וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' על המהומות במשולש: "אין אובדן שליטה"

השר לביטחון הפנים הגיע לוואדי ערה והתייחס למהומות שפרצו במחאה על רצח הנער משועפאט: "אנחנו לא בימי אינתיפאדה שלישית". דנינו: "נגלה נחישות ואפס סובלנות מול גילויי אלימות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הגיע היום (שבת) לאזור ואדי ערה כדי לבחון את היערכות המשטרה ולחזק את השוטרים הפועלים במקום מחשש להפרות סדר לאחר המהומות שהיו במשולש, ואמר כי "יש להביא לדין את פורעי החוק". אהרונוביץ' ביקש להוריד את גובה הלהבות ואמר: "אנחנו לא בימי אינתיפאדה שלישית ואין אובדן שליטה על המצב".

אהרונוביץ' ביקר בתחנת משטרת עירון ונועד בין היתר עם התושבים הערבים באזור. "רוב הציבור הערבי בישראל אינו פורע חוק", אמר השר, והוסיף: "אבל לא נאפשר יידוי אבנים והבערת צמיגים בכביש 65, שהוא כביש ראשי במדינת ישראל. אזרחים שקוראים לחטוף נערים וחיילים בצומת אום אל-פחם צריכים לעמוד לדין". הוא הוסיף כי "עברנו הלילה כמה אירועים קשים, גם בוואדי ערה וגם במשולש, ואנחנו מטפלים בהם בצורה מקצועית. באתי להיות עם הכוחות כדי לראות שהמדיניות שאני הוריתי לכוחות מבוצעת".

עוד בוואלה! חדשות:
"הנער הפלסטיני נשרף למוות בעודו בחיים"
הסוף לאחדות? חמאס מאיים לפרוש מממשלת הפיוס
אבי הנער שנרצח: "כך חטפו את בני". צפו

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', יחד עם מפקד משטרת עירון, ניצב-משנה מוטי חריב בתדרוך בוואדי ערה, 05 ביולי 2014. שלומי גבאי
השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' עם מפקד תחנת עירון, נצ"ב מוטי חריב/שלומי גבאי

כוחות משטרה רבים פרושים במשולש בפאתי הערים טייבה, טירה וקלנסווה, וכן בכביש 65, במטרה לאפשר תנועה סדירה לכלי הרכב הנוסעים באזור. במהלך הלילה נרשמו כמה עימותים באזור. חייל צה"ל נפצע בינוני מהשלכת אבנים לעברו בזמן שנסע על אופנוע, בקבוקי תבערה הושלכו לעבר שוטרים, וכן הצתת צמיגים בכניסה לאום אל-פחם. המשטרה עצרה הלילה 12 צעירים החשודים בהפרות הסדר באום אל-פחם בימים האחרונים, לאחר עבודה מודיעינית שהסתמכה גם על צילומי וידאו.

מוקדם יותר היום שיבח אהרונוביץ' את פעילות המשטרה בטיפול במהומות שפרצו ברחבי הארץ בעקבות רצח הנער מוחמד אבו חדיר. "אני מעריך ומוקיר את הנחישות ואת המקצועיות בעשייה של כלל משטרת ישראל, והעומד בראשה רב-ניצב יוחנן דנינו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', יחד עם מפקד משטרת עירון, ניצב-משנה מוטי חריב בתדרוך בוואדי ערה, 05 ביולי 2014. שלומי גבאי
אהרונוביץ' עם השייח אבו הילאל עוקבא, היום בוואדי ערה/שלומי גבאי

במקביל, מפכ"ל המשטרה, ררב-ניצב יוחנן דנינו, כינס בצהריים הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה. דנינו הורה להמשיך לפעול ברמת הכוננות ג' בכל חלקי הארץ, בדגש על האזורים שבהם נערכו הפרות סדר בימים האחרונים. לדבריו, "משטרת ישראל תמשיך לגלות נחישות ואפס סובלנות מול גילויי אלימות ופורע החוק". דנינו עדכן שעד כה נעצרו ברחבי הארץ עשרות מפרי חוק וסדר ובכוונת המשטרה למצות עמם את הדין. בנוסף, דנינו ציין שלצד הפעילות במישור המבצעי והמודיעיני תמשיך המשטרה בהידברות והיא קוראים למנהיגי הציבור הערבי לקרוא לאיפוק ולשמירה על הסדר והחוק.

המפכ"ל דנינו התייחס למהומות והפרות הסדר בימים האחרונים ואמר כי "משטרת ישראל מתייחסת ותמשיך להתייחס בחומרה לגילויי האלימות, ההסתה והפשיעה הלאומנית. אני מחזק את ידי השוטרים והמפקדים בפעילותם החשובה והבלתי מתפשרת בימים אלה ובכל עת". דנינו הוסיף כי "אלו ימים רגישים במיוחד ומוטלת עלינו, יחד עם כוחות הביטחון וצה"ל, האחריות לעשות הכל כדי לעצור את ההסלמה בירושלים, יהודה ושומרון ויתר חלקי הארץ".

ליברמן: מקומם של המפגינים אינו במדינת ישראל

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס אף הוא למהומות בערי המשולש. "טוב שהמשטרה עצרה באופן מידי את הערבים שהתפרעו אמש ליד קלנסווה ובמשולש", כתב בדף הפייסבוק שלו. "עכשיו אנו מצפים שמערכת המשפט תטפל גם היא בעניין ביד קשה ונחושה ותשית עונשים שיעבירו מסר מרתיע וחד-משמעי לאלו שנהנים מאזרחות ישראלית ופועלים כמו אחרוני הטרוריסטים. האירועים האלו מבהירים שוב שמקומם של האנשים הללו אינו במדינת ישראל ושעד אז מקומם בכלא".

ראש עיריית קלנסווה, עבד אל-בסט סלאמה, גינה את האירועים: "הוזעקתי על ידי מפקד התחנה לאחר שבירת הצום, היו שם חבורה של נערים וילדים, ואפילו לא הכרתי אותם. דיברתי איתם וביקשתי מהם לעזוב את המקום". סלאמה הוסיף כי "קלנסווה היא עיר שקטה מאוד. אנשים שרק רוצים לחיות. זאת עיר שוחרת שלום, ואני כראש רשות מופתע מאוד. יש מקרים חריגים. הם יכולים להביע את מחאתם, אבל לא בצורה אלימה. אני מתנצל בפני כל בן אדם שנגרם לו עוול, אני מקווה שהגל הזה יעבור. צריך לחשוב טוב, לא צריך להיגרר אחרי אנשים שמובילים אותנו למבוי סתום. אני מגנה כל אירוע מסוג זה בשני הצדדים בכל תוקף".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully