וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסרי בעולם: הקולונל הבריטי שמעריץ את צה"ל

קולונל ריצ'רד קאמפ ששירת באפגניסטן התארח באולפן וואלה! חדשות וגיבה את פעולות צה"ל במבצע "צוק איתן". "אף צבא בעולם לא נוקט בכל כך הרבה אמצעים כדי למנוע פגיעה באזרחים"

מערכת וואלה!

בעקבות החלטת מועצת האו"ם לזכויות אדם למנות ועדה בינלאומית מטעם האו"ם שתחקור אם נעשו פשעי מלחמה במהלך הלחימה בעזה בשבועות האחרונים, התארח היום (חמישי) קולונל ריצ'רד קאמפ במשדר המיוחד באולפן וואלה! חדשות. קאמפ הוא מפקד בכיר לשעבר בצבא הבריטי, אשר במהלך 40 שנות שירותו הוא אף פיקד על הכוחות הבריטיים באפגניסטן.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מיוחד
מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אילת
המג"ד ספד לדמיטרי בקשר: "לקח את הפלוגה על כתפיו"
דניאל כתב למשפחתו: אם תקראו, סיימתי את הקריירה

הרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל. רויטרס
בית ברצועת עזה לאחר תקיפת צה"ל/רויטרס

"הייתי רוצה לומר כי אף שלמועצת זכויות האדם של האו"ם אין אמינות בקרב אנשים שמבינים כיצד הדברים האלה פועלים, יש אנשים רבים בעולם שעבורם היא אמינה", אמר קאמפ במשדר. על אף הביקורת החריפה שהוטחה בישראל מידי מדינות ערב במהלך הדיון באו"ם על מינוי הוועדה, קאמפ אמר כי הוא "מודע מאוד לאופן שבו פועל צה"ל בעזה. אין אף צבא בעולם שמתחשב כל כך ונוקט בכל כך הרבה אמצעים כדי למנוע פגיעה באזרחים". הוא תיאר מניסיונו את אופי הלחימה באזור הצפוף והמיושב, ואמר כי במהלך לחימה שכזו הימנעות מפגיעה באזרחים הופכת למטרה עיקרית בגלל אופי האזור. עם זאת, לדבריו, המצב הוא מורכב יותר מכיוון שהחייל צריך להגן גם על מדינתו מבפני האויב וגם על חייליו שלו. "זה איזון קשה מאד", אמר קאמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל. רויטרס
"האיזון בין שמירה על האזרחים לבין פגיעה באויב הוא קשה". בית בעזה לאחר תקיפת צה"ל/רויטרס

קאמפ התייחס להתנהגות חמאס, אשר עושה שימוש באזרחים כ"מגן אנושי", והבהיר כי הם לא הארגון הראשון שנוהג כך. "כשחיילים מהגדוד שלי נלחמו נגד עמדות הטאליבן במתחם בהלמונד וחיילים פרצו לחדר, בדומה למה שחיילי צה"ל יעשו באותו המצב, הם התכוונו לירות על אוטומט כי חשבו שיש שם חיילי אויב", הוא שיחזר. "למרבה המזל, הם לא ירו מידית ועל הרצפה ישבו אזרחים – גברים, נשים וילדים שהובאו לשם על ידי הטליבאן כדי שייהרגו. גם חמאס מקווים שהכוחות שלכם יהרגו את האזרחים".

עם זאת, כשניסה להסביר היכן נופלת ההסברה הישראלית הוא הבהיר כי כנראה "זה מצער, אבל ההסברה תמיד תהיה נגדכם". "המסרים האלה יכולים לעבור כשישראל מקבלת הפסקת אש הומניטרית וחמאס מפר אותה, כשצה"ל מנסה למנוע פגיעה בחיי אדם וחמאס עושה את המרב כדי לפגוע באזרחים", הוא הסביר. "אבל כל אלה מתבטלים מול תמונה אחת של ארבעה ילדים מתים על החוף, או תמונה של תינוק ששוכב מת במגירה בחדר מתים. אי אפשר להתגבר על זה".

בית חולים אל אקצה שנהרס במהלך הפצצה בעזה. יולי 2014. רויטרס
בית החולים אל-אקצה בעיר עזה, לאחר תקיפת צה"ל במקום/רויטרס

"לפני שנסעתי לאפגניסטן, התמודדתי לראשונה עם פיגועי התאבדות ודיברתי עם אלוף משנה בצה"ל כדי לקבל את כל המידע על אופני התמודדות שכאלה", סיפר קאמפ. "לפי המידע שלו, פותחה המדיניות של הכוחות הבריטים להתמודדות עם מחבלים מתאבדים וזה הציל חיי חיילים רבים. למעשה, בעודנו כאן עכשיו חיילים בריטים ניצלים על ידי טכנולוגיית לוחמה ישראליות במטעני חבלה מאולתרים ועל ידי טכנולוגיית המזל"טים של ישראל".

לבסוף, סיפר על החוויה שלו בארץ בזמן המבצע. "יש לי הרגשה שחמאס מחפש אותי, כי לכל מקום שאליו אני הולך יש ירי טילים. היה לי את התענוג לראות את טילי חמאס מיורטים על ידי הטכנולוגיה הישראלית הנפלאה 'כיפת ברזל'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully