וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים פני אבו מאזן, אך הקול - קולו של ערפאת

2.4.2014 / 0:25

יו"ר הרשות הפלסטינית איים בפנייה למוסדות האו"ם אם ישראל לא תשחרר את האסירים, אך הדגיש שבכוונתו להמשיך במו"מ. הנאום הפומפוזי שלו עלול להתסיס את הרחוב דווקא נגדו. פרשנות

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע אמש (שלישי) כי לאחר שישראל טרם החליטו אם לעמוד בהתחייבותה ולהוציא לפועל את הפעימה הרביעית של שחרור האסירים, החליטה ההנהגה הפלסטינית לחתום על מסמך הצטרפות ל-15 אמנות בינלאומיות. לא זו אף זו, אבו מאזן הבהיר כי אם ישראל תישאר בעמדתה ולא תשחרר את האסירים, יפנו הפלסטינים ל-63 מוסדות בינלאומיים. לבסוף, יו"ר הרשות הדגיש כי הוא מתכוון להמשיך במו"מ עם ישראל וארה"ב עד 29 באפריל. מבולבלים? גם אנחנו.

בדרך לפיצוץ המו"מ? כל ההתפתחויות האחרונות:
קרי ביטל פגישתו עם אבו מאזן: לא סוכם על שחרור פולארד
בימין זועמים: "אבו מאזן מריח את חולשת ישראל ומעלה הדרישות"
בעקבות העסקה: פולארד ויתר על שימוע לגבי שחרורו

נאום אבו מאזן היה אחד מאותם מופעים מיותרים, מלאי פומפוזיות, של הרשות. בשידור חי בטלוויזיה הרשמית, כאשר כל חברי ההנהגה הפלסטינית מקיפים אותו, בחר אבו מאזן להביא להצבעה את סוגיית הפנייה למוסדות הבינלאומיים. כאילו היה סיכוי שאפילו אחד מחברי ההנהגה יצביע נגד, כאילו לא הייתה זו הצגה מבוימת יתר על המידה, מעין משחק מכור שתוצאותיו ידועות היטב לצופים. לרגעים הוא הזכיר את יאסר ערפאת בימיו "היפים".

נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) חוגג עם אסירים ששוחררו מישראל, רמאללה, 30 אוקטובר 2013. רויטרס
אבו מאזן חוגג את שחרור האסירים האחרון ברמאללה/רויטרס

ואז הודיע אבו מאזן כי הוא חותם מיד על הצטרפות ל-15 אמנות בינלאומיות, אך לא על הצטרפות לארגונים הגדולים של האו"ם. האיש שסייע לו בחתימה היה ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, שמנסה זה חודשים ארוכים להלך אימים על הישראלים באמצעות הפנייה למוסדות הבינלאומיים. בסופו של דבר, יו"ר הרשות אולי חתם על ההצטרפות אך עדיין לא הגיש רשמית את הבקשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התנגדות בדרכי שלום? לא בטוח

הפער בין טקס החתימה המתריס לבין ההצהרה בדבר המשך המו"מ, לא בלבל את התקשורת הפלסטינית. זו כבר הודיעה על כישלון השיחות והדגישה את הפנייה של אבו מאזן לציבור הפלסטיני לצאת להתנגדות בדרכי שלום. וזו אכן הבעיה הקשה והמידית של אבו מאזן. מה שנראה כניסיון להלחיץ את ישראל וארה"ב עלול בקלות לשלהב את הרחוב ויתרה מכך, לדחוף את אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית שוב לצמרתו של עץ שממנו יהיה לה קשה לרדת.

סיום המו"מ בשלב זה אינו אינטרס ישראלי בלבד אלא גם של הרשות הפלסטינית, שיודעת כי תסיסת יתר של הרחוב הפלסטיני עלולה להיות מופנית כלפיה, אפילו לפני ישראל. הערב התארגנה הפגנת תמיכה "ספונטנית" באבו מאזן ובהחלטתו "ההיסטורית". קשה לומר אם ההחלטה אכן היסטורית, עוד יותר קשה לומר לאן הפגנות מעין אלה יכולות לגלוש.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully