וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת שווה יותר מחברים

ד"ר חיים שיין

18.5.2014 / 13:49

הרשת החברתית הענפה של אהוד אולמרט התגייסה בצו 6 (שנים) כדי לחלץ את מי שעמד שנים רבות בראש הרשת. עורכי דין בכירים, עיתונאים, פרשנים ואנשי אקדמיה רצו לכל במה כדי לייצר אווירה של אי אמון בהכרעת הדין ובגזר הדין של השופט דוד רוזן.

הרושם שמתקבל מדברי המומחים מטעם הוא שהשופט רוזן לא מכיר את דיני הראיות ואת עקרונות המשפט הפלילי, חדש בעולם השיפוט ומתעלם מנתון יסודי שלפיו לא ניתן להרשיע אדם בפלילים על פי ראיות נסיבתיות. כמובן, כל הטענות המגויסות אין בהן ממש, גם לא ברור את מי הן נועדו לשכנע. במאבק על דעת הקהל אהוד אולמרט הפסיד מזמן. על היהודים אפשר להגיד הרבה דברים, אך אי אפשר להאשים אותם בתמימות.

לא הייתי נזקק לכתוב דברים אלה אלמלא העיתון "ידיעות אחרונות" גייס למערכה על עתידו של אולמרט את שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן. למען הגילוי הנאות אציין כי פרידמן לימד אותי במסגרת לימודי המשפטים את הקורס בנושא "עשיית עושר ולא במשפט". אין ספק כי חברו הטוב שמינה אותו לתפקיד, על פי הכרעת הדין, התמחה בתחום עשיית עושר ולא במשפט.

אין זו הפעם הראשונה שפרופ' פרידמן מתבטא בחריפות נגד מערכת המשפט. לצערו, פעם אחר פעם הוא נאלץ להגן על חבריו הטובים שהועמדו לדין והורשעו. עדיף לבחור את החברים מאשר לבקר השכם והערב את מערכת המשפט.
פרופ' פרידמן משוכנע כי אולמרט לא קיבל שוחד וכי המילים הקשות של השופט באו לחפות על חוסר בראיות. פרידמן משוכנע שהשופט היה אמור לקבל דווקא את גירסתו המאוחרת של יוסי אולמרט, זו שניתנה לאחר שהבין את הנזק שגרם לאחיו בעדותו במשטרה. פרידמן כועס שביהמ"ש האמין לעדותו של עד המדינה ועל שולה זקן אי אפשר לסמוך אלא באותם דברים, שהעידה על פי החשד, בתיאום מוקדם לטובת אולמרט.

הצעתי לפרופ' פרידמן ולחבריו של אהוד אולמרט לנהוג מידה של צניעות. חברות היא ערך חשוב אך יש ערכים חשובים יותר - אמת, יושר, צדק, שלטון החוק וניקיון כפיים. כדאי לזכור את דברי הנצח של אריסטו: "אוהב אני את אפלטון, אבל את האמת אני אוהב יותר מכל". אסור לאהבה שתקלקל את שורת הדין, כי בנפשנו הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully