וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-70 רקטות מעזה: יירוטים באשדוד, שדרות ונתיבות

חמאס קיבל אחריות לירי הרקטות המסיבי לדרום, ולטווחים שלא היו כמותם מאז "עמוד ענן". אחת נפלה בקיבוץ ליד קריית גת ופגעה בלול. פצועה קל מרסיסים באשדוד. אזעקת שווא בי-ם

צילום: שי מכלוף, איציק טובול, רון אלמסי, מור טל; עריכה: קשת סידי; קריינות: לירון בארי

מתקפה חריגה של עשרות רקטות מכיוון רצועת עזה: אזעקות הופעלו הערב (שני) באזור השפלה, לראשונה מאז תום מבצע "עמוד ענן" בסוף שנת 2012. רקטה אחת נחתה בקיבוץ ליד קריית גת, ופגעה בלול ובמיכל סולר. אזעקות נשמעו בין היתר בגדרה, ביבנה, בקריית מלאכי, באשדוד וברחובות - וזאת בעקבות שיגור רקטות גראד לאזורים הללו. נפל רקטה אותר בשטח פתוח סמוך לגן יבנה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה הערב כ-13 רקטות מעל אשדוד, נתיבות ושדרות. אישה אחת נפצעה קל מרסיסי רקטה שיורטה באשדוד. שלושה בני אדם הוגדרו כנפגעי חרדה. אזעקה נשמעה גם באזור ירושלים - אולם ההערכה היא שמדובר בהתרעת שווא.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לירי עשרות הרקטות שהגיע, לדבריהם, בתגובה לרצח הנער מוחמד אבו חדיר והרג הפעילים במנהרה בלילה. "על האויב להבין את המסר ולחשוב אלף פעמים לפני שיתקיף את בני עמנו - כי הוא ישלם על כך מחיר כבד מנשוא.
הנשק שלנו מכוון, למקרה שהאויב ימשיך עם הטפשות שלו", נכתב באתר חמאס.

בעקבות הנפילות פרצו שריפות קוצים בכמה מוקדים, אולם הן טופלו על ידי מכבי האש. מד"א החליט להעלות את הכוננות של הארגון גם במרכז מחשש לכמויות גדולות של נפגעים. בעקבות המצב, ישנם שיבושים בתנועת הרכבות באזור הדרום. מהנהלת הרכבת נמסר כי הם פועלים לפני הנחיות פיקוד העורף.

הפלסטינים דיווחו כי חיל האוויר תקף באמצעות מל"ט בצפון רפיח, וכי מטוסים הפציצו באזור אל-סודאניה שבצפון הרצועה. אין לכך אישור רשמי מצה"ל.

עוד על ההסלמה בדרום
הותר לפרסום: מנהרת טרור התפוצצה ברצועה
התנאים של חמאס לרגיעה: שחרור עצירי שליט
שמועה שקרית בווטסאפ: מבצע החל בעזה

שתי רקטות התפוצצו בדרום, נזק כבד נגרם לבית בנתיבות. שי מכלוף
ירי רקטת גראד/שי מכלוף
רקטה התפוצצה במועצה האזורית יואב, נזק נגרם ללול ולמכל סולר, 7 ביולי 2014. חטיבת דובר המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
נזק מירי הרקטה לעבר קיבוץ ליד קריית גת/מערכת וואלה! NEWS, חטיבת דובר המשטרה

לפחות 70 רקטות נורו הערב מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, הדרום והשפלה. מדובר במטח החמור ביותר בשנים האחרונות לעבר ישראל. אזעקות הופעלו כאמור בשורת ערים ומועצות אזוריות, אולם לא דווח עד כה על נזק משמעותי. נוכח ההסלמה והגדלת טווח הירי, הורה הערב פיקוד העורף לפתוח את המקלטים הציבוריים בבאר שבע, באשדוד ובאשקלון. מאז חצות שוגרו כ-110 רקטות ופצצות מרגמה, וכ-260 בחודש האחרון.

דוברת משרד החוץ של ארצות הברית, ג'ן סאקי, גינתה את ירי הרקטות מרצועת עזה. "לישראל יש זכות להגן על עצמה נגד התקיפות האלה, ואנו תומכים בה", אמרה סאקי.

"הרחבת הירי תוביל לתגובה אלימה של צה"ל"

מתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב (פולי) מרדכי אמר כי "הרחבת ירי הרקטות והטילים תוביל להסלמה ולתגובה אלימה וקשה מצד צה"ל". בראיון לרשת "אל-ג'זירה" הוסיף אלוף מרדכי: "חמאס החליט להביא מלחמה על עזה ברמדאן. חמאס צריך לקבל אחריות על 1.8 מיליון אזרחים ברצועת עזה, ולהפסיק את מעשי האלימות מידית".

מערכת כיפת ברזל משגרת טיל יירוט ליד אשקלון – 5 ביולי 2014. רויטרס
שיגור של כיפת ברזל/רויטרס

פיקוד העורף החמיר את ההנחיות לתושבים הגרים עד ל-40 קילומטרים מרצועת עזה. על פי מסביר פיקוד העורף, אל"מ (במיל') ד"ר חיליק סופר, חל איסור על התקהלויות של 500 איש ומעלה בעוטף עזה וקייטנות יוכלו להתקיים רק אם הן נמצאות במרחק של 15 שניות ממרחב מוגן. בבאר שבע הדרישה היא למרחק של דקה ממרחב מוגן. אף שראש עיריית אשקלון אישר לקיים קייטנות, החליט ועד ההורים העירוני להשביתן. "חמאס ושאר ארגוני הטרור בעזה מבצעים ירי כעניין שהפך לשגרה בשבועיים האחרונים", נכתב בהודעת ועד ההורים.

הנהגת הצופים החליטה לפנות הערב את 2,400 החניכים של התנועה אשר שוהים במחנה הקיץ המסורתי ביער חרובית שבשפלה. ההחלטה התקבלה לאור המתיחות הביטחונית ובהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך.

מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
רקטות בכל גזרת הדרום/דייב בוימוביץ'

גורמים ביטחוניים בכירים מעריכים כי ההסלמה ברצועת עזה צפויה להביא להתגברות בירי הרקטות לעבר מרכז הארץ. הגורמים אמרו את הדברים בתידרוך לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיים מוקדם יותר בירושלים, על רקע החלטת ישראל להחריף את התגובה הצבאית בעקבות ירי הרקטות מעזה. חמאס נמנע לירות על מרכז הארץ מאז תום מבצע "עמוד ענן", אולם "ההבנה היא שלפעולה מוגברת בעזה יהיו השלכות בעורף", אמר לוואלה! חדשות גורם שעודכן בפרטי הדיון.

מפת אזורי ההתרעה לכניסה למרחב מוגן

מפת אזורי ההתרעה, והזמן להגעה למרחב מוגן. דובר צה"ל
מפת אזורי ההתרעה, והזמן להגעה למרחב מוגן/דובר צה"ל

מוקדם יותר הערב תקף חיל האוויר באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי יעד התקיפה היה שלושה משגרים מוטמנים, שבהם נעשה שימוש לירי על ישראל. בנוסף, הותקפה מנהרת טרור בדרום הרצועה.

ברצועה ממשיכים להיערך לתקיפה ישראלית רחבה יותר. ארגון חמאס הכריז היום כי כל הארגונים הפלסטינים ברצועה בכוננות לקראת התקפה של צה"ל. "הדם יענה בדם. מי שמצית אש ייכווה ממנה", נכתב בהודעה שפורסמה באתר הארגון. כמו כן, חמאס האשים את ישראל שהיא ממשיכה לתקוף על אף שהודיעה על כוונתה להגיע לרגיעה. "אל תטעו - לא נאפשר לפשעים של ישראל לעבור ללא תגובה", הבטיח בארגון בהודעה.

שלוש רקטות התפוצצו בשדות. שי מכלוף, שי מכלוף
פגיעה של רקטה באחד מיישובי הדרום/שי מכלוף, שי מכלוף
נפילת רקטה במועצה האזורית אשכול. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
נפילה במועצת אשכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף
נפילת רקטות הערב בדרום מכיוון רצועת עזה, יולי 2014. דוברות שדות נגב, מערכת וואלה! NEWS
נפל רקטה בשדות נגב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שדות נגב

היום הותר לפרסום כי מנהרת טרור התפוצצה הלילה בדרום רצועת עזה. בפיצוץ נהרגו שבעה פעילי חמאס. מדובר במנהרה גדולה שבימים האחרונים פעל צה"ל לאיתורה. על פי החשד, היא הכילה חומרי נפץ במטרה לפגוע ביעדים צבאיים.

במקביל, גורם ביטחוני בכיר אמר הערב כי צה"ל נערך להסלמה בגזרה הדרומית. לדבריו, שתי חטיבת חי"ר מוכנות להתקפה בעזה. כמו כן, גויסו 1,500 חיילי מילואים למשמר הגבול, פיקוד העורף וחיילי מנהלה. ראשי רשויות בעוטף עזה זומנו לפגישה דחופה הערב באוגדת עזה עם אלוף פיקוד הדרום.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

עדכון ראשון: 20:00

כוחות שריון של צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה. 18 בנובמבר 2012. Lior Mizrahi, GettyImages
כוחות צה"ל נערכים בגבול הרצועה/GettyImages, Lior Mizrahi
יירוט רקטה מעל אשקלון הערב, יולי 2014. שי מכלוף
יירוט ערב מעל נתיבות/שי מכלוף
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, יוני 2014. רויטרס
פלסטינים באזור בו התקיף צה"ל ברצועה/רויטרס
יירוט רקטות באזור רחובות, יולי 2014. איציק טובול, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה בעקבות יירוט באזור רחובות/מערכת וואלה! NEWS, איציק טובול
שיגור רקטות מעזה במבצע עמוד ענן, 2012. AP
ירי רקטות מעזה/AP
דובר הזרוע הצבאי של החמאס מדבר במסיבת עיתונאים בעזה, יולי 2014. רויטרס
חמאס קיבל אחריות לירי. מסיבת עיתונאים של גדודי עז א-דין אל קסאם/רויטרס
מטח כבד של רקטות בדרום, נפילה באזור מיושב בשדרות. מרץ 2014. דייב בוימוביץ'
"להיערך להתגברות הירי על המרכז"/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully