וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר החטיפה: הקצין רדף אחר המחבלים במנהרה

3.8.2014 / 3:44

מפרטי האירוע שבו נהרג סגן הדר גולדין וככל הנראה אף נפל במהלכו בשבי חמאס, עולה כי סגן מפקד הסיירת רדף אחרי המחבלים במנהרה ממנה יצאו, בנשק שלוף. אתמול: אופנועים אותרו במנהרה

צילום: יותם רונן, יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר, דו"צ, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

פרטים חדשים על האירוע שבו נהרג סגן הדר גולדין וככל הנראה אף נפל במהלכו בשבי חמאס באזור רפיח: מתחקיר שנערך בנושא עולה כי מיד אחרי שהתברר כי כוח בפיקודו של מפקד סיירת גבעתי נתקל בכוח של מחבלים, הסתער סגן מפקד הסיירת על המבנה שהיה במקום, תוך שהוא נתקל בדרך בחוליית מחבלים. לאחר שנכנס לתוך המבנה יחד עם לוחמים נוספים, הוא גילה גופת מחבל ושני חיילים מוטלים לצדו – רב-סרן בניה שראל וסמל ראשון ליאל גדעוני. תוך זמן קצר הוא התעשת והבין כי סגן גולדין חסר.

ידיעות קודמות על היעדרותו של סגן גולדין:
חשש: קצין צה"ל נפל בשבי חמאס בדרום רצועת עזה
החיפושים אחר הקצין: יחידות עילית סורקות בית אחר בית
הזרוע הצבאית של חמאס: "מעריכים שהשבוי נהרג עם לוחמינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה החליט סגן מפקד הסיירת לנקוט פעולה שייתכן כי יקבל עליה עיטור: יחד עם לוחמים נוספים, הוא חדר אל תוך מנהרה התקפית בעלת קירות בטון והחל במרדף אחר חוליית המחבלים השובים. זאת במשך דקות ארוכות ועם כלי נשק שלופים, תחת סכנה ברורה של היתקלות, ובעומק של יותר מ-20 מטר מתחת לפני האדמה. הקצין הצליח לאתר פריטים של גולדין המוגדרים בעלי ערך רב עבור הצבא. זאת, משום שפרטים אלו, בין השאר, סייעו לצבא לקבוע את מותו של גולדין יממה לאחר התקרית.

בתום דקות מורטות עצבים, מאחר שבכירי צה"ל ופיקוד הדרום מודעים לכך שמתנהל מצוד בתוך מנהרה, מבין הקצין כי החוליה הצליחה לחמוק ולצאת החוצה באמצעות ציר נוסף. הוא חזר אל נקודת המוצא ומאותו רגע התבצעה פעולה רחבת היקף שבמהלכה חלו פגיעות מהיבשה ומהאוויר במטרות נעות החשודות כחוליית השובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לוחמי מגלן השמידו מנהרה שממנה הופעל המטען שגרם למותם של שלושה לוחמי היחידה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
השמדת המנהרה ממנה הופעל המטען שהביא למותם של שלושה לוחמי מגלן, היום/דובר צה"ל

בתוך כך, במסגרת מיפוי מנהרה התקפית שנחפרה לשטח מדינת ישראל, הצליחו אתמול כוחות צה"ל לאתר בה כמה אופנועים שהיו אמורים לשמש למטרות פיגוע. על פי ההערכה, מטרת המחבלים הייתה לצאת מתוך פיר המנהרה לשטח מדינת ישראל עם אופנוע, להסתער לעבר יעד, לבצע חטיפה ולחזור לתוך פיר המנהרה במהירות באמצעות האופנועים.

(עדכון ראשון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully