אנשים שאני מכיר נקברו השבוע בחיים" / איתי אנגל
כוחות קומנדו אמריקניים הונחתו בעיראק "להצלת היזידים"

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
"דאעש מקבלים מימון וכל זה תחת עיניו הפקוחות של העולם". נסראללה/רויטרס

נסראללה הביע חשש מהתקדמות הכוחות של האיסלאמיסטים הסונים והצביע על שינויים מרחיקי לכת שעלולים להתרחש במזרח התיכון. "דאעש מאיימים גם על ירדן, המפרץ הפרסי וכל מדינה אחרת באזור. זה כבר לא ארגון של מדינה – זה ארגון שגדל מאוד ושולט באזור גאוגרפי נרחב. יש לו הרבה לוחמים שהגיעו מחו"ל. עד כה יותר ממיליון וחצי אזרחים הוגלו בלחימה בעיראק – סונים, שיעים, נוצרים ויזידים", אמר. "אני שואל את העם הלבנוני: 'אם אוציא את חיזבאללה מלבנון, זה יסיר את האיום שנשקף מדאעש?' דבר לא יגן על הלבנונים – לא החלטת 1701 של מועצת הביטחון (הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה בתום מלחמת לבנון השנייה), לא כוח יוניפי"ל. רק חיזבאללה יוכל לגבור עליהם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מזכ"ל חיזבאללה התייחס גם לפן הכלכלי בעימות מול "המדינה האיסלאמית" ולתגובה הרפויה, לטענתו, מצד מנהיגי העולם. "הם שולטים על מקורות אנרגיה, ואפילו מוכרים נפט ומקבלים מימון - וכל זה קורה תחת העיניים של כל העולם", תקף נסראללה את הקהילה הבינלאומית.

נסראללה הוסיף: "ישראל מתיימרת להיות כמו ארצות הברית הכובשת ומנסה להוריד את השלטון בסוריה, בפלסטין ובלבנון. אלה מהלכים מסוכנים. התוצאה לכל תוקפנות מצד ישראל, אירופה וארצות הברית – לה יש אינטרסים באזור ולכן היא פועלת כאן - היא צמיחת ההתנגדות בלבנון. העולם הערבי נכנס לתקופה חדשה – מתעצבת כאן מפה חדשה באזור, עם בסיסים חדשים ובריתות חדשות".

"דאעש משרת את ישראל"

בעיתון הלבנוני "דיילי סטאר" דווח ביום חמישי בהרחבה על פגישה שקיים נסראללה עם מנהיג הדרוזים וואליד ג'ונבלאט, הראשונה בין השניים זה שלוש שנים, שבמרכזה עמד האיום הנשקף ללבנון מצד דאעש. לפי הדיווח, בפגישה שטח נסראללה את השקפת ארגונו והסביר על הפעולות שהוא נוקט לכאורה בתגובה להתפתחויות האזוריות. "כולם מודעים לחומרת האיום", צוטט מזכ"ל חיזבאללה. "כל הדיווחים שקיבלנו מצביעים כי ארגון 'המדינה האיסלאמית' מתכנן להתרחב לירדן ולערב הסעודית באמצעות חתירה תחת יציבותן של המדינות הללו". הוא הזהיר כי "מפלצת הכפירה הזאת מסתובבת חופשי" וכי האיום איננו מוגבל לסוריה ולעיראק לבדן.

"המדינה האיסלאמית שוקלים בכובד ראש להתרחב לזירות חדשות", המשיך נסראללה. הוא לא שכח להזכיר גם אויב אחר של ארגונו, מדרום: "לא צריך להתייחס לכך כקונספירציה, אלא כקרב של חיים ומוות שאיננו חשוב פחות מאשר המאבק באויב הישראלי. פעולותיו וכוונותיו של הארגון משרתות רק את ישראל".

נסראללה קרא להקמת ממשלה חדשה בלבנון שיהיה בה ייצוג לנוצרים ולמיעוטים האחרים, ורמז כי אם דאעש יפלשו ללבנון, הם לא יפגעו רק בנוצרים ה"כופרים", אלא יפגעו גם בקבוצות אחרות. "ועלינו להיות ערים לכך", אמר.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully