וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה כשבן גביר עצר שיירה של שוטרים פלסטינים?

21.3.2014 / 2:41

פעיל הימין שנסע באזור גוש עציון עקף 8 כלי רכב בהם עשרות שוטרים פלסטינים - ועצר אותם. לטענתו, אסור היה להם לנוע בכביש 60. אחרי בירור שוחררו השוטרים. "אלו מחבלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהלות חמורה מאוד". בן גביר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוקח את החוק לידיים? פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר לא היה כל כך מרוצה לראות שיירה של כלי רכב של המשטרה הפלסטינית על כביש 60 בדרך לירושלים – ובתגובה החליט בעצמו לנסות ולעצור אותה. השוטרים הפלסטינים הזועמים, שקיבלו אישור תנועה כמקובל, הגיבו בזעם לאקט המעליב של איש הימין. "מדובר במחבלים פלסטינים שנוסעים עם כלי נשק בכבישים מוכי טרור שילדינו נוסעים בהם", הסביר בן גביר את מעשיו.

הסיפור אירע אתמול בשעות הבוקר. בן גביר, תושב קריית ארבע, היה בנסיעה מיישובו לעבר ירושלים על כביש 60, אחד המרכזיים בגדה – כשזיהה שמונה כלי רכב של המשטרה הפלסטינית בכיוון הבירה באזור כרמי צור שבגוש עציון. "אני רואה את השיירה של השוטרים, בה היו לפחות 50-40 שוטרים - חלקם חמושים - ופשוט הייתי בהלם. כמדובר בהפרה של הסכמי אוסלו שאומרים שאסור להם לנסוע על ציר 60, ובטח לא עם נשק". בן גביר החליט לעקוף את השיירה ולחסום אותה באמצעות מכוניתו באזור כפר בית אומר.

עוד בוואלה! חדשות
"תמיד חשבנו שהמשטר האיראני קשור לרצח היהודים"
חמאס: "ישראל טוענת שחשפה מנהרה, אך היא ישנה"
הזריקה וזלין לחזה בניסיון להגדילו - ומתה

לדבריו, הוא פנה לחיילים שהיו בסמוך, הסביר להם את גרסתו וביקש שיטפלו באירוע. בזמן שהחיילים בודקים את העניין מול הגורמים הממונים, הצטבר כעס בקרב השוטרים הפלסטינים שעוכבו בעל כורחם. הם החלו להתווכח עם החיילים, וקבלו על עצירת השיירה על ידי אזרח, פעיל ימין קיצוני, לדבריהם. אחרי כמעט חצי שעה, הודיע אחד החיילים לבן גביר שהוא קיבל הוראה לשחרר את השיירה ולתת לה להמשיך בדרכה.

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
עשרות השוטרים עוכבו כחצי שעה בגלל בן גביר/רויטרס

"אני חושב שההתנהלות של גורמים בחטיבה המרחבית עציון היא התנהלות חמורה מאוד", אמר. "נסיעתם פה מנוגדת לחוק, ולהפתעתי הרבה מישהו התערב לטובת המחבלים ובמקום לעצור את כולם שיחרר אותם. מבחינתי, היה ברור שצריך לעשות מעשה ולחסום אותם כי מדובר במחבלים אני רק מצטער שבסופו של דבר גורמים בצבא החליטו לשחרר אותם לדרכם".

כשנשאל מדוע החליט לפעול על דעת עצמו, ענה ללא היסוס: "זה החיים שלי, החיים של הילדים שלי והחיים של כלל התושבים ביהודה ושומרון. מעבר לכך, כמשפטן אסור לי להיות אדיש כלפי הפרות חוק - בטח כזו חמורה, שמחבלים פלסטינים מסתובבים עם נשק חם בתוך שטח בריבונות מדינת ישראל".
מבדיקה עם גורמי הביטחון, המדיניות של נסיעת פלסטינים חמושים על הציר היא בכפוף לתיאום מראש וגם היום התקבלה פנייה של המשטרה הפלסטינית להתניידות של מספר כלי רכב על הציר.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully