וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית משרד המשפטים תנהל את בתי הדין הרבניים

15.8.2014 / 3:15

מערכת בתי הדין נותרה ללא מנכ"ל, לאחר שהרב שלמה דיכובסקי הודיע על פרישתו. על רקע מחלוקת בין שרת המשפטים והרב הראשי יוסף, לבני הודיעה כי אמי פלמור תקבל לידיה את הסמכויות

בית הדין הרבני בת"א. שרון בוקוב
בית הדין הרבני בתל אביב/שרון בוקוב

מערכת בתי הדין הרבניים נותרה ללא מנכ"ל קבוע, ובצעד חסר תקדים, העניקה אמש (חמישי) שרת המשפטים ציפי לבני את סמכויותיו של מנכ"ל בתי הדין הרבניים למנכ"לית משרדה, אמי פלמור. בהודעה מלשכתה נמסר כי היא ממנה אותה עקב "ויכוחים עם הרבנות הראשית" ומאחר "ולא הושגו הסכמות לפי שעה באשר לזהות המנכ"ל החדש".

מי ששימש בארבע השנים האחרונות בתפקיד המנכ"ל הוא הרב שלמה דיכובסקי, שכיהן כדיין בבית הדין הגדול לערעורים. על אף שפרש לגמלאות, נבחר לתפקיד לאחר פשרה בין שר המשפטים הקודם, יעקב נאמן, והרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר. הוא הודיע כבר לפני כמה חודשים כי אינו מתכוון להמשיך בתפקיד, ואתמול פרש ממנו באופן סופי.

עוד בוואלה! חדשות:
ארה”ב: בשלב זה, ”בוחנים בקפדנות” משלוחים לישראל
"ייקח חודשים לחדש מלאי התחמושת ויעלה מיליארדים"
חשד: חבר בלהקה מוכרת רצח את פרודתו בתל אביב

ציפי ליבני בטקס פרישה של השופטת עדנה ארבל, בבית המשפט העליון. נועם מושקוביץ
"חשיבות רבה בזהותו של מנכ"ל לבתי הדין הרבניים". לבני/נועם מושקוביץ

מדובר בפעם הראשונה שסמכויות מנכ"ל בתי הדין ניתנו בידי אישה. לאחרונה, עולות הקריאות לפתוח את התפקיד גם לנשים. הצעת חוק לפיה נשים יוכלו להתמנות לתפקיד המנכ"ל אף אושרה בקריאה טרומית על ידי מליאת הכנסת.

את זהותו של המנכ"ל החדש אמורים לקבוע שרת המשפטים ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב הראשי יצחק יוסף. הליך הבחירה אמור להסתיים בהחלטה של השניים, אולם אם המועמד אינו בעל הסמכה לדיינות, המינוי דורש את כינוסה של הוועדה למינוי דיינים.

עם זאת, בין הרב יוסף ללבני התגלו חילוקי דעות, והשניים לא הצליחו להביא למועמד מוסכם. הצעד של לבני להעניק את סמכויות המנכ"ל לפלמור מחזק את שליטתה במערכת מול הרב יוסף. המועמדים המסתמנים כמובילים לתפקיד הם היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים, עו"ד שמעון יעקובי, והרב שלמה שטסמן, שזכה לתמיכתה של השרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לאחרונה, טען הרב דיכובסקי כי מערכת בתי הדין הרבניים שהייתה בניהולו נמצאת בתת-תפקוד בעקבות חוסר משמעותי בכוח אדם. "העומס הולך וגובר, אנחנו מחזיקים בציפורניים", אמר. כעת, אם לא ימונה מנכ"ל קבוע לתפקיד, עלול המצב להחריף.

מלשכתה של לבני נמסר כי "שרת המשפטים רואה חשיבות רבה בזהותו של מנכ"ל לבתי הדין הרבניים. כדי למנוע ואקום ועד שיושגו הסכמות וימונה מנכ"ל קבוע, מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור תישא באחריות האדמיניסטרטיבית בלבד על בתי הדין הרבניים". בלשכתו של הרב יוסף סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully