וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם גולני: "זחלנו כדי לחפש חלקים מחברינו"

21.7.2014 / 20:00

לוחם החטיבה שהשתתף בקרב בשג'אעיה שבו נהרגו שבעה מחבריו, תיאר את האירוע הקשה. "התמונות לא יוצאות לי מהראש, לא אשכח אותן לעולם, אבל נמשיך להילחם. זה גולני"

צילום: אבי כהן, בני ואינר, יותם רונן, קובי אליהו, דו"צ, רויטרס, שי מכלוף; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

חטיבת גולני ידעה אמש (ראשון) את אחד הימים הקשים בתולדותיה, כש-13 מלוחמיה נהרגו במהלך פעילות קרקעית ברצועת עזה, במסגרת מבצע "צוק איתן". שבעה חיילים נהרגו מפגיעת טיל נגד טנקים בנגמ"ש שבו נסעו בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה, ועוד שישה באירועים אחרים. אחד מלוחמי גדוד 13, שהשתתף בקרב וסייע בפינוי חבריו, סיפר על האירוע הקשה.

"האווירה בחטיבה מיד אחרי הקרב הייתה קשה. המח"ט שלנו נפצע, קצין אג"ם והסמג"ד נהרגו ואחד המפקדים נפצע קשה. אבל אנו ממשיכים להילחם, זה הראש של גולני", אמר הלוחם. "בשבילם ובשביל החברים שלנו שנפגעו בקרב אנחנו מחויבים להמשיך במשימה ולהכריע את הלחימה". הוא המשיך בפירוט ההיתקלות הקשה: "הנגמ"ש נפגע ממש בהתחלה. זה היה מטען עצום. בהתחלה חשבנו שזה קורנט (טיל נגד טנקים, א"א) כל תא השטח שבו התרחש האירוע היה קטן מאוד. הם ירו בלי סוף, והמטרה הייתה לחטוף גופות או חלקי גופות. אבל המפקדים אמרו לנו אין דבר כזה שיחטפו לנו גופה או חלקי גופה".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
הותרו לפרסום שמות שבעה לוחמי גולני שנהרגו בעזה
החיבוק האחרון: הפרידה המצמררת של אב מהבן שנפל
גדס"ר גולני איבד שניים מקציניו בקרבות בשג'אעיה

עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
"מישהו יוצא מפיר מנהרה וזוחל לכיוון הנגמ"ש, ואתה לא מבין מאיפה הוא הגיע". עשן מיתמר משג'אעיה/AP

"במשך שעתיים ירינו בלי הפסקה במטרה להרחיק אותם, אבל פתאום אתה רואה אחד שיוצא מפיר מנהרה וזוחל לכיוון הנגמ"ש ואתה לא מבין מאיפה הבנאדם הזה הגיע לפה", הוסיף הלוחם. "אחרי זה אתה רואה מישהו יוצא מחלון ויורה לעברך ואתה משיב באש. במשך שעתיים ניסינו להרחיק אותם כדי שלא יגיעו לנגמ"ש. ידענו שזו המחויבות שלנו לחברים".

הלוחם תיאר את הזירה הקשה לאחר הפגיעה הישירה בנגמ"ש. "אחרי שהם (המחבלים, א"א) התרחקו, עשינו יישור קו. המפקדים אמרו לנו לסרוק את השטח, וירדנו על הברכיים כדי לחפש את החברים שלנו שנפגעו בנגמ"ש, וכל חלק מהגופות שלהם שאולי נלקחו. התמונה הייתה קשה ולא יוצאת מהראש. גם בלילה אתמול, יממה אחרי הקרב, עדיין התמונות רצו לי בראש. לא אשכח את הרגעים האלה. זחלנו בכל הרחוב כשחלק מהחברים מהכוח מחפים עלינו לעתים בירי. סרקנו במשך הרבה זמן.

"מי שמכיר את גולני יודע שעם כל הקושי אנחנו נחושים להשלים את המשימה, אם זה בשביל החברים, המח"ט ויתר המפקדים", הוא סיכם. "כבר בלילה נדרשנו ללחימה נוספת בשג'אעיה ואנשים פשוט קמו ונלחמו. זה האופי שלנו, האופי של גולני".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טנק ליד רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
טנק של צה"ל באזור רצועת עזה/בן קלמר
חיילים בסמוך לשדרות במהלך מבצע צוק איתן 21 ביולי 2014. רויטרס
לוחמים באזור שדרות, הבוקר/רויטרס
חיילים בסמוך לשדרות במהלך מבצע צוק איתן 21 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בסמוך לשדרות במהלך מבצע צוק איתן 21 ביולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully