וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד סיסי: לפחות 5 הרוגים במהומות בקהיר

29.3.2014 / 0:38

אנשי "האחים המוסלמים" הפגינו נגד עונש המוות שהושת על מאות מחבריהם. בין ההרוגים במחאה האלימה כתבת העיתון המקומי "אל-דוסתור", שנשלחה לסקר את ההפגנות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בסיסי מכריז על מועמדותו לנשיאות)

לפחות חמישה בני אדם נהרגו אמש (שישי) בעימותים בקהיר, במהלך הפגנות האחים המוסלמים, במחאה על כך שמאות מחברי התנועה נידונו השבוע למוות. העיתון המצרי אל-דוסתור פרסם באתר האינטרנט שלו כי אחת ההרוגות היא עיתונאית שנשלחה לסקר את ההפגנות. לדברי גורמי ביטחון במדינה, בעימותים היו מעורבים אנשי האחים המוסלמים, כוחות הביטחון של מצרים ואזרחים.

אתרי אינטרנט במדינה פרסמו לאחר העימותים תמונות שבהן נראית אישה מחוסרת הכרה, כשבגדיה מוכתמים בדם, ונטען כי היא העיתונאית שנהרגה. עם זאת, המידע הזה לא אומת עד כה. במהלך המהומות ירו האחים המוסלמים לעבר השוטרים, שהגיבו בירי גז מדמיע.

הפגנות של תומכי האחים המוסלמים בקהיר, 28 במרץ. AP
ההפגנה אמש בקהיר/AP
ניידת תקשורת עולה באש בהפגנה של האחים המוסלמים. קהיר, מרץ 2104. רויטרס
לפחות שלושה הרוגים במהומות. ניידת חדשות בקהיר עולה באש/רויטרס

מחאת האחים המוסלמים אתמול נערכה גם על רקע הודעתו של שר ההגנה ומפקד צבא מצרים, עבד אל-פאתח סיסי, על התפטרותו - והכרזתו על מועמדותו לנשיאות מצרים. בקיץ שעבר, סיסי הדיח את הנשיא מוחמד מורסי – איש האחים המוסלמים שנבחר לתפקיד בבחירות דמוקרטיות. בתקופה האחרונה עשה סיסי מאמצים רבים כדי לפנות לקהל רחב ככל הניתן בציבור – חילונים ודתיים אדוקים כאחד.

ואולם, עונש המוות שנגזר ביום שני על 529 מאנשי "האחים המוסלמים" עלול לפגוע בתמיכה הרחבה שהוא זוכה לה. בנוסף, השבוע נפתח עוד משפט המוני נגד 683 חברי התנועה, המוגדרת ארגון טרור, באשמת רצח וחבלה.

בתוך כך, שלשום החליט התובע הכללי במצרים, השאם ברכאת, לעכב את ביצוע החלטת בית המשפט בקהיר להוציא להורג את 529 פעילי התנועה. זאת, בשל העובדה ששני נערים נמצאים בין הנאשמים. הפעילים הורשעו בהשתתפות ברצח קצין משטרה במהלך ההפגנות האלימות בקהיר בחודש אוגוסט של השנה שעברה.

ביצוע נדיר של הוצאה המונית להורג, על בסיס משפט בזק – אפילו של פעילים לכאורה בארגון טרור – עלול לפגוע אנושות בתדמיתו. אם בכך לא די, התובע הציבורי במצרים ציווה בשלישי על 919 חברים נוספים בתנועה האיסלמיסטית להתייצב למשפט, בטענה כי עומדים נגדם אישומים הכוללים טרור ורצח.

(עדכון ראשון: 20:26)

הפגנות של תומכי האחים המוסלמים בקהיר, 28 במרץ. AP
ההפגנה אמש בקהיר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully