וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה של "יש עתיד": בני 17 יוכלו להצביע לכנסת

25.6.2014 / 13:20

חברי הכנסת יפעת קריב ובועז טופורובסקי טענו כי "בני הגיל הזה הם בוגרים, וראוי שיוכלו לבחור את נציגיהם". ההצעה עלתה לנוכח דשדוש המפלגה בסקרים, והאפשרות שיוקדמו הבחירות

לפיד: "אם ינסו לספח יישובים - אפיל את הממשלה". טל אנגלנדר
במפלגת "יש עתיד" מנסים לפנות לקהל הצעיר. שר האוצר, יאיר לפיד/טל אנגלנדר

מכוונים נמוך: חברי הכנסת בועז טופורובסקי ויפעת קריב (יש עתיד) הגישו ביום שני השבוע הצעת חוק חדשה, המבקשת להוריד את סף גיל הבחירה לכנסת ל-17 בלבד, במקום גיל 18, כפי שנהוג כיום. צעד זה אמור למשוך מצביעים צעירים לשורות המפלגה המדשדשת בסקרים שנערכו לאחרונה, לנוכח דיווחים שונים על הקדמת הבחירות.

בהסבר להצעת החוק נכתב כי "בני הנוער בגיל 17 במדינת ישראל הם אזרחים בוגרים ואחראים. הם רשאים ומסוגלים לנהוג, לעבור מיונים ליחידות בצה"ל ועוד. על כן, מעורבותם האזרחית והפוליטית היא בלתי נמנעת". עוד כתבו מגישי ההצעה, כי "הצעירים היום חשופים למידע רב באשר לנעשה במדינה ובחברה. לעתים, לצעירים אף יש מידע רב יותר ממבוגרים לאור נגישותם הגבוהה למידע. ראוי שלאותם אזרחים, שהשפעות המערכת הציבורית משליכות בעיקר עליהם, תהיה יכולת לבחור את נציגיהם".

עוד בוואלה! חדשות
הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים
חמאס: "הטילים שלנו מסוגלים להגיע לכל עיר בישראל"
מטח רקטות לדרום: נפילה בשדות נגב, 2 יורטו מעל אשקלון

הצעתם של טופורבוסקי וקריב הוגשה שבועיים אחרי נאום של יו"ר המפלגה ושר האוצר יאיר לפיד, שאיים בפירוק הממשלה אם יסופחו לישראל התנחלויות. בשבועות האחרונים גוברת הערכה במערכת הפוליטית כי הבחירות לכנסת ה-20 ייערכו בטווח של שנה, ונראה כי הצעד של שני חברי סיעתו של לפיד נועד להגדיל את קהל המצביעים הפוטנציאלי באופן שישרת את שר האוצר. זאת, משום שציבור הצעירים נחשב לציבור שבו זוכה מפלגת "יש עתיד" בתמיכה רבה.

גם במפלגות הבית היהודי והעבודה כבר נערכים לבחירות: יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, חשף בישיבת הסיעה בשבוע שעבר את תכנית "2016", שתפקידה לחבר את חברי הכנסת לאזרחים. על פי התכנית, כל חבר כנסת יקבל אזור בארץ, שבו יתחייב לסייר באופן קבוע ולפתור בעיות. יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, זימן אליו בשבוע האחרון את כל חברי הכנסת של המפלגה על מנת לדון עימם בתקנון מפלגתי חדש שהוא מבקש להעביר, באופן שיגדיל את כוחו. בערוץ 10 דווח כי באותן שיחות העריך בנט באוזני שומעיו כי הבחירות יערכו בתוך שמונה חודשים.

במועצת התלמידים והנוער הארצית הגיבו אחר הצהריים להצעה ואמרו: "עמדת המועצה הינה שבני נוער בגיל 17 בישראל מצויים בתהליכי גיוס לצה"ל ובוגרים מספיק להצביע בבחירות ולגבש עמדה פוליטית. אנו מודים למגישי החוק ונמשיך לקדם את הנושא למען בני הנוער, בכל האפיקים והאמצעים". יש לציין שהמועצה הייתה שותפה בניסוח החוק.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully