וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: עבד אל-פתאח סיסי הושבע לנשיאות מצרים

רמטכ"ל הצבא לשעבר נבחר ברוב של 96.6% מהקולות - למרות ששיעור ההצבעה עמד על 47% בלבד. כוחות ביטחון רבים נפרשו ברחבי קהיר, על רקע המתיחות המתמשכת עם "האחים המוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

טקס ההשבעה של רמטכ"ל צבא מצרים לשעבר, עבד אל-פתאח סיסי, לתפקיד נשיא המדינה, נערך הבוקר (ראשון) בבית המשפט העליון בקהיר. סיסי, בן 59, הושבע לכהונה של ארבע שנים, באותו מקום בו הושבע הנשיא לשעבר מוחמד מורסי, שהיה הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות.

סיסי נשא את שבועתו והצהיר: "בשם אללה הרחום והחנון, אני נשבע להגן בנאמנות על המשטר ולכבד את החוקה ולראות בצרכים של העם המצרי ערך עליון", וזכה למחיאות כפיים סוערות מהנוכחים.

הבחירות במצרים - הכותרות האחרונות:
נתניהו בירך את סיסי: "לעתיד של שלום ושגשוג"
הבחירות במצרים: יריבו של סיסי ערער על התוצאות
סיסי בנאום הניצחון: "יחד נשיג צדק חברתי במצרים"

תומכי עבד אל-פתאח סיסי, חוגגים את ההודעה על זכייתו הרשמית בנשיאות המדינה, 3 ביוני 2014. AP
תומכיו של סיסי חוגגים עם ההכרזה על נצחונו בבחירות/AP

כוחות ביטחון רבים נפרשו בבירה לקראת הטקס, על רקע מתיחות קשה במדינה מאז הדחתו של מנהיג "האחים המוסלמים" מורסי. היום הוכרז כיום חג במצרים, ומאות אזרחים המתינו מחוץ לאולם בית המשפט, כשהם נושאים דגלים ושלטי תמיכה בסיסי.

לטקס ההשבעה הוזמנו נציגים מכל המדינות שמצרים מקיימת עמן יחסים דיפלומטיים, למעט קטאר, טורקיה ותוניסיה, אשר תומכות באחים המוסלמים ומתנגדות לשלטונו של סיסי. למרות שלא התקבלה הזמנה רשמית לנציגים בכירים מישראל, נציג השגרירות בקהיר, הציר אריאל שפרנסקי, ככל הנראה יגיע לטקס.

ביום שישי, נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו בירכו בטלפון את סיסי על היבחרו לתפקיד. "ראש הממשלה ציין בפני נשיא מצרים הנבחר את החשיבות האסטרטגית בקשרים בין המדינות ובקיום הסכם השלום בינן, ואיחל לעם המצרי עתיד של יציבות, שגשוש ושלום", נמסר בהודעה משלכתו של נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סיסי ניצח בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר במצרים ברוב מוחץ של 96.6% מקולות הבוחרים. לאחר ששוחח עם נתניהו פרס, העלה סיסי לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו הודעה על כך, ובה כתב כי הבהיר לשני המנהיגים הישראלים את החשיבות שמצרים מייחסת לפתרון הסוגיה הפלסטינית וליצירת מציאות של שלום ויציבות בכל רחבי המזרח התיכון.

"אני מודה למיליונים שעמדו בקלפיות למען עתידה של מצרים", אמר סיסי לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות ביום רביעי, והודה גם למערכת המשפט במדינה. מוועדת הבחירות המרכזית במדינה נמסר כי אחוז ההצבעה הרשמי עומד על 47%, שהם כ-25 מיליון מצביעים, בשלושת ימי הבחירות שנערכו בשבוע שעבר. יריבו היחיד של סיסי, חמדין סבאחי, זכה ל-3% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully