וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע זעמו חברות הכנסת על סרטוני סטודנטים מאילת?

בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה הוצגו סרטונים לסיכום חופשות סטודנטים ממוסדות אקדמיים בחופש באילת. הח"כיות התרעמו על כך שבחורות מוצגות בבגד ים בלבד: "פורנוגרפיה"

צילום מסך

בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת, הוצגו היום (רביעי) שני סרטונים שהסעירו את חברות הכנסת החברות בה. הסרטונים הציגו קטעי וידאו ותמונות מחופשות באילת של סטודנטים במרכז הבינתחומי ושל המכללות שנקר ובצלאל, כאשר הנוכחות זעמו על כך שלכל אורך הסרטונים נראות סטודנטיות בבגדי ים. לטענת ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), סטודנטיות במוסדות האקדמיים המדוברים נפגעו מהסרטונים.

הקטעים הוצגו בפתח דיון לאישור תקנות למניעת תקיפה מינית במרכזים אקדמיים, ולאחריהם אמרה ח"כ לביא: "אני בעד הנופש וההנאה של הסטודנטים, אך אי אפשר שלא לדבר על המסר והנורמות הקיימות, ועל המרחב הציבורי, כאשר אנחנו מדברים על מניעת הטרדות מיניות". ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אף כינתה את הסרטונים "פורנוגרפיה": "איך הבינתחומי מרשה לעצמו? צריך להכניס את הסרטון לפרס הפרסומת הסקסיסטית, זה לוקח אותנו עשור אחורה". אנה כרמון, סטודנטית במרכז הבינתחומי, אמרה כי הסרטון מעלה בה "תחושות לא נעימות", אך הדגישה כי "הסרטון הוא לא של הבינתחומי אלא של החברה הכלכלית שעובדת עם אגודת הסטודנטים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צדקנות בכנסת? "סטודנטיות נפגעו מהסרטון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום חילופי הדברים בנושא, אישרה הוועדה את התקנות למניעת תקיפה מינית במוסדות אקדמיים. עיקר התקנות עוסק בהבטחת קיומן של פעולות הדרכה והסברה במרכזים אקדמיים, שעניינן מניעת הטרדה מינית והתנכלות לפחות אחת לשנה; פעולות כאמור יכול שייעשו באמצעי טכנולוגי כגון לומדה ממוחשבת. כמו כן, המוסד יביא לידיעת כל תלמיד, סטודנט ועובד חדשים את הוראות החוק, התקנות והתקנון וכן מידע לגבי אופן הגשת התלונה בגין הטרדה מינית או התנכלות ושירותי סיוע לעניין הטרדה מינית והתנכלות.

המוסדות יגישו אחת לשנה דיווח מפורט לרשות לקידום מעמד האישה ולוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת, אודות הפעולות השונות שנקט המוסד למניעת הטרדה מינית בתחומו וכן מספר התלונות שהוגשו לאחראי במוסד ואופן הטיפול בהן. בדין וחשבון האמור לא ייכללו פרטי מידע שיאפשרו את זיהוי המתלונן ואנשים אחרים המעורבים בתלונה.

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים אמר לאחר אישור התקנות כי "התאחדות הסטודנטים בישראל מברכת על אישור התקנות החדשות ועל קבלת המלצותיה, ושמחה כי הדאגה והזכויות לשלומם ולרווחתם של הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מעוגנות בחוק. לא נפסיק להיאבק על זכויות שנתפסות בעינינו כבסיסיות להבטחת סביבה שוויונית ובטוחה בקמפוסים. בשנים האחרונות נלחמנו למיגור תופעת ההטרדות המיניות באקדמיה, זהו הישג משמעותי, אך מדובר במאבק ערכי וחברתי מתמשך שלא נגמר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully