וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכל, מכונת הפלא שמרפאת איידס יוצאת לדרך

30.6.2014 / 18:30

בחודשים האחרונים, צבא מצרים שוקד על פיתוח מכשיר שאמור להביא מזור למיליוני חולי איידס וצהבת. הידיעה על ההמצאה התקבלה בתדהמה בקרב הרופאים, אך המפקדים דוהרים קדימה

מכונת ריפוי איידס שהמציא צבא מצרים – יוני 2014. AP
המצאת הקסם בפעולה/AP

בחודש פברואר נכתב כאן על המצאה מוזרה שהגה צבא מצרים: מכונת קסמים שמרפאת איידס. היה ניתן להעריך שהמכשיר המופרך (שהתיימר לאבחן גם צהבת) יתאדה מהעולם, יחד עם עוד כמה ניסויים שהמצרים השתעשעו בהם בתקופה האחרונה, כגון חופש העיתונות, או דמוקרטיה.

אך במצרים כמו במצרים, תמיד יש הפתעות. מתברר שבניגוד לכל היגיון, צבא מצרים החליט שלא לקבור בשקט-בשקט את ההמצאה המגוחכת, אלא להמשיך בפיתוחה, ואפילו לדהור קדימה במלוא הקיטור. ואז מה אם היועץ המדעי של לשכת הנשיא אמר, בכבודו ובעצמו, שמדובר ב"שערורייה מדעית לאומה המצרית כולה".

ביום שבת, זימן הצבא עיתונאים נבחרים לבית החולים הצבאי בקהיר, אך רק כדי להסביר להם שהמנגנון הרפואי המדויק - ה"סוד" שמפעיל את המכונה - לא ייחשף בקרוב. מייג'ור-ג'נרל (אלוף) גמאל אל-סראפי, ראש ענף הרפואה בצבא מצרים, התנצל בפני הכתבים: "יושרתי המדעית מאלצת לדחות את הצגת הממצאים עד תום תקופת הניסויים". נו, עם יושרה מדעית אי אפשר להתווכח. בסרטון: צבא מצרים מציג את המכונה, בחודש פברואר.

לטענת הצבא, המכונה המופלאה תעבור ניסויים נוספים בחצי השנה הקרובה, ותיבחן על גופם של 160 חולי צהבת ואיידס. בסרטון ששודר בטלוויזיה המצרית, נראה "חולה" עובר אבחון באמצעות המכונה, שנראית כמו שילוב של מכשיר דיאליזה ומיקסר לערבול ביצים.

מאחד החלקים במכונה, שנועד לקבוע אם החולה סובל מאיידס או צהבת, מבצבצת צינורית מתכתית ארוכה. חלק זה מזכיר גלאי פצצות ישן - ומזויף - שחברה בריטית מכרה לממשלת עיראק בעשור הקודם. ממציא המכשיר הורשע בזיוף, ונידון ב-2012 לעשר שנות מאסר.

לפי כמה מחקרים, כ-10% מ-86 מיליוני המצרים נושאים את הנגיף הגורם להפטיטיס C (דלקת כבד נגיפית). רובם אינם מודעים לכך.

uriah_c@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully