וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסנקציות, גם הדוב הרוסי מהדק את החגורה

בגן החיות במוסקבה מגיבים בחשש לאמברגו ייבוא הירקות והבשר מהמערב, ותוהים כיצד יסתדרו 6,000 חיות ללא סוגי המזון היחידים שהן מכירות: "זה מזון בסיסי, לא גבינת ברי. מה יקרה בחורף?"

דובי קוטב משחקים בגן החיות של מוסקבה. AP
דובי קוטב משחקים בדלי בגן החיות של מוסקבה/AP

לחרם שהטילה רוסיה על ייבוא מזון מהאיחוד האירופי ומארצות הברית יש השפעות בתחומים שונים ומשונים. כמו תושבי רוסיה, גם בגן החיות של מוסקבה, אלפי חיות ייאלצו בקרוב מאוד להתרגל למזון שונה, וטעים הרבה פחות.

דוברת הגן, אנה קצ'ורובסקיה, אמרה כי כמעט כל החיות אוכלות פירות וירקות, "פרט לאלה שניזונות מדגים". החיות הבררניות ניזונות בעיקר מירקות שמקורם בדנמרק, ומתפוחים שיובאו - עד לאחרונה - מפולין. אך גם החיות ששגרתן כוללת זלילת דגים ייאלצו לעבור לסוג חדש של דיאטה, שכן ייבוא בשר על כל סוגיו נכלל אף הוא בעיצומים החדשים.

גן החיות של מוסקבה הוא מהעתיקים באירופה. הוא נבנה ב-1864 בימי הצאר אלכסנדר השני, ושרד מהפכות ומלחמות עולם, והצליח להחזיק מעמד גם אחרי נפילת ברית המועצות. כיום הוא מאכלס יותר מ-6,000 "דיירים", שנקלעו בעל כורחם לקרב הסנקציות החמור ביותר בין רוסיה והמערב מאז המלחמה הקרה.

רוסיה: שוקלים סנקציות גם על תעשיות הספנות, הרכב והתעופה של מדינות המערב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקבלת פנים לנבחרת ההוקי הרוסית – הקרמלין, מוסקבה, 27 במאי 2014. AP
ארה"ב טוענת כי פוטין "יתקשה למכור בבית את הסנקציות האלה". אולי בשל כך, נבחר דווקא ראש הממשלה מדבדב להכריז עליהן לציבור/AP

ביום חמישי הכריז ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, על שורת הסנקציות נגד האיחוד האירופי וארצות הברית, במסגרתן ייאסר לייבא לרוסיה מוצרי מזון משלל סוגים. רוסיה מייבאת משווקים אלה כ-40% מהמזון שלה, ויש חשש שהיצרנים המקומיים לא יעמדו בדרישה הגוברת. המטפלים בגן מנסים כעת למצוא מקור חדש למזון עבור החיות, ובעיקר לאתר ספקים חדשים לסלרי ולתפוחי עץ. החשש הגדול הוא לקראת החורף, שכן החקלאים הרוסים קיבלו בהפתעה את ההודעה על הסנקציות ביום חמישי, ואינם ערוכים לקראת העונה הקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הפינגווינים ניצלו, בינתיים

עיקר הנפגעים מהמצב הם דובי הקוטב המפורסמים של גן החיות במוסקבה, שייאלצו להסתדר ללא תפוחי העץ החביבים עליהם. "הדוב אוכל תפוחים פולנים, וכעת הוא יצטרך לאכול תפוחים רוסיים", אמרה קצ'ורובסקיה בשיחה עם כתבים זרים במוסקבה.

"הבעיה היא שאנחנו לא בטוחים מה יביא החורף. בדרך כלל אנחנו מייבאים מוצרים עבור החיות למגוון שלם של העונות. זה לא יהיה קל", סיכמה קצ'ורובסקיה. "החיות לא אוהבות אוכל רוסי. הן מחוברות מאוד לאוכל שהם מכירות, וזה מצב קשה עבורנו. לא מדובר כאן על גבינת ברי. אנחנו מדברים על מזון רגיל".

ככל שייאזל מלאי המזון המיובא, אריות הים ייאלצו להסתדר ללא המזון החביב עליהם - צדפות מאיסלנד. העגורים יצטרכו להימנע מהרינג המוטס אליהם מלטביה, וקופי האורנגאוטן יגמלו בכאב מהגמבות המפורסמות, המיובאות במיוחד בשבילם מדנמרק. הפינגווינים, לעת עתה, לא צריכים להדק את החגורה: הדגים החביבים עליהם מגיעים מארגנטינה, שממילא צפויה רק להגדיל את היקף ייצוא המזון שלה לרוסיה.

חדשות נוספות מהעולם
דאעש חטף מאות נשים בעיראק: "ייאנסו או יימכרו"
התפשטות מגיפת האבולה: הוכרז מצב חירום עולמי
משלוח סבונים לצה”ל עורר קריאות חרם נגד גרנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully