וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על איראן: "כל האופציות עדיין על השולחן"

נשיא ארצות הברית נאם באקדמיה הצבאית ווסט פוינט בניו יורק, והציג את המדיניות שתלווה אותו עד לתום כהונתו. הוא דיבר על אפגניסטן, ניגריה וסוריה, אך התעלם לגמרי מישראל והפלסטינים

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נאם הערב (רביעי) באקדמיה הצבאית "ווסט פוינט" בניו יורק, והניח את המצע למדיניות החוץ של ארה"ב עד תום כהונתו של אובמה ב-2018.

אובמה התייחס בנאומו לתכנית הגרעין האיראנית, ואמר כי למרות אזהרותיהן של ארה"ב וישראל, התכנית התקדמה לאורך השנים. עם זאת, אמר אובמה כי עדיין ניתן לפתור את המשבר בדרכי שלום, אך "הדרך לכך עוד ארוכה". זו הייתה, למעשה, ההתייחסות הישירה היחידה של אובמה לישראל, והוא כלל לא התייחס לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו תומך בריבלין: "מקווה שנעבור ימים טובים יותר"
הרעלת התינוק: הסכנות הגדולות במזון שפג תוקפו
אובמה: נסיג את חיילינו בהדרגה מאפגניסטן עד 2016

נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס סיום באקדמיה הצבאית ווסט פוינט – ניו יורק, מאי 2014. AP
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הערב באקדמיית ווסט פוינט/AP

אובמה הוסיף כי ארה"ב שומרת את "כל האופציות על השולחן על מנת למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני". בפנייה לבוגרי קורס הקצינים במכללה, ציין הנשיא כי הם עשויים להיות המחזור הראשון מאז פיגועי ה-11 בספטמבר שלא יישלחו לקרבות בעיראק או באפגניסטן.

הנשיא האמריקני התייחס לנושאים נוספים שעל סדר היום העולמי, בהם פעילות ארגון הטרור "בוקו חראם" בניגריה. "יש להתמקד בחילוץ הנערות החטופות ובחינוך הדור הצעיר של ניגריה", אמר, בהתייחסותו לחטיפת מאות התלמידות על ידי הארגון.

נוגע למלחמת האזרחים בסוריה הנמשכת זה יותר משלוש שנים, הבטיח אובמה כי יפעל בשיתוף פעולה עם הקונגרס על מנת להגביר את הסיוע האמריקני לארגוני האופוזיציה, שמהווים את האלטרנטיבה הטובה ביותר לדבריו לנשיא סוריה, בשאר אסד. "נגביר את מאמצינו כדי לתמוך בשכנותיה של סוריה – ירדן, לבנון, טורקיה ועיראק – משום שהן מארחות בשטחן פליטים רבים ומתמודדות מול טרוריסטים", הוסיף.

אובמה התייחס גם למשבר ביחסים בין ארה"ב לבין רוסיה, בשל מעורבותה במשבר האוקראיני, והבהיר כי לא מדובר ב"מלחמה קרה חדשה". אובמה הוסיף: "יכולתנו לעצב את דעת הקהל העולמית עזרה לבודד את רוסיה באופן מידי". כמו כן, אמר אובמה כי הוא שוחח עם נשיא אוקראינה הנבחר, פטרו פורושנקו, וכי הוא מקווה שתמיכת המוסדות הבינלאומיים בקייב יעניקו סיכוי "לעם באוקראינה לקבוע את עתידו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מבקריו של אובמה מאשימים אותו באי-התערבות במלחמת האזרחים בסוריה, באזלת יד מול התעצמותה של סין ובהססנות שתרמה להשתלטות הרוסית על חצי האי קרים. הם טוענים כי הוא לא פועל ביד קשה מדי מול איומי הגרעין של קוריאה הצפונית, ואומרים שהמו"מ לפירוק תכנית הגרעין של איראן כולל ויתורים נרחבים מדי.

בבית הלבן דוחים את הביקורת, ואומרים כי מבקרי הנשיא, הדוגלים בהתערבות צבאית ברחבי העולם, מתעלמים מהלך הרוח הציבורי שמאס במלחמה אחרי יותר מעשור של מערכה מדממת בעיראק ובאפגניסטן.

לפני 12 שנים, הנשיא ג'ורג' וו.בוש בא לווסט פוינט כדי להכריז כי "המלחמה בטרור רק החלה", בנאום שגיבש את מדיניות החוץ של ארה"ב בשנים שלאחר מכן, במלחמה שגבתה את חייהם של אלפי חיילים אמריקנים, ועשרות אלפי חיילים ואזרחים בעיראק ובאפגניסטן.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully