וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר הציבורי ביפו ייסגר: "אקט של אפרטהייד"

תלמידים בבית הספר "ויצמן" בעיר והוריהם יפגינו מול בניין עיריית תל אביב בשל הכוונה שלא לפתוח אותו בשנה הבאה. בעירייה מכחישים, ומשרד החינוך טוען כי טרם התקבלה החלטה

ההכנות בכיכר רבין לחגיגות המאה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"מנהל החינוך בעירייה מוביל מדיניות כושלת של בידול". עיריית תל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

תלמידים בבית הספר הציבורי "ויצמן" שביפו והוריהם יפגינו היום (שני) מול בניין עיריית תל אביב-יפו, לאחר שבסוף השבוע נודע להם שקיימת כוונה שלא לפתוח את בית הספר בשנת הלימודים הבאה ולפזר את הילדים בבתי ספר בתל אביב. עם זאת, בעירייה ובמשרד החינוך מכחישים את טענותיהם.

"כאקט נוסף במדיניות אפרטהייד מתמשכת של מערכת החינוך בתל אביב, ביה"ס הציבורי היחיד בלב יפו קורס ועומד בפני סגירה", כתבו הורי התלמידים במנשר שהפיצו בשכונת לב יפו. "ישנה דרך אחת אחת לאיחוי פערים – דרך החינוך הציבורי. ילדים הלומדים באותה כיתה, יהיה הרקע שלהם שונה ככל שיהיה, ייפגשו ברחוב כחברים. ילדים חברים הופכים בהמשך להורים חברים". עוד נכתב כי "מנהל החינוך מוביל מדיניות כושלת של בידול, במסווה של בתי ספר ייחודיים מופרדת מערכת החינוך של כל קהילה ומנוהלת בבית ספר משל עצמה. זוהי כניעה לקבוצות לחץ חזקות, והיא הרסנית לקבוצות מוחלשות המסכנת את המרקם האזרחי באזור".

עוד ידיעות על חינוך
חרף הסיכומים: סייעות משלבות יפוטרו בחופש הגדול
הורי "מחאת הסרדינים" לפירון: הילדים נשארים בבית
OECD על ישראל: "קיים מחסור במורים איכותיים"

בבית הספר לומדים כ-300 תלמידים יהודים וערבים הגרים בעיר, לאחר שלפני שבע שנים הוחלט להפכו לבית ספר "דו קיום". למעלה ממחצית התלמידים הם דוברי ערבית, כשליש מהם דוברי עברית כשפת אם והיתר דוברים רוסית ושפות אחרות. בית הספר הינו מוסד חינוך ממלכתי-ציבורי יחיד הנותן מענה לתושבי יפו, לצד 11 מוסדות חינוך פרטיים הפועלים באזור כולל בתי ספר למגזר הערבי, והוא מורכב מתלמידים מבתים מרקע סוציו-אקונומי גבוה ונמוך.

בית הספר פועל למעלה מארבעה עשורים, והורים וסגל המורים מתלוננים מזה שנים על הזנחה קשה של מבנה בית הספר, על מקרי אלימות רבים שהתרחשו כלפי צוות ההוראה וגם בין התלמידים, וירידה במספר המורים- 12 מורים עזבו בחמש השנים האחרונות בשל העדר תשתיות ומשאבים לפיתוח בית הספר. במקביל, מספרים בוועד ההורים כי בחמש השנים האחרונות אף עזבו שלושה מנהלים, שהרימו ידיים לנוכח מצוקות בית הספר. כל זאת בניגוד לביקוש הגובר באזור, עם הפיכתה של יפו מעיר של פשע ליעד נדל"ן נחשק, ולעלייה הבולטת במספר הזוגות והמשפחות הצעירות העוברים אליה.

"רוצים לשים את החינוך הציבורי ביפו על המפה"

ההורים מספרים כי נפגשו לפני מספר שבועות עם מנהלת מנהל החינוך בעיר, דפנה לב, ומחזיק תיק החינוך בעיר, אסף זמיר, ולא קיבלו תשובות ישירות על עתידו של בית הספר, אולם קיבלו הבטחה כי אם יפרקו את בית הספר, התלמידים יועברו בהסעות לבתי ספר בתל אביב. ההורים הביעו מחאתם על פתרון מסוג זה ועל חוסר ודאות בקרבם ובקרב המורים בבית הספר. "אנחנו פה מבחירה, מתוך רצון מוחלט ללמוד בחינוך הציבורי שמשקף את השכונה שלנו. אנחנו מאמינים שאפשר לקיים חינוך ציבורי טוב אם רק יעזרו לנו. יש שם חומר אנושי מדהים", אמרה אופירה אוברוגר, ממובילות המחאה לוואלה! חדשות. "מטרת ההפגנה היא לא רק נגד סגירת בית הספר, אלא גם כדי לשים את החינוך הציבורי של יפו על המפה".

במכתב ששלחו לחולדאי לפני כשבועיים וטרם נענה, פירטו ההורים את אשר על לבם. "אין הבנה אמיתית בקרב הגורמים המקצועיים כיצד לטפל בסוגיית הצרכים המיוחדים של בית הספר. אין תמיכה וגיבוי מהצד המופקד על תיק החינוך לשם הנעת המערכת המקצועית האחראית על הכישלונות הרצופים של בית הספר וליצירת פתרון שחורג מן הדוגמטיות שבה טופל הנושא עד עתה. אדרבא, אכזבתנו הגדולה הייתה לגלות כי חרף הצהרות ראש העיר בדבר העדפת החינוך הציבורי - התנהגות המערכת נשארה אטומה, שלא לומר מזלזלת. נדהמנו לגלות כיצד הגורמים המופקדים על המערכת מתנערים מן האחריות המוטלת לפתחם, בדבר הכשלון המתמשך של בית הספר ובדבר חובת המערכת לתת מענה לנו ולילדינו, בעוד דווקא אנו ההורים מואשמים ב"פעלתנות יתר".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "אין כל כוונה לסגור את בית הספר", ובמשרד החינוך טענו כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully