וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהיג הציבור הליטאי קרא לרצוח חברי ממשלה"

17.5.2014 / 21:00

הרב ניסן קפלן מישיבת מיר בירושלים טען בדרשה כי מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב אהרון לייב שטיינמן, אמר על חברי הממשלה כי "יש לקחת סכינים ולהרוג אותם". הרב מכחיש

התבטאות קיצונית: הרב ניסן קפלן, מבכירי הרבנים בישיבת "מיר" בירושלים - אחת הישיבות הגדולות בעולם, נשא לאחרונה דרשה בפני תלמידיו וסיפר להם כי הרב אהרון לייב שטיינמן, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, אמר כי חברי הממשלה בישראל הם כמו "המן ועמלק" ולמעשה יש "לקחת סכינים ולהרוג אותם". הרב שטיינמן מכחיש את הטענות.

הרב קפלן אמר לתלמידיו כי באחת השבתות הוא סיפר לילדיו את מה שלדבריו אמר הרב שטיינמן: "'למעשה, יש לנו היום את המן ועמלק - כל הממשלה, הדרך היא לקחת סכינים ולהרוג אותם, בדיוק כמו שעשו ליוונים'. זה מה שהרב שטיינמן אמר, 'צריך לקחת חרב וחנית ולהרוג אותם'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכחיש. הרב אהרון לייב שטיינמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב שטיינמן בן ה-100 מתנגד לגיוס בחורי ישיבות לצה"ל ובחודש פברואר השנה הורה למקורביו לתקוף ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות חוק הגיוס. "האחריות", הסבירו אנשי ביתו, "מוטלת על כל השותפים בממשלה, ובעיקר על העומד בראשה".

עוד בוואלה! חדשות:
סיקרתי הפגנות, פגשתי חמושים בעזה. דבר כזה עוד לא קרה לי
רקטת העתיד של צה"ל: "כוח אש לטווח דמיוני"
שריפה ליד חוף בכינרת; מתרחצים ותושבים פונו


הרב קפלן הסביר שהסיבה שלא פועלים כך, היא מאחר שהרב שטיינמן אמר: "אני לא יודע מי הגנרל שיכול לנהל את המלחמה. אבל אם אני אדע מי הגנרל, נצא עם סכינים. זו מלחמה להעביר על הדת". בהמשך סיפר הרב קפלן כי בנו בן החמש אמר לו בעקבות דבריו: "'אין לנו חרב בבית. אולי פטיש גם טוב?' שמחתי מאוד, נתתי לו נשיקה. הייתי גאה בבן שלי, הוא חיפש חרב כדי להרוג את חברי הממשלה...".

רוה"מ נתניהו והשר פירון בפתח ישיבת הממשלה, דצמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לדברי הרב קפלן, הרב שטיינמן אמר כי אמר כי חברי הממשלה בישראל הם כמו "המן ועמלק"/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מאז שנאמרו הדברים, חזר בו מדבריו הרב קפלן ובשיחה עם וואלה! חדשות הוא טען כי מדובר באי הבנה וכי הדברים הוצאו מהקשרם. "מעולם לא שמעתי את הדברים מהרב שטיינמן והתכוונתי לומר שהוא סבור זה שצריך למסור את הנפש בלימוד תורה, ובמסירות נפש הכוונה היא ללימוד ללא הפסקה. חזרתי והדגשתי, ואני עושה זאת שוב, אין לעשות מעשה או לנקוט דרך של אלימות נגד אף אדם".

בני רבינוביץ', דובר בית הרב שטיינמן אמר בתגובה כי הרב מעולם לא אמר את הדברים שמנסים לייחס לו, "פשוט לא היה ולא נברא". הוא הוסיף כי הרב שטיינמן "מעולם לא התבטא בביטויים כאלו. אין זו דרכו בכל שנות חייו הארוכות".
מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, בירך על הכחשה מביתו של הרב שטיינמן ואמר כי יש לצפות להכרזה ברורה כי הוא מתנגד ומגנה כל מעשה אלימות על רקע פוליטי, "קשה להבין מדוע שרב חרדי בכיר יסלף את דברי המנהיג החרדי החשוב ביותר בישראל. עם זאת, הוסיף רגב, "טוב לדעת שבבית הרב שטיינמן מבינים שחילוקי דעות פוליטיים במדינת ישראל אין פותרים באמצעות גנרלים וסכינים אלא בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully