וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שניות בחיי ראש מועצה בדרום

יאיר פרג'ון

30.6.2014 / 16:20

שגרת יומו של ראש מועצת חוף אשקלון רצופה בקבלת החלטות מהירות בכל טיל שנורה ואזעקה שנשמעת. דווקא בעת הזו, ההחלטה לבטל את תקן רכזי הביטחון נראית תמוהה מתמיד

חמש עשרה שניות ביום עבודתו הגדוש של ראש רשות בעוטף עזה: באחד הערבים בשבוע שעבר הייתי במסיבת סיום של אחד מבתי הספר שלנו. הטלפון הסלולרי החל לייבב ולסמן שמערכת "צבע אדום" מתריעה על ירי. האולם היה מלא בהורים וילדים, שמחים במסיבת הסיום של שנת הלימודים.

דילמת אמת - לעצור את המסיבה ולהניע 500 איש למקלטים הסמוכים? המשמעות היא שבהלת הילדים והריצה למרחב המוגן עלולים לסכן במעידה ונפילה וכך חולפות עוד שלוש שניות. אני מקבל את האיכון המדויק למיקום שהרקטה עשויה ליפול. רווחה. זה לא באולם בו אנו נמצאים. המסיבה יכולה להמשיך. אבל יש תושבים ביישובים, ילדים במגרשי המשחקים. חולפות עוד שתי שניות ואני מקבל עדכון על האזור בו תיפול הרקטה - סמוך לאחד מיישובנו. עוד שניה עברה, נשמע שיגור של טיל ירוט ממערכת כיפת ברזל. שתי שניות נוספות של חרדה חולפות ו"בום" אדיר במרחב. בנס, כיפת ברזל יירטה את הרקטה באוויר. רסיסים נפלו על הקרקע. כעת אני מקבל הודעה מהיישוב על היירוט המוצלח. אין נפגעים. ממשיכים בשגרה. שגרת חירום.

עשרות אלפי תושבים, יישובים מטופחים, ילדים משחקים ובאחת, הכול עלול להשתנות, אם רק תצלח תכנית הזדון של אויבינו. אז מה עושים? איך מתגוננים?

דווקא עכשיו מבטלים את רכז הביטחון?

הגברת הערנות האנושית, רכז ביטחון מקצועי, כיתת כוננות ותפעול צוות חירום ביישוב. כן, בנינו את הנוהל הזה יד ביד עם צה"ל תוך אמון מוחלט של התושבים. למדנו בעתות החירום יחד שזה עובד. שגרת החירום שלנו ביומיום מצדיקה עצמה כל פעם מחדש וכעת קבע פיקוד העורף שלא עוד. הוא קבע שניתן לבטל את תפקיד האחראי הבלעדי על כל מערך הביטחון הזה ביישובים - רכז הביטחון ביישוב.

העובדה שלא סיגלנו נורמה של בכיינות מנוצלת באופן ציני על ידי פקידים תל אביבים שלא חוו חרדה ביטחונית קיומית יום ולילה. אלו לא השכילו להבין לעומק את משמעות התפקיד של רכז הביטחון טרם החליטו על ביטולו. באין אחראי ביטחון - אין ביטחון. נכון, יש לנו איכות חיים, יש לנו צמיחה דמוגרפית וקהילה חזקה, אולם אסור לתת לחוסן החברתי שבנינו במשך שנים לבלבל את מקבלי ההחלטות.

באין רבש"צ, אין כיתת כוננות ואין צוות חירום ביישוב. מי ייתן את המענה בזמן אירוע אמת? כל החלטה, כל צמצום אחד מאלה תהיה חסרת אחריות ולא פחות מאשר הפקרות. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שנגיד "אמרנו לכם". השכילו לשנות את המציאות כעת.

הכותב הוא ראש המועצה האזורית חוף אשקלון

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully