וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים תקפו והחיילים עמדו בצד: "היו חייבים להגיב"

8.4.2014 / 15:46

ביקורת קשה נמתחה בצה"ל על גדוד המילואים שהותקף ביצהר, בהתפרעות שבה נפצעו 6 שוטרי מג"ב והושחת ציוד צבאי. המג"ד המותקף: "מזועזע, לא היינו מוכנים לאלימות מצד יהודים"

צילום: דובר יצהר, סוכנות תצפית, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גורמים בכירים בצה"ל מתחו היום (שלישי) ביקורת חריפה על התנהלות גדוד המילואים רגב, שהותקף הלילה ביצהר ולא הגיב בכוח לאלימות פעילי הימין, שיידו אבנים ופצעו קל שישה שוטרי מג"ב. בכירים בצבא טענו כי החיילים ראו את יידוי האבנים ואת השחתת הציוד הצבאי - ונותרו לעמוד מהצד. "הם היו חייבים להגיב בכוח", אמר אחד מהם.

מפקד הגדוד שהותקף הודה כי חיילים לא היו מוכנים לתקיפה מהסוג הזה. "אני מזועזע מהמקרה, לא נערכנו לאירוע שבו יהודים מפגינים אלימות כלפי חיילים", אמר. הפרות הסדר האלימות בהתנחלות החלו לאחר הריסת ארבעה מבנים בלתי-חוקיים, שלאחריה החלו מאות בני אדם ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון במקום. בתחילת השבוע, גם כן ביצהר, נוקבו צמיגיו של מח"ט שומרון, אלוף משנה יואב ירום.

"16 שנים אני עושה מילואים, מתוכם שמונה שנים בתפקיד בכיר, ומעולם לא נתקלתי באלימות מהסוג הזה או במשהו שמתקרב לזה", אמר מפקד גדוד המילואים רגב. "האלימות כלפי אותו מצב החלה בהפרת סדר, ניפוץ חלונות של כלי הרכב וניקוב צמיגים. לאחר מכן עשרות פעילים הגיעו לנקודת התצפית שבה יש אוהל ושירותים כימיים, הפילו את האוהל, הרסו את השירותים הכימיים, השליכו את המזרנים וניקבו את צמיגי עוקב המים הנייד", סיפר.

יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
המוצב שהושחת על ידי המתנחלים ביצהר, בבוקר שאחרי/יותם רונן

לדברי המג"ד, האירוע נמשך דקות ספורות, ובמהלכן ניסו הלוחמים להניא את פעילי הימין מהפעולות האלימות - ללא הועיל. כשנשאל מדוע לא פתח באש לעבר המתפרעים, הודה כי הכוח לא היה מוכן להתפרעות יהודים נגדו. "אנחנו כמה שבועות בגזרה, זו לא הפעם הראשונה שלנו כאן. נהפוך הוא, המתנחלים היו אדיבים כלפינו עד שני האירועים האחרונים", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יום אחרי העימותים בין כוחות הביטחון ומתנחלים ביצהר. אפריל 2014. יותם רונן
גם צמיגיו של עוקב המים נוקבו. יצהר, הבוקר/יותם רונן

דובר יצהר לא גינה את המעשים, ובחר לתקוף דווקא את צה"ל: "מדיניות ההרס וההענשה הקולקטיבית של השלטונות נגד תושבי יצהר הינה מקוממת. לא יתכן שממשלת ישראל וכוחות הביטחון יהרסו בתים של חפים מפשע כתג מחיר ונקמה בגלל פעולות לא לגיטימיות של בודדים, חמורים ככל שיהיו. אנו קוראים למערכת הביטחון ולעומד בראשה לחדול ממדיניות זו ולהפסיק לאלתר את מעגל האיבה המתגבר".

בתגובה לטענות, דובר צה"ל מסר כי "צה"ל לא פועל מתוך נקמנות. הוא פועל על פי חוק וכחלק מתפקידו כריבון ביהודה ושומרון הוא אמון על אכיפת החוק".

רכבו של מח"ט שומרון יואב ירום שהגיע לביקור ביצהר. אפריל 2014. דובר צה"ל
התקרית הקודמת ביצהר: צמיגיו של מח"ט שומרון נוקבו בתחילת השבוע/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully