וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג מחיר על חם: צעיר נתפס כשניסה להצית מטע זיתים

1.4.2014 / 1:20

הראל קורן מעלי נתפס לאחר שהצית כמה עצים במטע של כפר פלסטיני הסמוך להתנחלות. בעבר נחשד כמה פעמים בביצוע פעולות דומות. "מבצע סדרתי של פשעי שנאה" או "מחבק עצים"?

צילום: זאכריה - רבנים לזכויות אדם

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול (שני) בארבעה ימים את מעצרו של הראל קורן, בשנות העשרים המאוחרות לחייו, בחשד שביצע פעולת תג מחיר במטע זיתים סמוך להתנחלות עלי שבבנימין. לדברי המשטרה, קורן "נתפס על חם" בעת הצתת כמה עצים במטע באמצעות בקבוקים עם דלק. זוהי לא הפעם הראשונה בה קורן נחשד בביצוע פעולת תג מחיר. במידה ויוגש נגדו כתב אישום והוא יורשע, הוא עשוי לבלות כמה שנים בכלא.

עוד בוואלה! חדשות:
ידה של בת 7 נתקעה במטחנת בשר בחנות שווארמה
”הסודות הכי כמוסים אצלו”: כך כולאים ראש ממשלה
הסודנים עזבו את דרום תל אביב, והפשיעה?

האירוע התרחש ביום ראשון במטע הזיתים של הכפר הפלסטיני תלפית שבבנימין. כוח של היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י שהיה באזור, זיהה "תנועה חשודה" והחל להתקרב לשטח המטע. קורן זיהה את הכוח והחל להימלט. רק לאחר שהצליח להצית מספר עצים במטע - נתפס בעזרת מארב שהציבו הכוחות במקום.

תיעוד: תג מחיר במטע זיתים סמוך להתנחלות עלי.
לפני כמה שבועות נראה באותו מקום עם מסור חשמלי. קורן

רק לפני כמה שבועות היה קורן על הכוונת של המשטרה לאחר שפלסטינים מאותו הכפר התלוננו כי ראו אותו במטע הזיתים עם מסור חשמלי. בין הצדדים התפתח עימות קל אך עד שהגיעה המשטרה הוא נמלט מהמקום. למרות החיפושים, קורן לא אותר ולמחרת הסגיר את עצמו למשטרה – כך מסר סנגורו, עורך הדין איתמר בן גביר. אולם לטענת המשטרה הוא לא הגיע אליה על דעת עצמו, אלא נתפס ושוחרר בבית המשפט.

בעבר הרחוק יותר קורן נחשד ונעצר לא פעם ולא פעמיים לאחר שביצע פעילות תג מחיר. בנוסף, נתפס כשבחזקתו אמצעי לחימה בהם מחסניות עם כדורים ומשקפות לראיית לילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטע זיתים סמוך לעלי בחודש ינואר האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי תושבים בעלי, קורן הוא "הקורבן התורן". "הוא האחרון שיפגע בעצים וכל מה שהוא עושה זה לגזום גזעים חולים כדי לשקם אותם", טענו מכריו. לעומתם, תושבים אחרים מההתנחלות תיארו בחור תימהוני שמתגורר בחושה באזור עלי ואינו תושב מן המניין.

"אני מציע ליחידה לפשיעה לאומנית לא למהר להתרברב. בשבועות האחרונים דובריה המהוללים של היחידה רצים 'לספר לחבר'ה' עוד בטרם השיגו הרשעות", טען בן גביר. אנשי ארגון "רבנים למען זכויות אדם" שזיהו את קורן במקרה הקודם והזעיקו את הכוחות, מסרו: "אנו מקווים כי כוחות הביטחון ומערכת המשפט ימצו את הדין בחומרה עם מי שעל פי כל הסימנים הינו מבצע סדרתי של פשעי שנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully