וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 אלף השתתפו במצעד החיים בפולין

לאלפיים המשתתפים שהגיעו ברכבת מבודפשט - במסלול בו הובלו קורבנות הנאצים במלחמת העולם השנייה - הצטרפו 10,000 צעירים מרחבי העולם, שצעדו ממחנה ההשמדה אושוויץ לבירקנאו

מערכת וואלה!

כ-12 אלף בני אדם השתתפו בצהריים (שני) במצעד החיים מאושוויץ לבירקנאו, המצוין השנה בסימן 70 שנים לגירוש ולרצח המאסיביים של מעל 585 אלף יהודים מהונגריה במהלך מלחמת העולם השנייה.

כ-2,000 צעירים מהונגריה צעדו אתמול בבירה בודפשט, ומשם המשיכו ברכבת לאושוויץ, באותו מסלול בו נסעו הקורבנות בזמן השואה. שם, הם הצטרפו לכ-10,000 משתתפים מרחבי העולם בצעדה לעבר מחנה ההשמדה בירקנאו.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה בוואלה! חדשות:
"הצילו ממוות!": אוסף מכתבים מצמרר מימי השואה
ישראל זוכרת: "הגוף נחצה לשניים, הנשמה נותרה אחת"
המהדורה | הרב לאו: "ישראלים בברלין? הם לא למדו שום דבר"
הכנסת הראשונה בלי ניצולי שואה: "הזמן אוזל"

מצעד החיים בבודפשט, הונגריה. רויטרס
מצעד החיים בבודפשט, אתמול/רויטרס

מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב יוחנן דנינו, השתתף במצעד יחד עם משלחת מטעם משטרת ישראל המונה 185 שוטרים. מפקד משטרת פולין השתתף השנה לראשונה במצעד החיים, ויצעד לצדו של דנינו.

"ההשתתפות במצעד החיים מחדדת עבור כל אחד את המחויבות ואת האחריות לזכור ולא לשכוח", אמר רנ"צ דנינו לחברי המשלחת לפני צאתם לפולין. "תפקידנו להנחיל את המראות, את הסיפורים ואת הלקחים לדורות הבאים. לוודא שבכל יום בתפקידנו ובחיינו אנו שומרים על צביונה של המדינה כמדינה דמוקרטית, המושתתת על ערכי יסוד של צדק ושוויון בפני החוק והגנה על זכויות אדם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully