וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הפלסטיני: ייתכן שישראל ביימה את החטיפה

בראיון שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט", אמר ריאד אל-מאלכי כי ישראל מעוניינת להפוך את עצמה מתוקף לקורבן ולכן לא בטוח שהשלושה נחטפו. "אין הוכחה שחמאס עומד מאחורי המעשה"

צילום: דובר צה"ל, רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אוסט" שרואה אור בלונדון כי ייתכן שישראל ביימה את חטיפת שלושת הנערים. לטענתו, החטיפה היא חלק ממשחק גדול אותו מנהלת ישראל, שמטרתו להפוך את הישראלים מתוקפים לקורבנות. יחד עם זאת, אל-מאלכי לא שלל את האפשרות שהנערים אכן נחטפו.

השר הפלסטיני, המקיים ביקור בן כמה ימים בערב הסעודית, יצא נגד "הפיכת חיי הפלסטינים לחיי סבל" נוכח המבצע לאיתור הנערים. כמו כן, אל-מאלכי הדגיש כי בשלב זה אין שום הוכחה כי חמאס עומד מאחורי החטיפה. "נשאלת השאלה מי חטף אותם? פושעים פליליים יהודים, פושעים פליליים פלסטינים או פושעים פליליים פלסטינים ויהודים שעשו זאת כדי להשתמש בחטיפה למטרותיהם הפרטיות? ואולי מדובר בפלגים פלסטינים? כמו כן, חמאס לא הוציא הודעת נטילת אחריות עד כה", אמר.

עוד בוואלה! חדשות:
מוחמד קראקרה בן ה-13 נהרג על הגבול ביום הראשון לחופש
עימותים ברשות, בוז מישראל: מחיר הסבלנות של אבו מאזן
סיכול הפיגוע ביתד: ”יכול היה להיגמר כמו באיתמר”

שר החוץ הפלסיטיני ריאד אל מליכי בסעודת אפטר – סיום צום הרמאדן בכפר ערערה, אוגוסט 2011. שלומי גבאי
לא נאפשר לישראל לנצל את האירוע להשגת מטרות ביטחוניות ומדיניות". אל-מאלכי/שלומי גבאי

הפלסטינים והעולם סבורים כי הממשלה הישראלית מנסה לנצל את החטיפה כדי לחסל את ההישגים של העם הפלסטיני, ביניהם הפיוס הפלסטיני, אמר אל-מאלכי בראיון. הוא הבהיר כי ההנהגה הפלסטינית לא תאפשר לישראל לנצל את האירוע להשגת המטרות הללו ולכן הודיעה שהיא מוכנה לסייע בחיפוש אחר הנעדרים.

בהמשך הראיון התייחס שר החוץ למשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים ואמר כי כרגע השיחות מוקפאות. הוא ציין כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עשוי לדון בנושא עם בכירים פלסטינים במהלך ביקור שיערוך באירופה בשבועות הקרובים.

בנוגע לממשלת האחדות, אמר אל-מאלכי כי הממשלה התקבלה על ידי הקהילה הבינלאומית וכי הפיוס מתנהל בדרך הנכונה. "הממשלה נפגשת כל יום שלישי כדי לדון בסוגיות הקשורות בפיוס וכעת היא מטפלת בעניינים רבים הקשורים לרצועת עזה". אל-מאלכי הדגיש את חשיבות העברת השליטה על מעבר רפיח לרשות הפלסטינית מידי חמאס וציין כי ייתכן שהמעבר ייפתח באופן קבוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב והפנה היום בבוקר בישיבת הממשלה השבועית אצבע מאשימה אל עבר חמאס, והזהיר כי בקרוב תוכיח זאת ישראל לעולם. "אנחנו ממוקדים בהשבת החטופים ובמציאת החוטפים. יש לנו הוכחות חד-משמעיות שמדובר בחמאס. אנו מעבירים את המידע הזה לכמה מדינות בעולם. בקרוב המידע הזה יהיה נחלת העולם, ואז ייבחנו מילותיו של אבו מאזן בנכונותו לפרק את השותפות עם החמאס שחטף את הנערים וקורא להשמדת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully