וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות 13 משמשות כזונות בברים של פליטים בתל אביב - חשיפה

29.5.2014 / 0:24

תופעה חמורה מטרידה את המשטרה וגורמי הרווחה. נערות החל מגיל 13 משמשות כזונות בברים של הפליטים בדרום תל אביב. "עבור בילוי או ביגוד הן מקיימות יחסים". צפו במהדורה

מערכת וואלה!

תופעה מטרידה מתרחשת בתקופה האחרונה בדרום תל אביב. נערות ישראליות בגילאי חטיבת ביניים משמשות כזונות ב"חמארות" – בתי הקפה והברים של הנתינים הזרים האפריקנים באזור התחנה המרכזית הישנה של העיר. "הן מגיעות לשם מכל הארץ", אמר גורם במשטרה. "הזרים מממנים להן את בקבוקי המשקה ונותנים להן כמה שקלים - והן נותנות להם את גופן", אמר לוואלה! חדשות עובד בפיצוצייה סמוכה לאחד המקומות בהם מתקיימים יחסי המין האסורים.

המלחמה העיקשת של המשטרה בסחר בנשים מאירופה הובילה לירידה במספר העוסקות בזנות שאינן ישראליות. עם זאת, הביקוש לזנות רק עלה שכן רבים מהזרים נמצאים בארץ ללא אישה או חברה - ואת המקום הזה נאלצו בלית ברירה לתפוס נערות צעירות ישראליות. בחלק מהמקרים הן מגיעות בעצמן למקומות עם ריבוי זרים ולפעמים יש אנשים שמסיעים אותן לשם וגוזרים על חשבונן "קופון". הרווח שלהן: כסף לבילוי ושתיית אלכוהול.

קטינות שהידרדרו לזנות בשכונת רמת אליהו, ראשון לציון. מאי 2014. עומר מירון, צילום מסך
"נותנות את גופן בעבור כמה שקלים"/צילום מסך, עומר מירון

יום חמישי האחרון. כמה נערות יושבות בתחנת אוטובוס ברחוב אנילביץ' שבשכונת רמת אליהו בראשון לציון. לגופן ביגוד קצר – חולצות בטן ומכנסונים, ולפניהן איפור כבד. הן בגיל העשרה, 15 לכל היותר, אבל הן מעדיפות לומר שהן כבר לא קטינות. "חמושות" בקופסאות סיגריות, הן מעשנות בקצב מסחרר. בין לבין הן דנות בעניין המרכזי: לאן יוצאים לבלות ועם מי? אחת מהן מנסה להתקשר ל"מסייע". "יש לי כסף רק להלוך. יאללה שהבן זונה יענה כבר", סיננה אחת. אחרת מציעה לנסוע למועדון בתל אביב. "לא בא לי היום עם הסודאנים", אומרת החברה בביטול. "אני רוצה לשתות וודקה - מצדי בקבוק שלם. אבל יאללה שיענה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ניתן להציל כמה מהן"

גורמי רווחה, אנשי חינוך והמשטרה כבר מכירים היטב את התופעה החמורה. תמורת שירותי מין שמעניקות אותן ילדות ב"חמארות" של הזרים בדרום תל אביב ובמקומות נוספים - הן יכולת לקבל את המימון המלא לבילוי: כמה עשרות שקלים, כסף מונית לחזור וכמה כוסיות וודקה. "אנחנו יודעים על לפחות שבע נערות, הקטנה שבהן בת 13", אמר גורם בעיריית ראשון לציון. "אוספים אותן, ותמורת כמה שקלים עבור בילוי או ביגוד, הן מקיימות יחסי מין עם עובדים זרים. אנחנו ממתינים שיתפנו מקומות במוסדות לנערות בסיכון כדי שנוכל להעבירן לשיקום. הן עושות את הצעדים הראשונים שלהן בעולם הזנות, וזה פרק הזמן שעוד ניתן להציל כמה מהן".

על פי ההערכות של משטרת מרחב יפתח פועלות בתל אביב כ-300 "חמארות", והן מרכז התרבות והבילוי של הנתינים מאפריקה. המון אלכוהול זורם שם, במקומות המעופשים לרוב והבלתי מאושרים. יש שם בירה, וודקה ואפילו וויסקי זול. על פי העדויות, יחסי המין מתקיימים בחדרונים צדדיים בחלק מה"חמארות". "ניתן להבחין בקלות בנערות הישראליות. הן מטופחות ומאופרות, לרוב בנות העדה האתיופית. האקט מתבצע במהירות ולא בשכיבה", אמר גורם במשטרת תל אביב.

בתל אביב נחשפו בשנה האחרונה כמה פרשות בהן הודחו נערות לזנות, אבל כאן נדמה שמדובר בתעשייה שצוברת תאוצה. "אנחנו רואים את הילדות הללו מגיעות אל ה'חמארה' בקצה הרחוב בעיקר בחמישי ושישי", אמר עובד בפיצוצייה ברמת אליהו שבראשון לציון, "תמורת כסף קטן - הילדות הללו עושות את מה שהן עושות. ההורים לא יודעים מה הן עושות. הם באמת מאמינים שהן יוצאות לבילוי, אבל לא מודעים לאלכוהול ולמין".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

עוד במהדורה:

מימדי השחיתות בנמל אשדוד נחשפים: המשטרה מעריכה שאלון חסן ומקורביו גרפו לכיסם לא פחות מ - 17 מיליון שקלים. מנכ"ל הנמל התייחס אתמול לראשונה לפרשה ומסר הודעה קצרה לתקשורת, אך סרב להתייחס לשאלות עיתונאים. לדבריו, הדברים שקרו בעבר, לא יחזרו יותר ובנמל אשדוד הכל ייעשה על פי החוק. עובדי הנמל התכנסו היום כדי לדון במשבר. כתב וואלה! בדרום, יניר יגנה, על האווירה הקשה בנמל אשדוד.

הסודות של ירושלים: מהדורת וואלה! חוגגת יחד עם עיר הבירה ועם תושביה את יום ירושלים וחושפת את הסודות הכמוסים של עיר הקודש: מה חשב עליה מארק טווין? למה תפוח אדמה מצפון אמריקה נקרא ארטישוק ירושלמי? ואיך יכול להיות שוויליאם שייקספיר קבור בהר הצופים? כל מה שלא ידעתם על עיר הבירה.

חנייה לנשים - יוזמה פמיניסטית או שוביניסטית? יוזמה שנויה במחלוקת של עיריית סיאול עוררה את זעמן של נשים: חניה גדולה וארוכה במיוחד עם שוליים הצבועים בוורוד שמיועדת לנשים בלבד. קוריאה הדרומית מתברר לא לבד, מדינות מערביות יישמו את הרעיון לפני מספר שנים בכדי להקל על נשים להתנייד בעיר. בדקנו האם תיתכן יוזמה דומה גם בישראל?

התחזית: הלילה מעונן חלקית, ביום התקררות נוספת.

(עדכון ראשון: 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully