וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכשה על ידי צפע בגליל: "הטיפול הציל את חיי"

8.4.2014 / 2:54

פועלת בחממת הבננות במושב לימן עדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל המערבי, לשם הובהלה לאחר שהכיש אותה נחש צפע. הרופאים מבהירים: מה לעשות במקרה כזה?

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: מיכאל ברגמן

חיריה רפאעי, תושב מג'ד אל כרום בת 59, שהוכשה אתמול (שני) על ידי נחש במושב לימן שבגליל המערבי עדיין מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, שם סיפרה על המקרה: "הייתי בחממה של הבננות, ניכשתי עשבים, ופתאום הרגשתי כאב בכף היד וראיתי נחש. העפתי אותו ודרכתי עליו עם הרגל".

רפאעי הוסיפה: "קראתי לעזרה, וחברה שלי מצאה מישהו שלכד אותו בבקבוק מים. הרגשתי רעד בכל הגוף וטשטוש מוזר. הבנתי שזה נחש צפע ותוך כמה דקות כבר הגיע צוות רפואי. אמרו לי שהיה מזל שהגעתי מהר לבית החולים. הטיפול בחדר המיון ובטיפול נמרץ הציל לי את החיים".

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: כוח מיוחד השתלט מחדש על בית הממשל בדונצק
"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"
תיעוד: רוכבת קטנוע התנגשה ברכב, מצבה בינוני

נחש הצפע שהכיש אישה בת 59 ממג'דל כרום ופונתה במצב קשה לבית החולים נהריה. אפריל 2014. אדריאן הרבשטיין
"ראשית יש להרגיע את הנפגע". נחש הצפע שהכיש את האישה, לאחר שנלכד/אדריאן הרבשטיין

בזכות הטיפול, מצבה השתפר. כשהגיע לבית החולים בנהריה מצבה הוגדר קשה מאוד, אך כעת הוא מוגדר בינוני עד קשה, והיא צפויה לשהות כיממה נוספת במחלקה לטיפול נמרץ. לדברי רפאעי, אם לתשעה, היא החלה לעבוד בחממת הבננות במושב לפני כחודש. בעבר היא נתקלה בנחש בפתח ביתה, אולם הצליחה יחד עם בעלה לתפוס אותו.

ד"ר אריה איזנמן, אחראי מיון פנימי במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, פירט את הצעדים בהם חשוב לנקוט מיד לאחר הכשת נחש: "ראשית יש להרגיע את הנפגע, משום שאי-שקט גורם לזרימת דם מוגברת ולזירוז התפשטות הארס בגוף. יש לקבע את האזור המוכש ולקרר את המקום עם מים. אסור בשום פנים ואופן לנסות לשאוב את הארס מהגוף בכל דרך שהיא, או לנסות ולחתוך את אזור ההכשה. יש לתת לנפגע לשתות נוזלים כדי להימנע מהתייבשות, אך להימנע מאכילה. בכל מקרה יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לבית החולים הקרוב למקום האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully