וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשוו בין הנערים שנחטפו לנשים שנאנסו

23.6.2014 / 9:33

בשונה משלושת הנערים, שלפי התנהגותם חשו ביטחון מלא בצומת המסוכן בשעות החשיכה, נשים חוששות מאונס ומתגונות מפניו באורח תדיר. בכלל, מדוע אין הלקאה עצמית בקרב המתנחלים?

פתאום המתנחלים הדתיים, בעיקר הגברים שבהם, נורא רגישים לחוויות הסובייקטיביות שעוברות על נשים, ביניהן תל-אביביות חילוניות. פתאום הם חושבים שזה ממש נורא לומר שאישה פתיינית שמתלבשת חשוף אשמה באונס של עצמה.

הכוונה כמובן לתגובות מטיפות המוסר של נציגי הציבור הזה כלפי הטענות השערורייתיות שנרמזו בתקשורת, לפיה לנערים החטופים יש חלק בחטיפתם, בכך שעמדו בטרמפיאדה ביהודה ושומרון ב-22:00 בלילה וככל הנראה עלו מיוזמתם על הטרמפ הגורלי. כדי להמחיש את טענתם, הם חזרו כמו מנטרה על הטענה כי האשמת קורבן חטיפה במקרה הזה - כמוה כהאשמת אישה קורבן אונס.

להגיד לילדי המתנחלים את האמת / דעה

זה התחיל כאן בדעת יחיד במהדורת וואלה! חדשות, הושמע בהמשך השבוע על ידי אמילי עמרוסי מ"ישראל היום", וגם חנוך דאום, בטור שלו במוסף סוף השבוע האחרון של "ידיעות אחרונות", לא מצא שום השוואה מקורית וחדשה אחרת (כי אין?) כדי לבסס את טיעוניו. אז, לא חברים - תשומת הלב לחוויות שלנו כנשים אמנם מרגשת, אבל ההשוואה הספציפית הזו היא קצת מופרכת.

לא סומכות אפילו על צה"ל

אם אתם כל כך חדורי רוח פמיניסטית, בואו נזכיר לכם את דרכן של הנשים בעולם הזה: בגלל החשש מהטרדות מיניות ואונס - רוב הנשים, ככלל, נמנעות מללכת לבד באזורים חשוכים שנחשבים למסוכנים, לא רק עם גופיה חשופה – אלא גם עם מעיל. רובן נמנעות מלטייל לבד במדינות עולם שלישי בטיול אחרי צבא; רובן חוששות לגור בגפן באזורים מסוימים בעיר.

חטיפת הנערים - כל הכתבות

למרות שגם זו "זכותן המלאה להסתובב איך שהן רוצות בארץ שלהן" - הן לא סומכות על צה"ל שיציל אותן, אפילו לא על אלוהים, ואחרי שהן חלילה עוברות תקיפה – רבות מהן עדיין שואלות את עצמן מה הן יכלו לעשות אחרת כדי למנוע את זה.

הילדים שלכם, לעומת זאת, ממשיכים לקחת טרמפים גם ב-22:00 בלילה באזורים הכי מסוכנים בארץ, למרות האיסור על כך, למרות עשרות ניסיונות חטיפה בשנים האחרונות ולמרות אזהרות חוזרות ונשנות. ולאחר שדבר כזה נורא קורה, ואף שעשרות אלפי חיילים כעת מסכנים את חייהם למציאת הבנים, לא נשמעה בקרב הציבור הזה אפילו הלקאה עצמית אחת.

נמשיך לנסוע בטרמפים / דעה

אז אתם יכולים להמשיך עם הדיפת הביקורות, זה חלק בלתי נפרד משיח ציבורי חשוב, אבל עשו טובה, לפחות תימנעו מהשוואות פסבדו-שוויוניות ויומרניות. אתם יודעים, יפו?ת נפש פחות הולמת אתכם.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully