וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין שעקץ קשישים בארה"ב שב לרצות את עונשו בארץ

3.4.2014 / 15:21

שי קדוש, שהורשע בשנה שעברה בבית משפט בניו יורק בהונאה בשיטת "עוקץ ניגרי", הובא לישראל במסגרת הסכם עם הרשויות בארה"ב והועבר למתקן כליאה של שב"ס לריצוי שש שנות מאסר

העבריין שי קדוש, שהורשע בארצות הברית בהונאה בשיטת "עוקץ ניגרי" ונידון לשש שנות מאסר, שב היום (חמישי) לישראל להמשך ריצוי עונשו. קדוש הורשע בכך שפעל יחד עם אחרים וקיבל במרמה מיליוני דולרים מאנשים בארצות הברית ובישראל.

חברי הרשת פעלו מרמת גן, ונהגו להתקשר לקשישים בארצות הברית ולספר להם שהם זכו בסכום כסף נכבד בהגרלת הלוטו. לאחר שהקשישים שוכנעו כי זכו בכסף, נאמר להם כי על מנת לקבל את סכום הזכייה עליהם להעביר סכום כסף התחלתי לכתובת שיספקו להם. רבים מהקשישים התפתו ושלחו את הכספים לידי החשודים.

במאי 2008 פתח ה-FBI בחקירה בעקבות מידע שהתקבל על פעולות המרמה. המידע הועבר למשטרת ישראל, וזו פתחה בחקירה ועצרה שבעה חשודים. הרשויות בארצות הברית ביקשו להסגיר את השבעה בחשד לביצוע עבירות של הונאה באמצעות טלמרקטינג. הם נשפטו בניו יורק, הורשעו ונגזרו עליהם עונשי מאסר של בין 33 חודשים לתשע שנים.

קדוש הוסגר אף הוא בשלב מאוחר יותר והורשע ב-2013. הוא החל לרצות את עונשו בכלא פדרלי בארצות הברית, ולאחרונה הסכימו הרשויות במדינה להעבירו לישראל כדי שימשיך לרצות את עונשו בכלא הישראלי. בשעות הצהריים הוא נחת בנתב"ג בליווי לוחמי יחידת נחשון של שב"ס והועבר למתן כליאה.

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

עוד ידיעות פלילים:
הסרסור בנערות: "התרענו על מזרקים וקונדומים בגן מאיר"
בעקבות עדות זקן: אולמרט ייחקר בחשד לשיבוש מהלכי משפט
מסתמן: שלום לא ייחקר בחשד להטרדת האישה השנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully