וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ליועמ"ש: פעל להסרת חסינותה של זועבי

הבקשה הועברה לאחר שחברת הכנסת לא התייצבה לחקירות בחשד להסתה והעלבת איש ציבור. רגב: "לא ייתכן שתעשה חוכא ואילולא מאכיפת החוק". בשבוע שעבר הורחקה זועבי ממליאת הכנסת לחצי שנה

ח"כ זועבי נאזקה בהפגנה נגד המבצע בעזה. ערן גילווארג
ח"כ זועבי בהפגנה נגד מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, בחודש שעבר/ערן גילווארג

המשטרה ביקשה היום (ראשון) מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפעול להסרת חסינותה של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד). זאת, על מנת שתוכל לעצור אותה ולהביאה לחקירה בחשד להסתה והעלבת איש ציבור, לאחר שלא התייצבה היום ביחידה להב 433 כמתוכנן.

בסוף חודש שעבר החליט וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת, החשודה בין היתר שקראה קריאות גנאי לעבר שוטרים מתחנת נצרת בבית משפט השלום בעיר, שם התנהל באחד האולמות דיון בנוגע לערבים החשודים בהפרות סדר. באירוע אחר, שהתרחש בהפגנה נגד מבצע "צוק איתן" בחיפה, החלה זועבי, על פי החשד, לקרוא לעבר השוטרים קריאות גנאי והתעמתה עמם. במהלך האירוע נאזקה חברת הכנסת על ידי אחד השוטרים, שטען כי לא ידע שמדובר בחברת כנסת.

היום הודיעה זועבי כי טרם התייצבותה לחקירה, היא מבקשת הבהרות מהיועץ המשפטי לממשלה באם יש למדינת ישראל סמכות לחקור אותה, למרות חסינותה כחברת כנסת. נכון לעכשיו, על אף סירובה להתייצב, למשטרה אין סמכות לעצרה, ובשל כך נעשתה הפנייה לווינשטיין.

עוד בנושא:
היועמ”ש אישר: חקירה פלילית נגד חנין זועבי
זועבי הורחקה לחצי שנה ממליאת הכנסת ומוועדותיה
וינשטיין: זועבי לא תיחקר בגין גיבוי חוטפי הנערים

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד), יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, הגיבה היום לאי התייצבותה של זועבי לחקירה, ואמרה: "לא ייתכן שחברת הכנסת זועבי תעשה חוכא ואיטלולא מגורמי אכיפת החוק במדינת ישראל". רגב פנתה אף היא ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להסרת חסינותה של חברת הכנסת.

בשבוע שעבר החליטה ועדת האתיקה של הכנסת ברוב קולות להרחיק את חברת הכנסת ממליאת הכנסת ומוועדות הכנסת שבהן היא חברה, למעט זכות ההצבעה שלה.

ההחלטה על השעייתה של זועבי התקבלה בעקבות כמה התבטאויות שלה בשבועות האחרונים, בכתב ובעל-פה. בין היתר עוררה זועבי את חמתם של חברי הכנסת לאחר שהצדיקה את חטיפת שלושת הנערים איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער והביעה מחאה על המלחמה בדרום. וינשטיין קבע בשבוע שעבר כי זועבי לא תיחקר על התבטאותה באשר לחוטפי הנערים.

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
יפעל להסרת חסינותה של זועבי? וינשטיין/טלי מאייר

בקובלנה שהגיש יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לוועדת האתיקה נגד זועבי, ציין כי קיבל פניות רבות המייחסות לה "אמירות הגובלות בהסתה, עידוד לאלימות ותמיכה בארגוני טרור". אדלשטיין הזכיר מאמר של זועבי בערבית שפורסם באינטרנט, ובו היא עודדה את הפלסטינים "להכריז על התנגדות עממית" ו"להטיל מצור על ישראל במקום לשאת ולתת עמה".

בהחלטת הוועדה נכתב כי היא "מדגישה את זכותם של חברי הכנסת לבטא עמדות שאינן בקונצנזוס ולהביע ביקורת פומבית על הממשלה". ואולם, בהחלטה נאמר גם כי יש "להבחין בין ביקורת ומחאה חריפים אך לגיטימיים לבין עידוד אויבי המדינה, קריאה לפגיעה בישראל ומתן לגיטימציה למעשי טרור נגד אזרחי המדינה. הציבור בישראל, כמו בכל מדינה, מצפה כי חברי הפרלמנט, המצהירים אמונים למדינה, לא יעודדו את הקמים נגדה ואת אלה המבקשים להרוג את חייליה ואזרחיה".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully