וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיאנה הדליפה טלפונים מהארמון כדי לנקום בצ'רלס"

14.3.2014 / 6:37

קלייב גודמן, עורך בצהובון "ניוז אוף דה וורלד", אמר כי הנסיכה המנוחה מסרה לו מספרי טלפון רגישים במטרה לפרסם ידיעות שליליות על בעלה בנפרד. "היא עברה תקופה קשה מאוד"

הנסיכה דיאנה. Tim Graham, GettyImages
שלחה את "הספר הירוק". הנסיכה דיאנה/GettyImages, Tim Graham

כך ניסתה דיאנה לנקום בצ'רלס? קלייב גודמן, שהיה העורך לענייני בית המלוכה בצהובון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד" של איל התקשורת רופרט מרדוק, גילה אתמול (חמישי) בבית המשפט כי הנסיכה העבירה לו מספרי טלפון של בכירים בארמון המלוכה. זאת, לדבריו, על מנת לנקום בצ'רלס, שממנה נפרדה ב-1992 והתגרשה ב-1996. גודמן אמר כי ספר הטלפונים הרגיש הגיע למשרדי העיתון ב-1992, בתקופה שדיאנה פיתחה רגשות מרים כלפי צ'רלס, ומטרתה הייתה להביא לפרסום ידיעות שליליות אודותיו.

גודמן, שהורשע ונשלח למאסר קצר על ציתותים לטלפונים ניידים של עוזרים בכירים בבית המלוכה, נאשם כעת בבית המשפט בכך ששילם באופן בלתי חוקי לקציני משטרה כדי לקבל מספרי טלפון של גורמים בית המלוכה. כשנעצר ב-2006, המשטרה איתרה בביתו 15 ספרי טלפונים. כשנשאל אתמול מהיכן השיג את ה"ספר הירוק" מ-1992, השיב: "הנסיכה מווילס הביאה לנו אותו".

לדבריו, "זה הגיע למשרד במעטפה עם שמי עליה". הוא אמר גם כי מאוחר יותר קיבל מדיאנה שיחת טלפון שבה ביקשה לוודא שהוא אכן קיבל את החבילה. גודמן אמר כי דיאנה ניהלה קשר קרוב עם כמה עיתונאים באותה תקופה, וכי רצתה להשתמש בתקשורת בכלל ובצהובון הבריטי בפרט כשותף "רב-עוצמה" נגד צ'רלס. "היא עברה אז תקופה קשה מאוד. היא אמרה לי שהיא רצתה שאראה את המסמך הזה, שאראה את גודל הצוות של בעלה בהשוואה לצוות שלה", אמר לשופטים. ב-1997 נהרגה הנסיכה דיאנה בתאונת דרכים בפריז.

עוד חדשות מהעולם:
הבית הלבן: "מידע חדש על המטוס המלזי שנעלם"
מאמץ אחרון למנוע את סיפוח קרים: "תהיה קטסטרופה"
מנהיג המורדים באל סלבדור יתמנה לנשיא המדינה

אנדי קולסון, יועץ תקשורת ועיתונאי בריטי, שהיה עורך הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" בזמן שערוריית האזנות-הסתר. Oli Scarff, AP
"תוקפני, לוחמני ומפחיד". עורך הצהובון, אנדי קולסון/AP, Oli Scarff

החקירה נגד גודמן ונגד העיתון כולו נפתחה לפני כעשור, אחרי שגודמן פרסם כתבה שמקורה במשיבון של הנסיך ויליאם, בנה של דיאנה. החקירה הובילה לרעידת אדמה תקשורתית בבריטניה ובאימפריה של המו"ל מרדוק, וכן לסגירתו של הצהובון בקיץ 2011.

עורך העיתון אנדי קולסון, נאלץ לפרוש במהלך המשפט, ומאוחר יותר מונה ליועץ התקשורת של ראש הממשלה הנוכחי של בריטניה, דיוויד קמרון. אתמול אמר גודמן לבית המשפט כי מאז כניסתו של קולסון לתפקיד העורך ב-2003, הפך אופיו של העיתון "מפחיד ומאיים למדי" וכי סגן העורך ניל וואליס אף החמיר זאת. על קולסון עצמו אמר: "הוא הפך תוקפני, לוחמני ומפחיד יותר".

ארבעה עיתונאים נוספים שעבדו בעיתון, בהם שלושה עורכים בכירים, הודו שקשרו קשר לצותת לטלפונים בתקופתו של קולסון כעורך. רבקה ברוקס, שעמדה בראש "ניוז אינטרנשיונל", החברה-הבת של מרדוק, נעצרה גם היא וכיום עומדת למשפט. כתב העיתון שהיה הפרשה, שון הור, נמצא מת בביתו ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully