וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: האופנועים שנועדו להבריח חטופים במנהרה לעזה

3.8.2014 / 18:55

בתוך מנהרה התקפית שהתגלה סמוך לקיבוץ נחל עוז, מצאו כוחות צה"ל אופנועים שנועדו לסייע בהעברה מהירה של חטופים ושבויים ללב הרצועה - ולשמש לפיגוע ראווה בתוך ישראל

צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל איתרו בימים האחרונים אופנועים בתוך מנהרת טרור התקפית, סמוך לקיבוץ נחל עוז, שנועדו לסייע בפיגוע ראווה בעומק ישראל ולחטיפת חייל לרצועת עזה. מבדיקה ראשונית עולה כי המחבלים תכננו להשתמש באופנועים בזמן פקודה, לחדור באמצעותם לתוך שטח ישראל לביצוע פיגוע משמעותי ולאחר מכן להימלט עמם בחזרה לרצועה.

לפני כשבוע נהרגו חמישה חיילי צה"ל כתוצאה מירי של מחבלים שהשתמשו במנהרה באזור. המחבלים יצאו מהמנהרה באזור נחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב, חמושים בנשק ובמצלמות, הסתערו על מוצב צבאי והרגו חמישה חיילים.

מלחמה בדרום | היום ה-27: עדכונים שוטפים

אופנועים שנמצאו במנהרת טרור של חמאס ונועדו לסייע בחטיפת אזרחים וחיילים. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
נועדו להבריח חטופים לתוך עזה. האופנועים שהוסתרו במנהרה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

כוחות צה"ל המשיכו היום בפעילות שיפור העמדות ברצועת עזה. קצין בכיר בצה"ל מעריך כי בניגוד למבצעים קודמים, הישגי מבצע "צוק איתן" יאפשרו לשנות באופן יסודי את המצב הביטחוני ברצועת עזה. מנתוני צה"ל עולה כי בשל יותר מ-4,600 תקיפות אוויריות ובשל הפעילות הקרקעית, נשחקה יכולתו של חמאס לשגר רקטות, וכי הארגון איבד שני שלישים ממאגרי הנשק שעמו פתח את המלחמה בדרום.

הוא הגדיר את 72 השעות הבאות כקריטיות להחלטת המשך המערכה. עם זאת הוא ציין כי אין בכוונת צה"ל לשחרר כוחות - לא מהמערך הסדיר ולא מכוחות המילואים - ואמר כי "יישאר כוח כדי להמשיך במערכה רחבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה  - 3 באוגוסט 2014. רויטרס
גבול רצועת עזה, היום/רויטרס

לפי הערכות צה"ל, כ-3,000 בתי אב נהרסו ברצועת עזה, ושיקום הרצועה יימשך שנים. לדברי הקצין הבכיר, "חמאס היה מאוד רוצה לסיים את הלחימה, בין היתר בשל העובדה שהוא מנהל משא ומתן מול המצרים ללא ביטחונות. מבחינתו מצב הנוכחי, הוא מפסיד".

לדבריו, גם מצרים תצטרך ללחוץ על חמאס כדי שיתפרק מנשקו. הוא העריך כי ההרתעה מול חמאס כבר התגבשה, וכי מה שנותר הוא למצוא מנגנון הסדרה שישמש דפוס פעולה להמשך. הקצין הבכיר התייחס לסוגית המנהרות ואמר כי "תמונת המודיעין לפני המערכה איפשרה להכיר את היקף המנהרות, אך לא כל תוואי מנהרה ולא לאן כל אחת מהן מובילה".

אותו קצין בכיר חשף כי משנת 2007 ועד עתה השקיעו צה"ל ומשרד הביטחון במחקר ובפיתוח של המנהרות למעלה מ-300 מיליון שקלים. הוא הגדיר את רמת המודיעין טרום המבצע כטובה, ואמר כי במהלך שלב התקיפות האוויריות התלבטו בצה"ל האם לתקוף את צירי המנהרות עקב חשש שיהיה קשה מאוד לאתר אותן לאחר מכן, בשלב הקרקעי. עם זאת, כדי הוחלט לבסוף לתקוף את המנהרות כדי לשבש פיגועים, "מה שהקשה על האיתור בסופו של דבר".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל סמוך לרצועת עזה/רויטרס
הלווייתו של סגן הדר גולדין בבית העלמין כפר סבא. יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של סגן הדר גולדין בכפר סבא, היום/דרור עינב
רסיסים מיירוט בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון, אוגוסט 2014. אלימלך וקסלר, מערכת וואלה! NEWS
רסיסים מרקטה שהתפוצצה בשטח מועצת חוף אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, אלימלך וקסלר
אופנוע שנפגע בתקיפת חיל האוויר ושריון בחזעא בצפון רצועת עזה. 3 באוגוסט 2014. רויטרס
אופנוע שנפגע בתקיפת חיל האוויר ברצועה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully