וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר פיצוץ הנגמ"ש: "הוא התלקח והפך לכדור אש"

22.7.2014 / 17:10

שבעה לוחמי גולני, ובהם החייל הנעדר סמל אורון שאול, שהו בנגמ"ש בעת שנפגע מירי נ"ט או מפגיעת מטען חבלה. שישה נהרגו, וההערכה שגם שאול לא שרד: "לא ניתן היה להציל איש"

צילום: ערן גילווארג, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרטים חדשים על תקרית "נגמ"ש המוות" בשג'אעיה: שעות ספורות אחרי שהותר לפרסם כי אחד מלוחמי חטיבת גולני – סמל אורון שאול, שהיה על הכלי הצה"לי שהתפוצץ, נעדר, אומר היום (שלישי) קצין בכיר בצה"ל כי התקרית החמורה אירעה אחרי שתקלה מכנית גרמה לנגמ"ש להיתקע בלב האזור הפלסטיני.

לדברי הקצין, על הנגמ"ש הבלתי-ממוגן מסוג M-113 היו תשעה לוחמים, והוא נתקע מכנית כבר בשלב הכניסה לכיוון היעדים אליהם היו אמורים להגיע הכוחות. הכוח הזה נע ב"עקב" החטיבה, לאחר שכלים משוריינים כבדים יותר עברו שם. "נגמ"ש של סגן מפקד הפלוגה הגיע לשם כדי לגרור אותו", סיפר הקצין על שאירע עוד טרם הפגיעה. "בשלב הזה ירדו מפקד המחלקה והקשר מהנגמ"ש כדי לחבר את כבלי הגרירה".

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
חמאס חוגג את "חטיפת החייל"
נפצע בנו של המח"ט שנהרג בחברון
אוהד הקדיש את כל חייו לחברה - ונהרג בעזה

עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר מתוך שכונת שג'אעיה/AP

בזמן זה – בעוד ששבעה לוחמים עדיין בתוך הכלי, פוגע טיל נ"ט או מטען בנגמ"ש והוא מתפוצץ. "הנגמ"ש התחיל להתלקח והפך לכדור אש, ואת התמונה בזמן אמת רואים על המסכים בחדרי הפיקוד בארץ", הוסיף. לדבריו, נוכח המצב באותו רגע, ברור ש"לא ניתן היה לחלץ", והתברר די מהר ש"אין לנו זיהוי לאחד הלוחמים".

לאור הביקורת הקשה על הצבא מצד גורמים שונים על המשך השימוש בנגמ"ש הבלתי ממוגן אמר הקצין כי צה"ל נעזר בכלי משום ש"אין כלים אחרים". הוא הלין כי בעבר ביקרו את הצבא על הבקשה להגביר את הייצור של הנגמ"ש הממוגן מסוג "נמר". "היום שואלים אותנו איך זה קרה שנכנסו עם הכלי הזה. צריך לעשות פה חשבון נפש", ציין.

הקצין הוסיף שבימים האחרונים ספג חמאס נפגעים רבים ושהכוחות נתקלים בירי מבתי חולים, חצרות בתי ספר ומסגדים. לגבי סוגיית המנהרות אמר הקצין כי המודיעין הוא טוב אך לא מושלם. "יש ישובים שעדיין מאוימים על ידי מנהרות, חדירה ליישוב זה לא תרחיש דמיוני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביקרו אותנו על הבקשה להגביר את ייצור ה"נמר""./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully