וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמלה מנשה ושחר פאר ידליקו משואות ביום העצמאות

18.3.2014 / 19:41

14 נשים נבחרו השנה להשתתף בטקס, ולצד העיתונאית הבכירה והטניסאית, זכו לכבוד גם בתו של הרב עובדיה והאלופה ברביבאי. "הגיעה העת להעמיד את הנשים במרכז", אמרה השרה לבנת

עדינה בר שלום ביתו של הרב עובדיה יוסף בבית החולים הדסה עין כרם. יואב דודקביץ'
הרבנית עדינה בר שלום. מוקדם היום נודע כי תזכה בפרס ישראל/יואב דודקביץ'

14 נשים נבחרו היום (שלישי) להדליק את המשואות בטקס המרכזי לציון אירועי יום העצמאות שייערך בהר הרצל בעוד כחודשיים. הרשימה, שגובשה במסגרת הנושא השנתי "זמן נשים – הישגים ואתגרים", אושרה על ידי יו"ר ועדת השרים לטקסים וסמלים, שרת התרבות והספורט לימור לבנת.

בין הנשים שנבחרו ניתן למנות את כלת פרס ישראל הטרייה, הרבנית עדינה בר שלום, חברת המועצה הציבורית של יוזמת ז'נבה. על בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף המנוח, כתבו השופטים בנימוקיהם כי היא "בעלת כושר מנהיגות וחזון ומשלבת באישיותה השקפה חרדית, פתיחות מחשבתית ויכולת ביצועית מרשימה". עוד נכתב כי בר שלום "הגתה את הרעיון לאפשר לציבור החרדי לרכוש השכלה אקדמית ולהשתלב במעגל התעסוקה במשרות בכירות, וכך לקרב בין זרמים חברתיים שונים בעם".

עוד כתבות בוואלה! חדשות
טקס הדלקת משואות נשי: די עם הפסטיבלים המגוחכים
אושר: נשים בלבד ידליקו את המשואות ביום העצמאות

אישה נוספת שזכתה בכבוד היא הטניסאית שחר פאר, עליה כתבו השופטים: "פאר מייצגת נשים ספורטאיות בישראל שהגיעו להישגים מרשימים ומעוררי כבוד בתחרויות בינלאומיות". גם עיתונאית "קול ישראל", כרמלה מנשה תדליק משואה בטקס. על מנשה נכתב ש"צברה ידע וניסיון רב ונחשבת לבת סמכא בתחום שהיה עד לכניסתה אליו נחלתם של גברים בלבד. מנשה מוערכת הן בציבור והן בקרב בכירי צה"ל, ותרומתה הייחודית מתבטאת בכך שלצד הסיקור הצבאי השכילה לטפח את התחום האנושי: היא נחשבת ל'אמא של החיילים'".

כרמלה מנשה. ברני ארדוב
"בת סמכא בתחום שהיה עד לכניסתה אליו נחלתם של גברים בלבד". כרמלה מנשה/ברני ארדוב

בין מדליקות המשואות גם מרים זוהר, כלת פרס ישראל לאמנות הבמה בשנת 1987 ואחת השחקניות הבכירות בתיאטרון בישראל. על זוהר כתבו השופטים: "היא מעשירה את עולם הבמה והתרבות בישראל זה 65 שנה וממשיכה בעשייתה התיאטרלית גם היום. גילמה עשרות דמויות בלתי נשכחות של נשים חזקות הנאבקות על מימוש דרכן הייחודית בעולם, ומהווה דוגמא ומופת לדור הצעיר של שחקניות במה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גם חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן תדליק משואה

מדליקות משואה נוספות הן המדענית ד"ר קירה רדינסקי, חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן וראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי – האישה הראשונה בדרגה זו בצה"ל. המדליקות האחרות הן מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל; הינדיה סולימן, מייסדת מיזם נשי ייחודי בכפר בועיינה–נוג'ידאת; טלי פרץ-כהן, מנהלת מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית בגליל ובגולן; גל יוסף, יו"ר מועצת התלמידים הארצית; הספורטאית הפראלימפית פסקל ברקוביץ; מרים פרץ, אשת חינוך ואם לשני קציני צה"ל שנפלו בעת שירותם הצבאי, ובליינש זבדיה, שגרירת ישראל באתיופיה.

"זוהי רשימה מגוונת המייצגת פסיפס ייחודי של החברה הישראלית ונותנת השראה להעצמה נשית", אמרה השרה לבנת. לדבריה, "מאז הקמת המדינה ועד ימינו, נשים נטלו חלק מרכזי בבניין המדינה, וסייעו לביסוסה ולשגשוגה. הגיעה העת שהמדינה והחברה הישראלית יעמידו את הנשים במרכז ויעניקו להן את הבמה הממלכתית והמכובדת של טקס הדלקת המשואות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully