וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתנהגו בהתאם? "האח הגדול" גרסת אוניברסיטת אריאל

15.5.2014 / 20:29

בחוג לתקשורת החליטו לשלב בין ריאליטי לאקדמיה ולאגד 10 סטודנטים בבית פאר באשקלון, שם הם יתרגלו את מלאכת הדיון התחרותי. ההליך הוא לימודי, אך לא חסרים בו תככים ומזימות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד

בתוך בית מפואר, בלב שכונת יוקרה באשקלון, מסתגרים בשבוע האחרון עשרה דיירים שמצולמים 24 שעות ביממה. הם מבצעים משימות, מתדיינים, מתווכחים ומדיחים זה את זה, אלא שבסוף לא מחכה להם פרס של מיליון שקלים ולא קמפיינים לחברות אופנה. הדיירים בבית הם סטודנטים מבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל, שהחליטו להפיק תכנית ריאליטי בסגנון האח הגדול כחלק מהסמינר הלימודי שלהם. לתכנית הם קוראים "בית הדיבייט" ומטרתה ללמוד את מלאכת הדיון התחרותי.

עוד בוואלה! חדשות:
הסטודנטים מבולבלים: שביתה באוניברסיטת אריאל?
”תינוק הפלא”: נפל מגובה של 11 קומות - ושרד
פרופ' חצרוני לא מפחד להביע את דעותיו בציבור

המתמודדים חולקו לשתי קבוצות יריבות, ובכל ערב מתקיים דיון שבו כל אחד מחברי הקבוצה מקבל זמן קצוב להתעמת עם מתמודד מהקבוצה המתחרה. בדיבייט צופים ארבעה שופטים מומחים בתחום התקשורת וקובע מיהי הקבוצה המנצחת. בין השופטים ראש בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, ד"ר אזי לב און, ופרופסור אמיר חצרוני, מסגל בית הספר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקור ההשראה. האח הגדול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם ההכרזה על הקבוצה הזוכה, חברי הבית מדיחים חבר מהקבוצה המפסידה בכל ערב עד לגמר הגדול. הקבוצה המנצחת מתוגמלת בגישה לאינטרנט, המאפשרת לה להתכונן באופן יסודי יותר לדיון הסוער הבא. מנגד, הקבוצה המפסידה נאלצת ללמוד מאמרים וכתבות בנושא הדיון שההפקה הכינה מראש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גמר האח הגדול. עומר מירון
במקום קהל, ארבעה שופטים יצפו בויכוחים. התוכנית האם, האח הגדול/עומר מירון

ההליך הלימודי אינו שייך רק למתמודדים. בתוך הבית עובדים ללא הפסקה עשרות סטודנטים בשלל תפקידי הפקה, בימוי, הנחיה וצילום, ובסופו של התהליך הם יקבלו ציון על עבודתם. "בפעם הראשונה באוניברסיטה משלבים בין ריאליטי לבין אקדמי ומי שהגה את רעיון "בית הדבייט" הם הסטודנטים עצמם. הפורמט הוא דמוי תכניות ריאליטי, אבל משלב בתוכו תוכן אקדמי", אמר שי ברמלי, מרצה באוניברסיטת אריאל.

גם אם מדובר בריאליטי פרי מוסד אקדמי, התככים המזימות, האהבות והעצבים עדיין ניכרים בתוך הבית. המודחים מגיבים בחריפות כשהם נאלצים לארוז את המזוודות ולחזור למציאות, וביטויים ברוח האח הגדול כמו "כולם פה צבועים" ו"תקעו לי סכין בגב" הם רק חלק משלל הביטויים שנזרקים לחלל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully