וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להעמיד לדין את הרב אברהם יוסף בגין סחיטה

27.4.2014 / 16:51

בנו של הרב עובדיה יוסף המכהן כרב העיר חולון חשוד שנתן עדיפות לכשרות המהדרין של בד"ץ בית יוסף ואילץ בעלי עסקים לרכוש מוצרים המצויים תחת פיקוחה. התיק הועבר לפרקליטות

היחידה הארצית לחקירות הונאה, להב 433, המליצה היום (ראשון) להעמיד לדין את הרב אברהם יוסף - בנו של הרב עובדיה יוסף, בחשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים, מרמה והפרת אמונים. הרב יוסף מכהן כרב העיר חולון מאז שנת 1998, והיה גם הממונה על הכשרות בעיריית אור יהודה בין השנים 2011-2008.

על פי החשד, במסגרת תפקידו כרב העיר חולון ואף בעת שכיהן כממונה על הכשרות בעיריית אור יהודה, הנהיג הרב יוסף מדיניות פסולה בתחום תעודות ההכשר, לפיה אולצו בעלי עסקים החפצים בתעודות הכשר מסוג "מהדרין", לרכוש מוצרי בשר ומזון המצויים תחת פיקוחה של כשרות בד"צ "בית יוסף"- הן באמצעות איום מפני שלילת זכאות לתעודת הכשר מהדרין והן באמצעות אי העמדת חלופות ראויות, זאת בניגוד להנחיות הרבנות הראשית.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: רוצחו של אור ריבק צילם את גופתו בסלולרי
באמצע הלילה, בקבוצת הווטסאפ, גילה שאחיו נהרג
מיהם המנהיגים שמכחישים שואה במזרח התיכון?

בעלי עסקים רשאים לבחור בין הכשר של הרבנות לבין הכשר מהדרין, הנחשב לכשרות מהודרת יותר ומיועד בעיקר למקפידים יותר בנושא הכשרות. הרבנות העירונית אחראית על מתן ההכשר הרגיל, בעוד שהכשר המהדרין ניתן על ידי גופים פרטיים. כשרות המהדרין של בד"ץ בית יוסף נחשבת להכשר מהודר שמיועד בעיקר ליוצאי ספרד.

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
הרב עובדיה יוסף, אביו של הרב אברהם יוסף/עומר מירון

החקירה נגד בנו של מייסד תנועת ש"ס החלה בשנת 2012 בעקבות מידע שהועבר ליועץ המשפטי לממשלה ממשרד מבקר המדינה ולאחר בחינת החומרים בפרקליטות המדינה. במהלך החקירה נגד הרב יוסף נגבו הודעות רבות, נחקרו באזהרה מעורבים שונים, ונתפסו מסמכים רלוונטיים.

ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב מני יצחקי, קיבל את עמדת היחידה החוקרת, לפיה התגבשה תשתית ראייתית נגד הרב יוסף לביצוע של עבירות סחיטה באיומים ומרמה והפרת אמונים. תיק החקירה נגד הרב יוסף הועבר לפרקליטות מחוז תל אביב, אשר ליוותה את התיק, לשם קבלת החלטה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully