וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך הבא: מסלול חדש ייחנך הבוקר בנתב"ג

29.5.2014 / 3:17

מטוס אל על יהיה הראשון לנחות במסלול 12, שעלותו נאמדת ביותר ממיליארד שקל. ברשות שדות התעופה הסבירו כי פתיחתו תשפר את הבטיחות ותכפיל את התנועה. הבעיה: הרעש בגוש דן

נתב"ג- שביתה של עובדי חברות התעופה הישראליות, אפריל 2013. יותם רונן
הפרדה מלאה בין נתיבי ההמראה והנחיתה. מטוס אל על בנתב"ג/יותם רונן

קצת אחרי 9:00 בבוקר (חמישי) ייכנס למרחב האווירי של ישראל מטוס של חברת אל על, בדרכו אל נמל התעופה בן גוריון. אלא שזו לא תהיה עוד הגעה שגרתית לשמי הארץ: המטוס ייכנס למרחב האווירי בנתיב חדש, מעל העיר נתניה. משם ימשיך מזרחה, ומעל כביש 6 יפנה דרומה, ינמיך בהדרגה, ומעל צומת יהוד ייכנס לשלב הסופי של הנחיתה היישר אל מסלול 12 החדש, שעלות סלילתו נאמדה ביותר ממיליארד שקלים והושלמה בימים האחרונים. המסלול אמור לשנות את כל נתיבי ההמראות מנתב"ג והנחיתות בו.

החל מהבוקר יפעלו שער האווירי של מדינת ישראל שלושה מסלולי המראה ונחיתה. ברשות שדות התעופה אמרו כי המסלול החדש ישפר בראש ובראשונה את רמת הבטיחות בתנועות האוויריות בשדה וייצור הפרדה מלאה בין נתיבי ההמראה והנחיתה מעל השדה. במקביל, המסלול החדש יאפשר להכפיל את תנועות המטוסים (המראות ונחיתות) – מ-28 תנועות בשעה ליותר מ-40. כך תתאפשר תנועת המטוסים המוגברת שישראל התחייבה לה בשנה האחרונה במסגרת הסכמי השמים הפתוחים. בנוסף לכך, בנתב"ג הסבירו כי פתיחת המסלול החדש תווסת את רמת הרעש שתושבי גוש דן רבתי סובלים ממנו עקב הפעילות האווירית בנתב"ג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם, דווקא עניין הרעש עלול להביא להשבתתו של המסלול החדש. בינתיים, בית המשפט קבע כי המסלול יפעל בתפוקה של 40% בלבד, עד לדיון מיוחד שיתקיים בבית המשפט העליון בעתירות שהגישו מרבית היישובים בגוש דן.

עד עתה פעלו בנמל התעופה המרכזי של ישראל שני מסלולים. אחד הוא 26, מסלול ארוך שמתחיל בחלקו הצפוני-מזרחי של השדה וממשיך עד לחלקו הדרומי-מערבי. המסלול משמש להמראות של מטוסים שמגביהים מעל בית דגן, ומשם לאזור התעשייה של חולון, בית העלמין של העיר והלאה אל חוף הים של ראשון לציון והחוצה משטח מדינת ישראל.

המסלול השני, 12, מתחיל ממערב השדה ומגיע אל מזרחו. מטוסים הנוחתים בו נכנסים לישראל בנתיב העובר מעל תל אביב. הם מנמיכים טוס בצורה חדה לקראת גלישה לנחיתה כבר מעל דרום העיר ושכונת התקווה. הדבר גרם לאחרונה למטרד רעש חמור לרבים מתושבי האזור.

עוד בוואלה! חדשות:
מסתמן: ניצחון מוחץ לסיסי בבחירות לנשיאות מצרים
עובדי נמל אשדוד "מאוחדים מתמיד": "תפרו לחסן תיק"
אף מילה על ישראל: אובמה שתק - והתנער מהכישלון של קרי

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully