וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השואה – הפשע המתועב ביותר נגד האנושות בעידן המודרני"

ערב יום השואה, יו"ר הרשות אבו מאזן צפוי לצאת בהודעה ראשונה מסוגה מצד מנהיג פלסטיני ולהביע תנחומיו למשפחות הקורבנות. "דווקא אנו הפלסטינים מחויבים להילחם במעשים כאלה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

כשברקע המשבר במשא ומתן, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי לפרסם היום (ראשון) הודעה חריגה ובה יכנה את השואה "הפשע המתועב ביותר נגד האנושות בעידן המודרני" ויביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות. על פי טיוטת ההודעה שתפורסם בסוכנות הידיעות "וואפה", ושציטוטים מתוכו פורסמו ב"ניו יורק טיימס", יו"ר הרשות צפוי לומר כי "העם הפלסטיני, הסובל מאי-צדק, מדיכוי ונמנעים ממנו חירות ושלום, הוא הראשון לדרוש את מיגורם של האי-צדק והגזענות שמהם סובלים עמים אחרים החווים פשעים שכאלה".

עוד על יום השואה:
"תקופה קשה לפני שנים רבות": לימודי שואה בגני הילדים
"זה פסטיבל מוכתב, נזכרים בנו רק ביום השואה"
תכנית לפיד: מיליארד שקלים לרווחת ניצולי השואה

אבו מאזן בלשכתו. AP
אבו מאזן/AP

על פי הדיווח, ההחלטה לפרסם את ההודעה – הראשונה מסוגה מצד מנהיג פלסטיני – התגבשה בפגישה שקיים אבו מאזן עם רב אמריקני הפועל לקידום היחסים בין מוסלמים ליהודים. יו"ר הרשות, שהוגדר בעבר מכחיש שואה בעקבות ספר שפרסם בשנות ה-80 ובו הטיל ספק בטענות בדבר מספר הנרצחים היהודים בשואה, יגדיר אותה בהודעתו "שיקוף של עיקרון האפליה על בסיס אתני והגזענות, שהפלסטינים דוחים בתוקף ופועלים למגר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"קוראים לישראל לנצל את ההזדמנות לשלום"

אבו מאזן צפוי גם לנצל את ההודעה כדי לפנות לישראל בקריאה להגיע להסדר. "אנו קוראים לממשלת ישראל לנצל את ההזדמנות הנוכחית כדי לגבש שלום מקיף וצודק באזור, בהתבסס על חזון שתי המדינות", יאמר אבו מאזן על פי הטיוטה.

הדברים באים בזמן מתוח ביחסים בין ישראל לפלסטינים, בעקבות עלייתו של המשא ומתן המדיני על שרטון בעקבות הפיוס בין פתח לחמאס בשבוע שעבר. בישראל הגיבו בזעם לחתימה על ההסכם, ואף ביטלו בעקבות זאת פגישה שתוכננה במסגרת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. עם זאת, אבו מאזן טען כי מדובר בעניין פנימי שלא אמור להשפיע על היחסים עם ישראל. "אנו מחוייבים לכינון שלום צודק על בסיס פתרון שתי המדינות ובהתאם להחלטות הקהילה הבינלאומית", הבהיר אבו מאזן בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully