וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פעילי הקהילה הלהט"בית מפריעים ללפיד לנאום

12.6.2014 / 23:39

בקוקטייל מצעד הגאווה שנערך בתל אביב, התקיים פאנל בו השתתף שר האוצר. כשעלה לנאום, פעילים חברתיים התפרצו לעברו. "לא ניתן לך לרכב על הקהילה הגאה כדי לקדם את עניינך"

צילום: נועם שאול, עריכה: טל רזניק

לקראת מצעד הגאווה, נערך הערב (חמישי) קוקטייל מצעד הגאווה במרכז הגאה בגן מאיר בתל אביב. באירוע התקיים פאנל גאווה בנוכחות שרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור, שדנו בסוגיות הבוערות על סדר יומה של הקהילה הלהט"בית.

עוד בואלה! חדשות:
"עוזרת הבית הקליטה את שטרית: 'ניסית לגעת בי'"
תיעוד: תושבי יצהר חושפים מארב של שוטרי יס"מ
סדקים ראשונים בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים

פעילי הקהילה הגאה הפריעו לשר יאיר לפיד בנאומו. מערכת וואלה! NEWS
שר האוצר יאיר לפיד מנסה לנאום באירוע לקראת מצעד הגאווה, הערב/מערכת וואלה! NEWS

אחד המשתתפים שהגיע לנאום בפאנל היה שר האוצר יאיר לפיד, שרק אתמול סיעתו (יש עתיד) הביאה לפסילת הצעת החוק, שהייתה אמורה להתיר נישואים חד מיניים. "אני גאה בתמיכה בקהילה הגאה, בזכויות שלה, בחוק", אמר לפיד. "כל עוד יש צעיר גאה אחד במדינת ישראל שצריך להסתתר, שצריך להתבייש, שלא יכול להתחתן ולאהוב ולהפוך להורה רק בגלל שהוא גאה, זה מעליב אותי, כאזרח, כפוליטיקאי וכישראלי ואני נחוש בדעתי לעשות הכל כדי לשנות את זה".

פעילים חברתיים מהקהילה הלהט"בית שלא היו מעוניינים לשמוע את דברי לפיד, הפריעו לו באמצע נאומו. הם עברו בקהל וחילקו פליירים שנשאו את הכותרת "חברי וחברות הקהילה מסרבים לשמש כאמצעי לדיכוי אוכלוסיות מוחלשות אחרות". לטענתם, לפיד אולי מכיר בנישואים גאים, אך המגמות החברתיות והכלכליות שהוא מוביל אינן מאפשרות להתקיים בכבוד.

הפעילים לא הסתפקו במחאה שקטה, ובמהלך הנאום נשמעו קריאות מהקהל: "למה הפלת אתמול את הצעת החוק של סתיו שפיר שעסק בהתרת נישואים חד מיניים? לא ניתן לאדם כמוך לרכב על הקהילה הגאה כדי לקדם את עניינך", צעקה זהבה גרינפלד, פעילה בצוות דיור ציבורי. במקביל החלו להישמע קריאות "בוז" לעבר לפיד. בעקבות קריאות לעברו יצא לפיד במהרה מן האולם ועזב את המקום.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully