וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה של הפקרות: המחדלים שקדמו להוצאה להורג

התעלמות מחתכים שהצריכו תפרים, 51 דקות שבהן לא הצליח הרופא להחדיר מחט לווריד וחשמול בטייזר שעות קודם לכן - דוח חקירת ההוצאה להורג שהשתבשה התפרסם. "לא היה דבר כזה"

צילום: רויטרס, אי-פי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ביומו האחרון, התנגד האסיר קלייטון לוקט לניסיונות האסירים לאזוק אותו, רגע לפני שהתכוונו להביאו לבדיקות רנטגן, ובתגובה הוא חושמל בטייזר - כך עולה מדוח חקירת מחדל ההוצאה להורג שהשתבשה באוקלהומה, בבוקר יום רביעי, וארכה 43 דקות בשל קוקטייל תרופות חדשה שבו נעשה שימוש לראשונה. "מעולם לא קרה שאסיר חושמל ביום שבו הוצא להורג", אמרו מומחים משפטיים בארה"ב. לפי הדוח, על ידיו של לוקט היו חתכים שכנראה גרם לעצמו, אולם הצוות הרפואי בבית הכלא החליט שאין צורך לתפור את החתכים.

שעות לאחר שחושמל בטייזר, בשעה 18:00, התקרב מועד ההוצאה להורג. נתוני הדוח מעלים כי הצוות הרפואי נזקק ל-51 דקות כדי להחדיר את המחט לווריד של לוקט. לאחר מותו, התגלו על הגופה סימני דקירת מחט בשתי זרועותיו ובשתי רגליו, ועל פי הדוח, החדרת העירוי התבצעה לבסוף "באזור המפשעה". הסוהרים עצרו את ההליך 21 דקות אחרי שוורידים בגופו של האסיר קלייטון לוקט התפקעו והוא זעק בכאב. לאחר מכן לקה בלבו ומת. 43 דקות חלפו מתחילת ההוצאה להורג עד שנקבע מותו. בשל התקרית החמורה, נדחתה הוצאה להורג של אסיר נוסף, צ'רלס וורנר, שכבר נקבעה לאותו לילה.

ציר הזמן המפורט של יומו האחרון של לוקט, מעלה תהיות רבות באשר להתנהלות שהובילה למחדל שעורר הדים רבים והגיע עד לבית הלבן, שכינה את ההליך "לא הומני". בשלב זה, העומד בראש צוות החקירה, רוברט פאטון, המליץ להשהות הוצאות להורג עד להודעה חדשה. מושלת אוקלהומה, מארי פאלין, הצהירה לאחר האירוע כי הרשויות יחלו בבדיקה בלתי תלויה של פרוטוקול ההוצאה להורג של לוקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיוט - ההוצאה להורג השתבשה". הכותרת הראשית באתר "האפינגטון פוסט", ברביעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האסיר קלייטון לוקט, בן 38, הורשע ברצח, בשוד ובאונס בשנת 1999. הכרתו התערפלה ואבדה 10 דקות אחרי שהתרופה הראשונה מבין שלוש בקוקטייל החדש הוזרקה לגופו. שלוש דקות לאחר מכן, הוא החל לנשום בכבדות ולהתפתל, נעל את הלסת ונאבק להרים את ראשו מהכרית. עדי ראייה סיפרו כי הוא הצליח למלמל: "אלוהים!".

בשלב הזה, סוהרים אמורים היו להזריק לאסיר משתקי שרירים, ולאחר מכן חומר שנועד לעצור את פעולת הלב. הזרקת שתי התרופות נעצרה מפני שהסוהרים הבינו שלוקט חווה תגובה חמורה לחומר הראשון שהוזרק לו. לא ברור איזו כמות משתי התרופות האחרונות הספיקה לחדור לגופו. המראה היה כה קשה לצפייה, עד שהסוהרים נאלצו להסיט את הווילונות ולכסות את החלון שמאחורי ניצבו עדי הראייה להוצאה להורג. עורך דינו של לוקט, דיוויד אוטרי, אמר כי "זה היה דבר מחריד לצפות בו. התהליך היה פגום לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully