וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לראש העיר ולבכירה שמינה מערכת יחסים אישית"

במכתב ששיגר כרמל שאמה-הכהן לראש העיר רמת גן נטען כי האחרון מינה עובדת בשל "יחסים אישיים קרובים" עמה, ועל אף שאין לה כישורים נדרשים. העירייה: "השמצות של אדם מתוסכל"

חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן, כיום חבר מועצת העיר רמת גן, שלח אתמול (שלישי) לראש העיר ישראל זינגר מכתב שבו הוא טוען למינוי לא תקין של בכירה שנעשה ממניעים פסולים לכאורה בעירייה, ואף מאיים בתביעה. שאמה-הכהן הוא חבר דירקטוריון מפעלי בית עמנואל (מב"ע) – חברה שלא מטרות רווח של עיריית רמת גן האחראית על מתן שירותי תרבות לתושבים. זינגר, שניצח בבחירות האחרונות שבהן התמודד גם שאמה-הכהן, משמש יו"ר הדירקטוריון של מפעלי בית עמנואל.

המכתב ששיגר שאמה-הכהן באמצעות עורכי הדין אסף פריאל ויעל בארי ממשרדו של פרופ' יובל לוי עוסק במכרז לתפקיד בכיר בעירייה, שהעובדת ג' (השם שמור במערכת) מונתה לו לאחרונה. לדבריו, בינואר האחרון נערכה ישיבה של ועדת כוח אדם של מב"ע ובמהלכה נבחרה ג' לתפקיד הבכיר. ואולם, שאמה-הכהן טוען כי הדבר נעשה מסיבות אישיות ולא ענייניות. "למרשינו נודע", כתבו עורכי הדין מטעמו, "כי מלבד היותה של הגברת ג' פעילה מרכזית במסגרת המרוץ של כבוד ראש העיר בבחירות לראשויות המקומיות, הרי שבין כב' (זינגר, ג"ג) לבינה ישנם יחסים אישיים קרובים באופן שחייב דיווח מצדו של כבודו לדירקטוריון מב"ע ולמועצת העיר, ובכל מקרה – להימנעותו של אדוני ממעורבות כלשהי במינויה של הגברת ג' לתפקידה".

עוד בוואלה! חדשות:
קרי ביטל פגישתו עם אבו מאזן: לא סוכם על שחרור פולארד
רעש אדמה בעוצמה 8.2 פקד את צ'ילה, לפחות 5 הרוגים
מסתמן: "הסנדק" יואשם בסחיטה באיומים של עסקנים

כרמל שאמה הכהן בדיון חרום בכנסת על מצוקת הדיור, יולי 2011. עומר מירון
"המינוי מנוגד לכללי המנהל התקין". שאמה-הכהן/עומר מירון

עורכי הדין הוסיפו כי "מינויה של הגברת ג' ואשרור המינוי במעורבותו הישירה של כב' אינם עומדים לכאורה בכללי המינהל התקין ומנוגדים על פני הדברים לדין". לדבריהם, ג' מונתה לתפקיד על אף שעובדת אחרת כבר החזיקה בו, במקביל לתפקיד נוסף, זוטר יותר, שאותו מילאה: "עד לקדנציה הנוכחית של זינגר, התפקיד מולא על ידי הגב' (גם שמה של עובדת זו שמור במערכת) במקביל לתפקידה הנוכחי. בישיבת דירקטוריון מינואר נאמר מפורשת על ידי מנכ"ל מב"ע כי הפיצול במשרה אינו מטעם ענייני כלשהו, אלא משיקולים קואליציוניים של חלוקת תיקים במועצת העיר".

שאמה-הכהן פירט את הפגמים שנפלו לטענתו בהליך בחירתה של ג' לתפקיד: "כך למשל, בין תנאי הסף, נדרש להוכיח ניסיון תעסוקה במערכת" שאליה קשור התפקיד. חבר המועצה ציין גם כי ג' מגיעה מתחום ההוראה, שאיננו קשור לתפקיד הנוכחי. "לא ברור מדוע הועדפה ג' על פני מועמדות אחרות בעלות ניסיון רלוונטי מובהק בניהול פרויקטים בתחום – ניסיון שג' כשלה להציג", נכתב. עוד נטען כי גם לאחר שנשמעו כל המועמדות לתפקיד, ביקש היועץ המשפטי לשוחח אישית עם חברי הוועדה. שיחה זו נוהלה מחוץ לפרוטוקול ובלי יתר הנוכחים, בניגוד לכללי המינהל התקין.

"זינגר מתבקש להבהיר מהו טיב יחסיו עם הגב' ג'"

במכתב הוסבר כי שאמה-הכהן הביע תמיהה בנוגע להתאמתה של ג' לתפקיד, "אולם רק לאחר המינוי נודע כי לזינגר ולגב' ג' יש מערכת יחסים בין-אישית קרובה שחורגת מהפן המקצועי אשר התבטאה לאחרונה בין השאר בנסיעה משותפת לחו"ל שלא בענייני עבודה". הוא כתב כי ביקש לכנס ישיבה דחופה של דירקטוריון מב"ע או של מועצת העיר כדי להעלות את הטענות בסוגיה, אולם על אף שנערכה פגישה – לא התקיים כל דיון בסוגיה וזינגר סירב להתייחס ליחסיו האישיים עם הגב' ג'.

שאמה-הכהן אמר כי זינגר "מתבקש להבהיר כעת מהו טיב יחסיו עם הגב' ג'", ועורכי גינו איימו כי "בהיעדר מענה ענייני אשר יפריך את המידע שברשותו, בתוך חמישה ימים ממועד קבלת מכתב זה, לא תיוותר בידיו הברירה, אלא לפנות להליך משפטי מתאים. הדין וכללי המינהל התקין מחייבים את עובד הציבור להימנע ולו ממראית עין של ניגוד עניינים, וזאת על מנת להבטיח את אמון הציבור ברשויות ולשמור על ניקיון שיקול דעתם של נבחרי ציבור".

מדוברות עיריית רמת גן נמסר בתגובה: "מדובר בהאשמות שווא ובהשמצות הגובלות בפלילים שמקורן באדם מתוסכל. העובדה שהן מופיעות הפעם על נייר מכתבים של עורך דין ששכר אותו אדם אינה משנה במאומה את מהותן. עורך הדין יקבל תשובה משפטית הולמת מפרקליטי העירייה ואנחנו ממליצים בפניכם להמתין לתשובה זו. במידה והדברים יפורסמו, ישקלו העירייה ומב"ע (מפעלי בית עמנואל) נקיטת הליכים אזרחיים ופליליים (הגשת תביעה אזרחית וקובלנה פלילית) מכוח חוק איסור לשון הרע כנגד מפיץ דברי הבלע וכנגד כלי התקשורת שיפרסם את דבריו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully