וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: רקטות מוכנות לשיגור לדרום נתפסו בסיני

גורם ביטחון מצרי אמר כי לאחר קבלת מידע מודיעיני לפיו גורמים איסלאמיים קיצוניים מתכננים לירות לישראל, אותר המשגר דרומית לרפיח. לדבריו, הרקטות הוברחו במנהרות מרצועת עזה

צילום: תקשורת שר הביטחון

כוחות הביטחון המצריים תפסו אתמול (שלישי) בצפון סיני משגר ובו שלוש רקטות גראד אשר היו מוכנות לשיגור לשטח ישראל. גורם בטחוני במדינה מסר לאתר "מצרי אל-יום" כי בעקבות מידע מודיעיני לפיו גורמים איסלאמיים קיצוניים מתכננים לירות לישראל, אותר המשגר דרומית לרפיח. לדברי הגורם, הרקטות הוברחו לסיני במנהרות מרצועת עזה, וכעת מכתרים הכוחות המצרים את האזור.

עוד בנושא
מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח
דיווח: הדיון על נמל בעזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח
המו”מ נמשך תחת אש: מצרים לוחצת על חמאס

מעבר רפיח בין רפיח לחצי האי סיני – רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
מעבר רפיח/רויטרס

חמושים היושבים באזור סיני היו מעורבים במספר תקריות במהלך מבצע "צוק איתן". לפני כשבוע וחצי שוגרו שלוש רקטות משטח סיני לאזור המועצה האזורית רמת נגב. ההערכה היא כי חולייה המשתייכת לארגון ג'יהאד עולמי המזוהה עם אל-קאעדה, אחראית לשיגור. ימים בודדים לאחר שהחל המבצע, עצר צבא מצרים שיירה של 11 אוטובוסים ועליה כ-500 בני אדם שהיו בדרכם לרצועת עזה, דרך מעבר רפיח. לטענת כוחות הצבא במחסום בלוזה בצפון סיני, מדובר בשיירת מחבלים, אולם לפי דיווחים מסוימים בכלי תקשורת פלסטיניים, מדובר בשיירת סיוע. לטענת הצבא, המצב הביטחוני בחצי האי סיני אינו מאפשר את מעבר השיירה.

מהצד השני, נרשמה בחודש האחרון התחממות ביחסים בין ישראל למצרים, והשנייה מעורבת רבות בשיחות בין הצדדים. אתמול דווח כי מצרים מתכוונת להחזיר את השגריר שלה לישראל, לראשונה מאז הוחזר השגריר בנובמבר 2012, אם תושג הסדרה ארוכת טווח בין ישראל לפלסטינים בשיחות המתקיימות בקהיר. מצרים אף הבהירה לחמאס במהלך סבב השיחות הקודם כי כמה מבין הדרישות המרכזיות של הארגונים להסרת המצור על הרצועה לא עומדות כלל על הפרק במסגרת המתווה להפסקת אש ארוכת טווח. בין הסוגיות שהמצרים הודיעו שלא יעלו לדיון: שיקום נמל התעופה והפעלתו, הקמת נמל ימי ופתיחת מעבר רפיח.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי – יוני 2014. AP
התחממות ביחסים עם ישראל. סיסי/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן אמש באופן אישי את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני על ההתפתחויות שחלו ביממה האחרונה במגעים להסדרה ארוכת-טווח מול חמאס המתקיימים בקהיר. נתניהו לא הציג לשרים מתווה סופי ומוסכם, אך פירט מה יהיו המחוות שישראל עשויה להידרש להן כדי להגיע להסדרה, בדגש על הרחבת פעילות המעברים היבשתיים לעזה, הרחבת תחום הדיג ברצועה והסכמה לתשלום משכורות לפקידים בעזה מטעם חמאס דרך הרשות הפלסטינית. גורם מדיני ישראלי הדגיש בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישראל עומדת על התנגדותה להקמת נמל ימי ושדה תעופה בעזה. "חמאס יצטרך להשלים עם העובדה שאלה דרישות לא מציאותיות", הסביר הגורם.

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully