וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכות הרגשית של הרב עובדיה

8.6.2014 / 14:16

"פוסק הדור" של החרדים הספרדים הוריש את כל רכושו לבן אחד מ-11 ילדיו. נקמנות כזאת של אב, מעיבה על עשרות כתביו שהטיפו לאהבה

איזה נבזות, הרב עובדיה יוסף הוריש את כל רכושו, עד הגרוש האחרון, לבן אחד. יש לו 11 ילדים, ורק לאחד מהם הוא נתן בלי חצי גרם של רגישות ורחמים את כל מה שהיה לו. זה מעשה לא אנושי, שאין בו כדורית אחת של רגש ואחריות למרות שמדובר פה במנהיג רוחני ופוסק הדור.

שום נקמה בילדים היא לא צודקת ולא הגיונית. לא מתקבל על הדעת שאבא מתחשבן עם ילדיו ונוקם ומעניש אותם בסוף חייו. זה שייך לעולם פרימיטיבי שהראש, המחשבה והלב הם חלקי גוף מיותרים. ההתנהלות הזאת מעידה על איש אטום עם נכות רגשית גדולה ונפיצה.

נקם בילדים - ועלה לשמיים

הרב עובדיה יוסף נתפס כמעט כמו בורא עולם - הוא הרי היה מורם מעם בעיני מעריציו. הוא הדפיס פסוקים הרי גורל, הוא פסק דברי חינוך, הוא העשיר במשפטי חוכמה את יופי האדם ומעשיו. מה עם מה שכתוב בכל עשרות הספרים שהוא ציווה? מה עם הקדושה שכל כך מנסים לייחד לו?

הכל הופך ללא רלוונטי, מאכזב ואולי שיקרי. כשאני מגלה את מידות הלב שלו, אני מרגיש מרומה בשם מאות אלפי אנשים שתמונתו תלויה אצלם בסלון. ההתנהלות שלו מחוץ לספרים ולכתבים ולפסיקות משחירה.

אולי מסוכן להגיד על פוסק הדור משפטי ביקורת ולהציף את החרפה, אולם בעיני המציאות מחייבת זאת. המורשת שהשאיר הרב עובדיה יוסף היא ספר עבה עם הוראות שמצוות בשפה לא מתוקנת וחכמה על הדבר הכי בסיסי בחיינו - אהבה. הוא ביטל את עשרת בנותיו ובניו, ועלה לשמיים אחרי מסע נקמה גועלי. אני מבקש מכל מחזיקי ספריו לחשוב רגע מחוץ לספר ולהסתכל על הילדים שלו שנשארו על האדמה פעורי פה בגלל נקמנות פרימיטיבית של אבא שהוא כמעט אלוהים.

לכל הטורים של אייל גפן בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully