וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס עוז צודק, הם ניאו-נאצים

12.5.2014 / 14:10

פושעי תג מחיר מסכנים את כולנו, ואת יחסינו עם העולם המוסלמי והנוצרי. ייתכן שאפילו רצח שלי דדון מעפולה נבע מאווירת השנאה המבחילה והעכורה שהשליטו בצפון הארץ

עמוס עוז צדק: אכן, פושעי תג מחיר הם ניאו-נאצים לכל דבר. נכון שהם עוד לא השמידו עם, אבל אם רק ניתן להם, הם יעשו גם את זה. גם הנאצים לא התחילו בהשמדה. הם התחילו בהסתה נוראית, בשנאה נוראית, מבוססת גזע. ממש כמו הניאו-נאצים הקטנים שלנו. וצריך להבין: לא מדובר רק באיום על דמותנו המוסרית – עניין שמטריד רק את הטובים בינינו - אלא במשהו שעשוי להיות כואב בהרבה לכל הפטריוטים היהודים האטומים שלנו: פושעי תג מחיר עלולים להמיט על כולנו אסון בינלאומי, חרם בינלאומי, טינה בינלאומית, שנאה בינלאומית, ובהחלט גם קורבנות בנפש. זו תהיה לא רק פגיעה בכיסנו – שהיהודים על פי השמועה האנטישמית שונאים במיוחד –
אלא הרבה יותר מזה: פגיעה בנפשנו.

לכל הטורים של מנחם בן בוואלה! דעות

ויתכן ששלי דדון מנוחתה עדן היא קורבן ראשון לאווירה הנוראית שיצרו פושעי תג מחיר, מלבד הרוצחים המבחילים עצמם. כי ליבוי השנאה כלפי "הגויים" כביכול, מוסלמים ונוצרים, עלול להביא למלחמת אזרחים כאן בישראל. נפגע בהם - הם יפגעו בנו. כן, אם הרצח בגליל נעשה על רקע לאומני, אז גם מלבי השנאה הלאומנית בציבור היהודי אשמים בו.

דלת מסגד הוצתה באום אל-פחם, 18 באפריל 2014. שלומי גבאי
"שנאה מבוססת גזע". הצתת דלת מסגד באום-אל-פחם/שלומי גבאי

וצריך לשמוע עוד את הקולות הבינלאומיים כדי להבין עד כמה הניאו-נאצים הקטנים והחשוכים האלה מסכנים את כולנו. האפיפיור, העומד לבקר בארץ, כבר הביע את דאגתו, והוא מייצג מיליארדים בעולם. רק זה חסר לנו, שהעולם הנוצרי יקום נגדנו ונגד הפורעים הקטנים היורקים על כמרים ברחוב ומרססים כתובות שנאה גם על כנסיות.

זאת ועוד: העובדה שממציאי תג מחיר באו מן ההתנחלויות הקיצוניות, עד שהפיצו את השנאה גם אל תוך הקו הירוק, מוציאה שם רע מאוד להתנחלות ביהודה ושומרון. היא גם מסכנת כל מי שיושב עכשיו בהתנחלויות (כמוני), לא רק משום שאפקט הדומינו של השנאה הישראלית-פלסטינית (אני מסרב להשתמש במינוח הגזעני "היהודית-ערבית") עלול להתפשט, אלא גם משום שעקב פשעי תג מחיר תהיה לעולם הנוצרי-מוסלמי עילה נוספת לשלול את מעמדנו כשומרי ארץ הקודש. אם ככה אנחנו שומרים על קודשי הדתות האחרות (מסגדים ומנזרים), אז מוטב להוציא מאיתנו את החזקה על ארץ הקודש ולצמצם ככל האפשר את אחיזתנו בה.

אני מציע לאורי-אריאלים למיניהם, שיוצאים נגד "זילות השואה" כביכול בפיו של עמוס עוז, להבין כי בנפשם הדבר ובנפש כולנו. אם לא נפעיל נגד פושעי תג מחיר את כל הכלים החוקיים – החל מהכרזתם כארגוני טרור, עבור בצווי מעצר וגירוש מנהליים ועד להשתת עונשי מאסר כבדים עליהם – אנחנו מסכנים לא רק את כל מפעל ההתיישבות ביהודה ובשומרון אלא גם את שליטתנו בגליל, שיש בו כידוע רוב ערבי.

גם כך אנחנו מקור לשנאה

וצריך לזכור עוד משהו: אנחנו במיוחד, כבני העם הנבחר על פי התנ"ך (שגם הנוצרים וגם המוסלמים מאמינים בו), אנחנו - שכתבי הקודש שלנו מלאים בהתנשאות על הגויים - חייבים להלך על ביצים בכל הנוגע ליחסינו עם עמי העולם. רק לאחרונה ראינו את האנטישמי הקשיש ההוא, חבר הקו-קלוקס-קלאן, שפתח בירי במרכז הקהילה היהודית בקנזס והרג שלושה, שואל בשנאה אם נראה למישהו שאנחנו היהודים העם הנבחר. כלומר, דימוי העם הנבחר הופך אותנו מלכתחילה למטרת שנאה.

ורק זה חסר לנו, שיתחילו לצטט מכל כתבינו, החל מן האמרה התלמודית (תלמוד ירושלמי במקרה זה) "הטוב שבגויים – הרוג", דרך האמרה התלמודית המכוערת: "קשים גרים לישראל כספחת", ועד לציטוטים רבניים נפוצים, שבהם מוגדר היהודי כמין אדם עליון בנוסח הנאצי ממש, כשמתחתיו, בדרגות הבריאה, ניצב הגוי.

ורק זה עוד חסר לנו: שהעולם יגלה כמה נגועה בגזענות מדיניות הפנים המעשית שלנו, עם האיסור על 400 אלף "חסרי דת" להתחתן בארץ, עם ההגדרה המפלה "יהודי" במרשם האוכלוסין, ועם היחס המעליב והמפלה כלפי זוגות "מעורבים" מצד משרד הפנים ומצד הציבור החשוך (ראו היחס לאשתו האוסטרית המקסימה של עידן רייכל או לחברתו הנורווגית המקסימה של יאיר נתניהו). רק זה עוד חסר לנו: שהעולם יגלה את ערוותנו הגזענית. פושעי תג מחיר מקרבים את העולם לגילוי הסוד האפל הזה שלנו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הצהרה של בנימין נתניהו לרגל יום העצמאות ב בית דיזינגוף, תל אביב. מאי 2014. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
האחריות עליו. בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

וצריך לומר: אם אנחנו העם הנבחר, הרי זה רק משום שנבחרנו למשימת הצלת העולם וגאולת העולם, ועברנו ואנחנו עוברים ייסורים רבים בדרך להיות ראויים למשימה זו, כולל אלפיים שנות גלות. מה שבטוח, נכון לעכשיו, בהשוואה לעמים אחרים, אנחנו בהחלט לא העם הטוב יותר היום. ויותר מזה: עם פשעי השנאה שלנו, אנחנו הופכים להיות במפורש מן הפחותים בעמים.

לכן, טוב שנשמע את אזהרתו של עמוס עוז ונפעל על פיה: ניאו נאצים קטנים מאיימים להחריב את כל הקיום העדין שלנו כאן במרחב העברי-ערבי. כדאי שנתפוס אותם בצוואר הרבה לפני שיצליחו להטביע את כולנו. וטוב שהשר יצחק אהרונוביץ. והשרה ציפי ליבני פועלים בכיוון הנכון למיגור התופעה המאוסה והמסוכנת להחליא, וטוב שעמוס עוז תרם את תרומתו. המלחמה בשרצים האלה מוטלת על כולנו.

וצריך לומר לבסוף, כי לממשלה, ובעיקר לעומד בראשה, יש אחריות כבדה להידרדרות שאנחנו עדים לה. בנימין נתניהו היה צריך לטפל בעניין זה הרבה יותר בנחישות, והרבה קודם, ולהיענות זה מכבר לדרישת השר לביטחון פנים להכריז על פעולות תג מחיר כפעולות טרור. הוא לא עשה כך, ולכן האחריות היא עליו. פתגם ספרדי שקראתי פעם באיזשהו מקום, אינני זוכר כבר איפה, אומר: "קוצים באביב – עוד אפשר לדרוך עליהן ברגל יחפה, אבל אם מחכים עד סוף הקיץ, אפילו פיל לא יכול לעבור דרכם". נתניהו היה יכול לדרוך ולרמוס את פעולות תג מחיר כשהיו עוד קטנות ומעטות וחלושות, כמו קוצים באביב. עכשיו הכול הפך לקוצים ממאירים ומסוכנים, וצריך הרבה פילים כדי לרמוס אותם. זה מה שנדרשת הממשלה לעשות עכשיו. כדי שלא נירמס כולנו.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully