וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בביקורו האחרון בארה"ב: "שחררו את פולארד"

24.6.2014 / 14:26

בביקור הפרידה שלו מעמיתו האמריקני צפוי הנשיא היוצא לשים דגש מיוחד על שחרור המרגל היהודי. עשרה משפטנים אמריקנים בכירים חתמו על מכתב הקורא לאובמה לשחררו

נשיא המדינה שמעון פרס נושא דברים בוועידת תקשורת יהודית של לשכת העיתונות הממשלתית. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"הגיע הזמן לשחרר אותו". הנשיא שמעון פרס, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה, שמעון פרס, נחת לפני זמן קצר (שלישי) בארצות הברית, לקראת ביקורו בבית הלבן מחר ופגישתו עם הנשיא ברק אובמה. פרס, שיסיים את תפקידו בעוד חודש, הוזמן על ידי אובמה לפגישת פרידה בוושינגטון. במהלך ביקורו הוא צפוי לשים דגש מיוחד על שחרור המרגל היהודי ג'ונתן פולארד, הכלוא בארצות הברית זה 30 שנה. בראשית השבוע נפגש הנשיא עם רעייתו של פולארד, אסתר, ואמר לה: "אני מתכוון להעלות את עניין שחרורו של ג'ונתן בביקורי הקרוב בארצות הברית. זה נושא חשוב ומרכזי בפגישה שלי עם אובמה. הוא יושב קרוב ל-30 שנה והגיע הזמן לשחרר אותו".

אסתר פולארד למשפחת פרנקל: "ג'ונתן מתפלל בגיהנום"

"כנשיא מדינת ישראל אני חותם על חנינות, וכאשר מדובר באסירים עם רקע הומניטרי קשה כמו של פולארד, אני לא ממצמץ, ואני מצפה שזה גם מה שייעשה במקרה שלו", אמר פרס, שהורה לבכירי בית הנשיא לעמוד בקשר רציף עם עורכי דינו של פולארד כדי לנסח בקשה משפטית מנומקת. זו תימסר לאובמה בפגישה בין השניים. כמו כן, גם בערב קבלת פנים של שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, שייערך מחר, ואשר הוזמנו אליו שופטים מבית המשפט העליון בארצות הברית, חברי קונגרס ובכירי ממשל אחרים, צפוי הנשיא לקרוא לשחרורו של פולארד.

עוד בוואלה! חדשות:
ניגריה: "עוד 90 נשים ונערים נחטפו בידי מחבלים"
להיט פופ וכבשים: הראיות ששלחו עיתונאים לכלא
היום שאחרי פינוי הנשק הכימי: "חשש שאסד מסתיר עוד"

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
עצרת תמיכה בשחרורו של פולארד בשנה שעברה/טלי מאייר

במקביל, חתמו עשרה משפטנים אמריקנים בכירים על מכתב הקורא לאובמה לשחרר את פולארד. בין החותמים ניתן למנות את פרופ' צ'ארלס אוגלטרי, שלימד את ברק ומישל אובמה בעת שלמדו משפטים באוניברסיטת הארווארד, פרופ' פיליפ היימן, שהיה סגן התובע הכללי של ארצות הברית, פרופ' נאדין סטרוסין, ששימשה ראש ארגון זכויות האזרח במדינה, פרופ' אלן דרשוביץ, מקורבו של אובמה, ושר המשפטים לשעבר של קנדה, ארווין קוטלר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"עונשו של פולארד הינו חסר פרופורציה"

במכתבם מונים הפרופסורים שורה של טיעונים שלפיהם שחרורו של פולארד מחויב לכאורה על פי החוק האמריקני: "בדיוק עבור מקרי חוסר צדק משום זה - כאשר מערכת הצדק נכשלת - חוקת ארצות הברית נותנת לנשיא את הכוח כרשות מבצעת של חנינה. אנו קוראים לך לממש את הכוח הזה על מנת לממש את הצדק, את שלטון החוק ואת האנושיות הפשוטה", כתבו המשפטנים.

עוד נטען במכתב כי "קציבת עונשו של פולארד הינה יותר ממוצדקת, אם הצדק יבוא לידי ביטוי, שלטון החוק יכובד והאנושיות תובטח". בין הנימוקים הנוספים שעולים במכתב, מציינים הכותבים כי "עונשו של פולארד הינו חסר פרופורציה לחלוטין ביחס לכל אדם אחר שעבר עבירה דומה", וכי "הפרת עסקת הטיעון במסגרתה התחייבה הממשל שלא לדרוש מאסר עולם בתמורה לכך שפולארד יוותר על זכותו למשפט, היא עוול משווע".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully