וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופותיהם של שלושת הנערים החטופים אותרו באזור חברון

כתבי וואלה!

30.6.2014 / 20:20

שבועיים וחצי אחרי חטיפתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח בגוש עציון, נמצאו שלוש הגופות בסריקות בחלחול שמצפון לחברון. מנחמים רבים בבתי המשפחות. נתניהו: "חמאס אחראי וחמאס ישלם"

צילום: עומר מירון, שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

גופותיהם של שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון לפני כשבועיים וחצי, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח, נמצאו הערב (שני) בחלחול שמצפון לחברון. במהלך סריקות של לוחמים מיחידת מגלן ומחטיבת כפיר יחד עם אזרחים אותרו סימנים בקרקע, ואלה הצביעו על אפשרות של בור או חפירה תת-קרקעית. כמו כן, בימים האחרונים נמצאו זוג משקפיים של אחד הנערים סמוך לזירה, ואלה סייעו לאתר את הגופות היום. שלוש הגופות הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר על מנת להשלים את הליך הזיהוי.

עוד על מציאת הגופות:
הנשיא פרס: "עם שלם מרכין הערב ראשו ביגון כבד מנשוא"
שיח חשוד ואדמה הפוכה: כך נמצאו גופות החטופים
אבל כבד בבית משפחות החטופים: "כאב קורע לב"

אילוסטרציה. סוכנות תצפית, באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
הנערים שנחטפו על רקע אזור החיפושים/עיבוד תמונה, סוכנות תצפית, באדיבות המשפחות

אל המקום שבו אותרו הגופות באו הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף תמיר ידעי. השלושה כינסו הערכת מצב במקום. במקביל, כונסה בירושלים ישיבה מיוחד של הקבינט המדיני-ביטחוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב על ההתפתחות הדרמטית בפתח ישיבת הקבינט. "ביגון כבד מאוד מצאנו הערב שלוש גופות, וכל הסימנים מצביעים על כך שאלו הגופות של שלושת נערינו החטופים – איל, גיל-עד ונפתלי", אמר. "הם נחטפו ונרצחו בדם קר על ידי חיות אדם. בשם כל עם ישראל אני מבקש לומר למשפחות היקרות – לאימהות, לאבות, לסבתות ולסבים, לאחיות ולאחים – לבנו שותת דם, העם כולו בוכה איתם".

נתניהו הוסיף: "נביא את הבנים לקבר ישראל. נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים, שהיו בדרך הביתה לפגוש את הוריהם ולא יראו אותם עוד". ראש הממשלה הפנה אצבע מאשימה כלפי חמאס: "החמאס אחראי – והחמאס ישלם. יהי זכרם של שלושת הבנים ברוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור החיפושים אחר שלושת הנערים, הערב ליד חברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לחיפושים סייע צוות שהוקם בבית ספר שדה כפר עציון, שפנה לצבא והציע את עזרתו בחיפוש אחר החטופים. היום בצהריים אחד מהצוות האזרחי זיהה חפץ שהוביל למציאת שלוש הגופות.

משעות הערב החלו כוחות צבא גדולים להתרכז באזור חברון. עימותים אלימים פרצו בין מתפרעים פלסטינים לבין חיילי צה"ל בעיירה חלחול שמצפון לעיר. מאות חיילים הוצבו במקום, כמו גם כוחות נוספים שהונחתו שם. צה"ל הציב מחדש מחסומים סביב חברון והלוחמים בדקו כלי רכב שנכנסים אל העיר ויוצאים ממנה.

מקום מציאת גופות שלושת הנערים החטופים, יוני 2014. GoogleMaps, צילום מסך
המקום שבו אותרו שלוש הגופות/צילום מסך, GoogleMaps
הפרת סדר סמוך לצומת חלחול. סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
כלי רכב צבאי ששמשתו נופצה במהלך העימותים, הערב בחלחול/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות תצפית

מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון אמר לכתבים ליד הזירה שבה אותרו הגופות כי הסריקות נערכו במשך ימים, והיום אחר הצהריים אותר המקום שבו הוסתרו הגופות. "עבורנו המשימה לא תמה", הוא הוסיף. "הכוחות, יחד עם השב"כ והמשטרה, ממשיכים וימשיכו ככל שיידרש לאיתור החוטפים מארגון חמאס. לא ננוח ולא נשקוט עד לסיום המשימה".

זמן קצר אחרי היוודע דבר מציאת הגופות החלו מאות בני משפחה, קרובים וחברים להתאסף מחוץ לבתי המשפחות של הנערים בנוף איילון, בטלמון ובאלעד. נציגי צבא ומשטרה באו גם הם אל בתי המשפחות.

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, שבתי בנדט, אבי יששכרוף, אמיר תיבון ועמרי נחמיאס

צומת חלחול זמן סמוך למקום בו נמצאו גופות החטופים. יותם רונן
סמוך למקום שבו נמצאו הגופות, הערב ליד חלחול/יותם רונן
בית משפחת פרנקל בנוף איילון. טלי מאייר
חברים של נפתלי פרנקל מחוץ לבית משפחתו בנוף איילון/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully